۱۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۵
کد خبر: ۶۵۴۶۹۲

نگاهی به سخنان نمایندگان روحانی در صحن علنی مجلس شورای اسلامی

نگاهی به سخنان نمایندگان روحانی در صحن علنی مجلس شورای اسلامی
نمایندگان روحانی مجلس اصلاح قوانین بانکی، تخصصی شدن گزاراشات مجلس، رفع موانع تولید در کشور و بهبود معیشت مردم را خواستار شدند.

به  گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، در  صحن علنی امروز مجلس ، حجج الاسلام موسوی لارگانی ، غضنفر‌آبادی، ناصری‌نژاد و حجت الاسلام نیک بیند  خواستار  اصلاح قوانین بانکی، تخصصی  شدن گزاراشات مجلس، رفع موانع تولید در کشور و بهبود معیشت مردم را شدند.

حجت الاسلام موسوی لارگانی: مافیای عدم اصلاح بانکی را به مردم معرفی کنید

حجت‌الاسلام سیدناصر موسوی‌لارگانی نماینده مردم فلاورجان در مجلس امروز، طی تذکری در جریان ارائه گزارش تیم اقتصادی دولت به مجلس در صحن علنی مجلس اظهار داشت: اقتصاد ایران بنا به دلایل متعدی غرق در مشکلات و نابسامانی‌های مختلف است که همچون مریضی حاد و سرطانی در بدن اقتصاد ایران ریشه دوانده و زندگی  و معیشت مردم ایران را تحت‌الشعاع قرار داده و روز به روز سفره قالب هموطنان ما را کوچک‌تر کرده است.

وی افزود: یکی از مهمترین راهکارهای برون‌رفت اقتصاد کشور از این شرایط بحرانی توجه به رونق و جهش تولید است و نخستین گام برای جهش تولید این است که دولت از هزینه‌های غیرضرور خود بکاهد.

وی تأکید کرد: لزومی ندارد که دولت بر اساس شرایط عادی در کشور هزینه کند. کشوری که بر روی گنج و ثروت خوابیده دلیلی ندارد غرق در مشکلات اقتصادی باشد بهترین و راحت‌ترین نتیجه‌گیری به نوعی و رفع تکلیف کردن برای همه ما علی‌الخصوص دولتمردان این است که چشمان خود را بسته و همه چیز را به تحریم‌های خارجی و کارشکنی‌های ترامپ مرتبط کرده‌ایم.

وی می‌گوید: باید برای کشور چند پروژه بزرگ و عظیم تعریف شود و توسعه بخش‌های ارزآور نظیر کشاورزی و پتروشیمی در دستور کار همه بخش‌ها قرار بگیرد.

وی با تأکید بر این جمله که تولیدکنندگان رزمندگان جنگ اقتصادی هستند گفت:‌ تولیدکنندگان نیاز به حمایت عاطفی از سوی مسئولان دارند و درصدد هستند که علاوه بر تقویت تولید محصولی رقابت‌پذیر برای صادرات عرضه کنند اما سیاست‌های مجلس و دولت مانع رشد تولید شده و این سیاست‌ها باعث شده که تولیدکنندگان حتی نتوانند برای یکسال بر سر تعهدات خود با طرف قرارداد خارجی خود باقی بمانند.

نماینده مردم فلاورجان در مجلس یکی از  الزامات جهش تولید را تأمین نقدینگی عنوان و تأکید کرد: در حال حاضر طبق برآوردها رقم نقدینگی از 2300 هزار میلیارد تومان عبور کرده است.

موسوی لارگانی گفت: بانک‌ها در شرایط کنونی اقتصادی تولیدکننده را یاری نمی‌دهند و حتی نظام بانکی باعث شده تولیدکنندگان فعال در سطح بازار از بین بروند.

وی گفت:‌از مجلس هشتم تا الان ما پیگیر بحث اصلاح قانون بانکداری بودیم و همیشه به تأخیر افتاده و چرا باید بانک‌های ما مخالف اصلاح این قانون باشند و مافیای عدم اصلاح سیستم بانکی چه کسانی هستند و چرا باید اینگونه برخورد شود.

حجت الاسلام غضنفر‌آبادی: دولتمردان در مجلس گزارشات اقتصادی را تخصصی‌تر بیان کنند

نماینده مردم بم در مجلس با تاکید بر اینکه دولتمردان باید در پارلمان تخصصی‌تر صحبت کنند از وزیر اقتصاد خواست ظرف مدت سه ماه یا 6 ماه اقدامات انجام شده برای رفع مشکلات گمرک ومالیات را اعلام کند.

حجت الاسلام موسی غضنفر‌آبادی نماینده مردم بم در مجلس شورای اسلامی امروز در جلسه علنی و پس از ارائه گزارش دولتمردان و رؤسای اتاق‌های بازرگانی و تعاون از وضعیت اقتصادی کشور اظهار داشت: بنا داریم که اقتصادمان را از بند ناف نفت قطع کنیم و برای این کار باید رشد سرمایه‌گذاری انجام شود.

وی افزود:‌گزارش دولتمردان و اتاق‌هیا بازرگانی و تعاون و مالیات به مجلس کافی نیست و ای کاش در گزارشات عنوان می‌شد که چه تعداد شرکت‌ها را به فعالیت مدار تولیدی بازگردانده‌اند.

نماینده مردم بم در مجلس تصریح کرد:‌ چرا در کشور از ظرفیت‌های بسیار بالایی که وجود دارد استفاده نمی‌کنیم. ضمن اینکه دولتمردان باید در مجلس تخصصی‌تر صحبت کنند.

غضنفر‌آبادی خاطرنشان کرد: به اندازه کافی در کشور حرف شنیده‌ایم و گفته‌ایم لذا برای مثال وزیر اقتصاد باید ظرف مدت سه ماه یا 6 ماه در مورد مسائل گمرک و مالیاتی برنامه بدهد و بگوید این مشکلات رفع شده است. ضمن اینکه دولت هم می‌تواند از مجلس بخواهد این مشکلات و موانع قانونی که لیست شده با تصویب قوانین،‌رفع شود.

حجت‌الاسلام ناصری‌نژاد: امتیازی برای سرمایه‌گذاری در مناطق محروم و مرزی قائل نشده‌ایم

حجت‌الاسلام مجید ناصری‌نژاد نماینده مردم شادگان در مجلس  شورای اسلامی امروز در جلسه علنی و پس از ارائه گزارش دولتمردان و رؤسای اتاق‌های بازرگانی، اصناف و تعاون از وضعیت اقتصادی کشور اظهار داشت: مجلس باید برای بررسی مسائل اقتصادی کشور زمان و فرصت بیشتری بگذارد. این در حالی است که امسال به نام جهش تولید است و مقام معظم رهبری تاکید زیادی بر عملیاتی شدن شعار سال جاری کرده‌اند.

وی افزود:‌ مجلس ولایی و انقلابی باید برای جلسات اقتصادی وقت بیشتری گذاشته و نمایندگان هم گزارش دولتمردان را گوش داده و اظهار نظر کنند.

نماینده مردم شادگان در مجلس تصریح کرد: اینکه وزیر اقتصاد می‌گوید پنجره واحد ایجاد شده است امیدوارم حرف صحیحی باشد اما اطلاعات من آن است که پنجره‌های زیادی به روی تولید کنندگان بسته شده است.

حجت الاسلام ناصری‌نژاد گفت: تولید کنندگان برای دریافت مجوز تولیدی سختی‌های زیادی می‌کشند.

وی تاکید کرد: رفع موانع تولید در کشور یکی از ضروریات است و باید هر چه سریع‌تر مشکلات تولید رفع شده و به بخش خصوصی اعتماد بیشتری کنیم.

نماینده مردم شادگان در مجلس  گفت:‌ بخش دولتی هم اکنون رقیب بخش خصوصی است  ضمن اینکه دولت هم موانع زیادی برای فعالیت‌های بخش خصوص ایجاد کرده است.

حجت الاسلام ناصری‌نژاد افزود:‌ تمرکززدایی از سرمایه‌گذاری در کشور و توجه به سرمایه‌گذاری در مناطق مرزی و محروم از ضروریات اصلی کشور است.

وی گفت: ‌متاسفانه هیچ امتیاز خاصی به بخش خصوصی برای سرمایه‌گذاری در مناطق مرزی و محروم قائل نشده‌اند.

نماینده مجلس: تا زمانی که انقلاب اقتصادی نشود اقتصاد غیرعادلانه خواهد بود

حجت‌ الاسلام جواد نیک بین نماینده مردم کاشمر در مجلس شورای اسلامی در نشست علنی امروز پارلمان در اخطار قانون اساسی با اشاره به گزارش وزیر امور اقتصادی و دارایی درباره وضعیت اقتصادی کشور، اظهار داشت: قطعا باید معیشت مردم مورد توجه قرار گیرد از این رو تا زمانی که انقلاب اقتصادی صورت نگرفته و اهداف اقتصادی، انقلابی نشود نتیجه آن اقتصادی غیرعادلانه خواهد بود.

حجت الاسلام نیک بین ادامه داد: چه کنیم وقتی وضعیت معیشتی فرهنگیان و کارگران مغفول مانده، چه کنیم دستورکار اقتصادی به سمتی می رود که مردم محروم در زیر چرخه اقتصادی دولت له می شوند، چه کنیم با سیاست های لیبرالی و نگاه به بیرون کشور را به مرز نگران کننده می بریم.

وی افزود: برای اقتصاد عادلانه باید به پیشرفت نه توسعه لیبرالی توجه داشت و قطعا باید گام های دقیقی دراین عرصه برداشته شود از طرفی دیگر تا زمانی که ارزش افزوده در کشور آزاد نشود ما از خام فروشی خلاص نمی شویم، بطور مثال وقتی ما یک تن سنگ مرغوب را به قیمت 10 میلیون تومان صادر کرده و همان سنگ را به مقدار 10 گرم و با قیمت 10 میلیون تومان وارد می کنیم، این همان خسارت برای کشور است.

نماینده مردم کاشمر در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: وزیر اقتصاد مجلس و دولت برای تعامل و همکاری کار می کنند؛ چه کنیم که دولت و برخی وزرا بعضا هنوز با دگران بوده و کلید حل مشکلات اقتصادی مردم را در خارج جستجو می کنند، شما در نطق تان اعلام کردید که باید قوانین مزاحم اصلاح شوند، قبول، قوانین مزاحم باید از بین برود اما مدیران مزاحم تولید و مدیرانی که حال کار کردن ندارد و مدیرانی که وقتی چهره آن ها را می بینیم یاد خانه سالمندان می افتیم نیز باید کنار گذاشته شوند./998/ت303/ف

میثم صدیقیان
ارسال نظرات