۱۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۹
کد خبر: ۶۵۴۳۹۱
معاون فرهنگی حوزه علمیه خواهران لرستان خبر داد؛

برگزاری مجازی بازخوانی وصیت نامه امام خمینی

برگزاری مجازی بازخوانی وصیت نامه امام خمینی
معاون فرهنگی حوزه علمیه خواهران لرستان گفت: در راستای تبیین اندیشه های بنیان‌گذار کبیر انقلاب اسلامی، وصیت نامه امام راحل به صورت مجازی بازخوانی می شود.

سمیه عزیزی، معاون فرهنگي حوزه علمیه خواهران لرستان، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، با تسلیت سالگرد رحلت امام راحل بیان داشت: بر حوزوي و حوزويان واجب است كه متعهدانه و مجدانه در مسير آرمان هاي امام راحل و اهداف انقلاب حركت كنند.

وی افزود: امام خمینی(ره) با سلوک علمی و عملی خویش به مسلمين جهان قدرت نقد و جسارت در برابر ستم بخشید و با تحمل مشقات و سختي هاي مسير، با ثبات قدم، گام در راه امام آزادگان ابا عبدالله الحسین (ع) گذاشت؛ تا رهروانش راه صواب از ناصواب را تشخیص و مسیر حق و حقانیت را برگزینند.

عزیزی با اشاره به نگاه بنيان گذار انقلاب به حوزه هاي علميه گفت: از منظر معمار کبیر انقلاب، بی تردید روحانیتِ اصیل و متعهد طی قرون‏‎ ‎‏متمادی تاکنون، وظیفه حفظ اسلام و دفاع از مبانی مقدس آن را بر عهده داشته است و‏ از ديدگاه امام، ‎‏این علمای نستوه بودند که با جان فشانی ها و تحمل انواع فشارها و با مجاهدت و تعلیم و‏‎ ‎‏تعلّم های شبانه روزی، اسلام ناب را از دستبرد مهاجمان حفظ کرده و به نسل های بعدی‏‎ ‎‏انتقال داده اند.‏

وی ادامه داد: امام راحل حوزه های علمیه و روحانیت را عامل حیات اسلام می دانست و به همین‏‎ ‎‏دلیل در ابتدای نهضت، حرکت اصلاحی و روشن گر خود را از آن جا آغاز کرد.

معاون فرهنگی حوزه علمیه لرستان اظهار داشت: بر حوزوي و حوزويان واجب است كه متعهدانه و مجدانه در مسير آرمان هاي امام راحل و اهداف انقلاب حركت كنند و در انجام رسالت خویش نقش آفرینی نمایند.

وی یادآور شد: در آستانه سالگرد ارتحال ملکوتی بنیانگذار جمهوری اسلامی، خواهران طلبه لرستاني با شركت در مراسم مجازي سالگرد امام راحل با حضور آیت الله اراکی و آیت الله شیخ عیسی قاسم؛ در مسابقات بازخواني وصيت نامه رهبر كبير انقلاب كه در حوزه هاي علميه خواهران به صورت مجازي برگزار مي شود، شركت مي کنند./۹۴۵۹/ت310/ب1

ابراهیم بهروج
ارسال نظرات