۱۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۶
کد خبر: ۶۵۴۵۵۱
آیت الله خاتمی:

امام خمینی شاخ آمریکا را شکست

امام خمینی شاخ آمریکا را شکست
آیت الله خاتمی با بیان ایکه حضرت امام شاخ آمریکا را شکست، گفت: اعتراضات مردم آمریکا علیه نژاد پرستی در اصل حمایت از مظلومان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله سید احمد خاتمی امام جمعه موقت تهران، امروز در حرم مطهر امام خمینی(ره) به ایراد سخنرانی پرداخت و گفت: بیداری اسلامی گوشه‌ای از صدور انقلاب به جهان است.

وی افزود: امروز اعتراضات مردم آمریکا علیه نژادپرستی مستکبران و قلدران جهان در اصل فریاد حمایت از مظلومان است؛ امروز در 40 ایالات آمریکا حکومت نظامی اعلام شده است.

آیت الله خاتمی با اشاره به اینکه منتظران ظهور باید ویژگی‌های امام زمان(عج) را بشناسند و خودشان را با آن شاخصه‌ها تطبیق دهند، عنوان کرد: بسیاری از متدینان و مومنان خودشان را با این ویژگی‌ها تطبیق داده و از منتظران واقعی ظهور هستند.

امام جمعه موقت تهران بابیان اینکه منتظران ظهور همواره با نائب امام زمان(عج) همراه هستند، اظهار داشت: حضرت آیت‌الله خامنه‌ای امروز نائب عام امام زمان(عج) محسوب می‌شوند و در عصر غیبت تبعیت از ایشان بر هر مومنی واجب است و منتظران ظهور هرگز ایشان را تنها نمی گذارند.

وی ادامه داد: در طول این چهل سال ملت ایران نشان دادند که همانند مردم کوفی دوران امام علی(ع) نیستند که ولی خویش را تنها بگذارند؛ یکی از مصادیق این وفاداری را می‌تواند در اجابت فرمان معظم له در برگزاری رزمایش همدلی ماه مبارک رمضان مشاهده کرد.

آیت الله خاتمی با اشاره به ویژگی دیگر زمینه‌سازان ظهور، عنوان کرد: زمینه‌سازان ظهور در هدفی که انتخاب کردند استوار هستند و در این مسیر تردیدی به دل راه نمی‌دهند؛ حضرت امام از مصادیق زمینه‌سازان ظهور هستند ایشان با نهضتی که انجام دادند اسلام را از انزوا خارج و به صحنه آوردند.

امام جمعه موقت تهران با استناد به روایات، گفت: طبق صریح روایات؛ مومن همانند کوه استوار است، امام راحل ویارانش از پاره های آهن محکم‌تر بودند؛ امروز نیز ملت ایران در برابر تهدیدهای دشمنان همانند کوه استوار هستند.

وی ادامه داد: آمریکا تهدید کرد اگر نفت‌کش‌های ایرانی به سمت ونزوئلا حرکت کنند آنها را خواهد زد اما دیدیدم که هیچ غلطی نکرد همچنین در قضیه شهادت سردار سلیمانی هشدار داد اگر پایگاه‌های نظامی آنان را در عراق بزنیم ده‌ها نقطه ایران را خواهد زد درحالی‌که ایران عین الاسد را بمباران کرد اما برای هزارمین بار آمریکا هیچ غلطی نکرد.

آیت الله خاتمی با بیان اینکه فرهنگ جهاد با گوشت و جان منتظران ظهور عجین است، ابراز داشت: امروز ملت ایران می‌دانند با جنگ روانی و نرم دشمنان انقلاب روبرو هستند و نباید از جهاد فرهنگی غفلت کنند؛ شعار مرگ بر آمریکا مقابله با جنگ نرم دشمن است. حضرت امام شاخ آمریکا را با این کلام که فرمودند آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند کند، شکست./813/پ202/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات