۱۴ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۰:۵۶
کد خبر: ۶۵۴۴۴۲
عضو هیأت علمی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه:

مسؤولان غربزده اندیشه‌های حضرت امام را در جامعه کمرنگ کردند

مسؤولان غربزده اندیشه‌های حضرت امام را در جامعه کمرنگ کردند
حجت الاسلام جوان آراسته گفت: نهضت امام جامعه را متحول کرد، اما متأسفانه مسؤولان غربزده به دلیل عدم اعتقاد قلبی به تدریج اندیشه‌های حضرت امام را در جامعه کمرنگ کردند.

حجت الاسلام حسین جوان آراسته، عضو هیئت علمی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه در گفت وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری رسا، به شاخصه‌های اندیشه سیاسی امام خمینی(ره) اشاره کرد و گفت: یکی از شاخص‌های مهم زندگی حضرت امام این بود که اندیشه و عمل این بزرگوار توأمان بوده است.

وی رهبری بر قلوب را شاخصه مکتب امام خواند و افزود: ارزش‌هایی همچون عدالت خواهی، حمایت از مستضعفان و عدم سازش با مستکبران در اندیشه و رفتار امام راحل تبلور داشت، بدین جهت ایشان توانستند بر قلوب انسان‌ها رهبری کنند و این ویژگی را از پیامبر اکرم(ص) و امیرمؤمنان علی(ع) الگو گرفتند.

عضو هیأت علمی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه درباره تأثیرگذاری مکتب امام در جامعه گفت: شکی نیست که نهضت امام راحل جامعه را متحول کرد، اما متأسفانه مسؤولان غربزده به دلیل عدم ایمان و اعتقاد قلبی به تدریج اندیشه‌های حضرت امام را در جامعه کمرنگ کردند.

حجت الاسلام جوان آراسته خاطرنشان کرد: اندیشه امام و نظریه مبتنی بر حاکمیت ولایت فقیه در جامعه به شدت کارآمد بوده است که از نمونه‌های آن می‌توان به پیروزی در جنگ تحمیلی و پیشرفت‌های علمی و فناوری هسته ای، صنایع موشکی و پزشکی اشاره کرد.

عضو هیأت علمی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه با اشاره به روایت الناس علی دین ملوکهم ابراز داشت: یکی از راه های انتقال مبانی و اندیشه حضرت امام به جامعه این است که مسؤولان انقلابی و معتقد در رأس امور باشند، زیرا رفتار و اندیشه مسؤولان غربگرا در جامعه تأثیر نامطلوبی دارد، بنابراین جهت جلوگیری از سیاهنمایی درباره مکتب امام باید صحیفه نور ایشان مورد مطالعه و مطالبه قرار گیرد./998/ت310/ق

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۶
یادگاران امام چیزی جز نام ایشان را یدک نمیکشند؛ آن ساده زیستی ها کجاست؟!
0
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۹
شیعه انگلیسی و سنی آمریکا در راستای اهداف استکبار جهانی درصدد نابودی اندیشه های امام خمینی (ره) هستند.
0
0