۱۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۵
کد خبر: ۶۵۴۳۸۸
حجت الاسلام والمسلمین فرحانی:

مکتب امام خمینی را از زبان رهبر انقلاب بشنویم

مکتب امام خمینی را از زبان رهبر انقلاب بشنویم
نماینده مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه رهبری، مسیر صحیح امام خمینی شناسی را نشان می‌دهند، گفت: امام راحل را باید از منظر امام حاضر تبیین کرد.
حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم فرحانی، نماینده مجلس خبرگان رهبری، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با بیان اینکه در عصر غیبت به تعبیر رهبرانقلاب، پس از ائمه اطهار، شخصیتی عظیم و با ابعاد مختلف تأثیرگذار همچون امام در تاریخ تشیع نداریم، اظهار داشت: امام در بُعد فقهی، فلسفه و عرفان، تفسیر، سیاسی و مدل حکومتی صاحب سبک و مبنا و از معدود علما و بزرگانی است که نظریات شان را به منصه ظهور رساند.

رهبری راه صحیح امام خمینی شناسی را نشان می‌دهند

نماینده مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه تحقق انقلاب اسلامی از جمله دستاورد‌های امام بود، خاطرنشان کرد: در این باره تربیت شاگردان قوی و انقلابی یاریگر در تحقق انقلاب اسلامی بود، رهبرانقلاب با تفسیر و تبیین ابعاد شخصیتی امام راحل و ادامه مسیرشان، راه صحیح امام خمینی شناسی را نشان دادند.

حجت الاسلام والمسلمین فرحانی با بیان اینکه امام راحل را باید از منظر امام حاضر تبیین کرد، ادامه داد: در حوزه علمیه، اصرار داریم تا فقه الخمینی با بیان حضرت آقا (فقه اکبر، اوسط و اصغر) و یک منظومه فکری عمیق زنده شود و شاگردان و مکتب فقهی، اصولی، عرفانی و فلسفی امام قادر است تا حوزه علمیه را انقلابی بکند.

رهبری ثمره عمر علمی و اجرایی امام راحل است

وی با اشاره به اینکه تلاش‌های خوبی در این راستا صورت گرفته است، اضافه کرد: از آنجا که امام خمینی (ره) بیان فرمودند که خامنه‌ای را بزرگ کردم، پس امام راحل را باید از منظر امام حاضر معنا کنیم، رهبری به عنوان ثمره عمر علمی و اجرایی امام، ۳۰ سال پس از ارتحال بنیانگذار جمهوری اسلامی، انقلاب اسلامی را در مسیر امام و اندیشه هایش مدیریت می‌کند.

نماینده مجلس خبرگان رهبری، حضرت آقا را بهترین تبیین کننده مکتب امام راحل برشمرد و گفت: برخی‌ها دنبال آن بودند که استکبارستیزی، دشمنی با آمریکا و اعتماد به نفسی را که در سایه توکل به خدا، امام در امت اسلامی به وجود آورده بود، تحت الشعاع قرار دهند، اما توطئه‌های مذکور با مقاومت حضرت آقا برملا شد.

مکتب امام راحل را از زبان امام حاضر بشنویم

حجت الاسلام والمسلمین فرحانی با اشاره به اینکه تحریف شخصیت امام خطای محاسباتی دشمنان و برخی دوستان است، تصریح کرد: برخی تحریف‌ها مصداق نفوذ بیگانگان در اندیشه افرادی است که روزی در کنار انقلاب و جزء یاران امام بودند، با این حال مکتب امام را از زبان امام حاضر بشنویم ضمن اینکه فراموش نشود مکتب امامین انقلاب راه نجات انقلاب اسلامی است.

وی با اشاره به رسوایی تمدن پوشالی غرب به ویژه آمریکا در مبارزه با کرونا و بی عدالتی علیه سیاه پوستان عنوان داشت: اکنون شرایط مناسبی وجود دارد که امام و اندیشه هایشان و گرایش شان به عدالت، معنویت، تقوا و ولایت را با زاویه دیدی که رهبری فراهم می‌کنند، جهانی کنیم./۹۴۵۶/ت210/ب1
حاتم شرفی
ارسال نظرات