۱۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۲
کد خبر: ۶۵۴۷۱۲
حجت الاسلام والمسلمین مدرسی:

سازش در برابر دشمن هزینه‌های بسیاری برای کشور دارد

سازش در برابر دشمن هزینه‌های بسیاری برای کشور دارد
نائب رئیس شورای مرکزی حوزه‌های علمیه استان یزد با بیان اینکه هزینه‌های سازش بیشتر از هزینه چالش است، گفت: سازش در برابر دشمن هزینه‌های بسیاری برای کشور دارد.

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین سیدکاظم مدرسی در یادواره شهدای روستای شرب العین، بزرگداشت امام راحل و شهید معاصر حاج قاسم سلیمانی اظهار داشت: در جامعه‌ای که بخواهد روی پای خودش بایستد و همگام با بزرگان دین و به تعبیر قرآن قدم بردارد حتما باید شاخصه‌ها و ویژگی‌هایی در وجودش موج بزند.

رئیس حوزه علمیه مدینه العلم الکاظمیه(ع) یزد خاطرنشان کرد: در مقابل جامعه کفر سخت، پولاد و سازش ناپذیر باشد، آن جامعه‌ای که سر ناسازگاری با جامعه اسلامی را دارد که طبعا هزینه ‌بردار هم هست.

وی ادامه داد: بارها هم گفته شده است که هزینه سازش بیشتر از هزینه چالش است هم چنان که جریان مذاکرات هسته‌ای را دیدیدم و همان زمان جریان دفاع از حرم را شاهد بودیم که امروز عزت ما در پرتو دفاع از حرم و قدرت نمایی در این عرصه است.

امام جمعه بخش مرکزی یزد افزود: دومین ویژگی الزامی یک جامعه همگام با پیامبر و اهل بیت این است که عطوفت و مهربانی در میان آن‌ها موج بزند هم چنان که در دوران دفاع مقدس در بین مردم و میان رزمندگان موج می‌زد و سومین شاخصه آن است که از لحاظ اقتصادی و ابعاد گوناگون نسبت به بیگانگان قطع ارتباط کرده و روی پای خودش بایستد.

حجت الاسلام والمسلمین مدرسی ادامه داد: یعنی استقلال سیاسی و اقتصادی خودش را حفظ کند در عرصه‌های مختلف نیازمندی‌های خودش را خودش تامین کند و نگاه به درون داشته باشد قبل از آن که نگاه به دیگران داشته باشد.

نائب رئیس شورای مرکزی حوزه‌های علمیه استان یزد گفت: امام خمینی(ره) شخصیتی بودند که این سه شاخصه را در جامعه ایرانی به وجود آوردند و در پرتو این سه شاخصه تحولی بزرگ را برای ایران اسلامی رقم زدند که از شاخصه‌های روشن مقام معظم رهبری و امام خمینی(ره) عبارت از عدم نگاه به کمیت نیروهای دشمن؛ و نگاه به کیفیت نیروهای خودی طبق قرآن است.

یادواره شهدای روستای شرب العین، بزرگداشت امام راحل و شهید معاصر حاج قاسم سلیمانی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی برگزار شد./1350/د102/ق

منبع: تسنیم
ارسال نظرات