۱۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۹
کد خبر: ۶۵۴۴۰۶
حجت الاسلام والمسلمین حسن زاده:

امام خمینی به سلطه بیگانگان و استبداد داخلی پایان دادند

امام خمینی به سلطه بیگانگان و استبداد داخلی پایان دادند
استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به اعتقاد امام به دین کامل و حداکثری، گفت: امام راحل به سلطه بیگانگان، استکبار و استبداد داخلی پایان دادند.
حجت الاسلام والمسلمین سید ابوالحسن حسن زاده، استاد حوزه و دانشگاه، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با بیان اینکه امام خمینی (ره) یک عالم ربانی بی نظیر در تاریخ است، اظهار داشت: ورود امام به نهضت و مسائل اجتماعی و سیاسی از اول و بدون استثنا براساس تکلیف دینی بود که احساس کرد.

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به اعتقاد امام به دین کامل و حداکثری عنوان داشت: استنباط امام از دین آن بود که باید جامعه از زیر بار سلطه بیگانه و استبداد نجات پیدا کند؛ از این رو تکلیف دینی نخستین انگیزه‌ای بود که امام را وارد نهضت انقلاب اسلامی کرد.

متولی مدرسه امام هادی اهواز با بیان اینکه انگیزه‌های اجتماعی، سیاسی، فطری و انسانی دیگر عوامل در ورود امام راحل به نهضت انقلاب اسلامی بود، خاطرنشان کرد: امام از سال ۴۱ که علما و مراجع و حوزه‌های علمیه نجف و قم حضور داشتند، نهضت را آغاز کرد و در سال ۴۲ به کاپیتولاسیون اعتراض داشت، زمانی که امام در نجف اشرف بود برنامه نداشت که نهضت را به پیروزی برساند.

حجت الاسلام والمسلمین حسن زاده ادامه داد: صحبت‌هایی که از امام نقل می‌شود مبنی بر اینکه ما تا اینجا تکلیف را انجام دادیم و دیگران ادامه بدهند، گویای چنین سخنی است؛ اما با فوت سید مصطفی خمینی و الطاف الهی، انقلاب اسلامی به دست امام راحل به پیروزی رسید.

وی با بیان اینکه امام راحل به سلطه بیگانگان، استکبار و استبداد داخلی پایان دادند، عنوان داشت: همانطور که رهبرانقلاب فرمودند در زمینه‌های ایجابی به ویژه عدالت آنگونه که اهداف مورد نظر بود، پیاده سازی نشدند البته موانع وضع شده از سوی خارجی‌ها و عدم همراهی کسانی که در نهضت و انقلاب (دنیاگرایی و هوا‌های نفسانی) بودند، سبب نرسیدن به عدالت شد.

استاد حوزه و دانشگاه گفت: در زمینه داخلی نتوانستیم به همه اهداف برسیم گرچه پیشرفت‌ها و توفیقات بسیاری حاصل شد./۹۴۵۶/ت310/ب1
حاتم شرفی
ارسال نظرات