۲۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۵
کد خبر: ۶۵۴۷۷۳
رییس انجمن ارتباطات و تبلیغ حوزه:

برخی مسؤولان با ترویج تفکر غربی از همراهی با انقلاب جاماندند

برخی مسؤولان با ترویج تفکر غربی از همراهی با انقلاب جاماندند
رییس انجمن ارتباطات و تبلیغ حوزه، ترویج تفکر غربی را مانع از رسیدن نظام به اهداف خود دانست و استمرار و استقبال از مشکلات را از لوازم ایجاد تحول بنیادین توصیف کرد.

حجت الاسلام والمسلمین سید محمد واعظ موسوی، رییس انجمن ارتباطات و تبلیغ حوزه در گفت‎وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری رسا، به تبیین شاخص‎های تحول خواهی و تحول گرایی در مکتب امام و اندیشه رهبر معظم انقلاب پرداخت و گفت: رهبر معظم انقلاب در سخنان اخیر خویش زاویه های پنهان شخصیت ملکوتی امام راحل را مورد تحلیل و بررسی قرار داده ­اند.

حجت الاسلام والمسلمین واعظ موسوی ابراز داشت: امام راحل با انقلاب و تحول آفرینی در دوران رژیم منحوس پهلوی و با تبیین آرمان‎های الهی و اسلام به جامعه، تحول عظیمی را ایجاد کردند؛ بنیان­گذار انقلاب، حکومت دینی را بر اساس آموزه‎های دینی و تعلیم قرآن در عصر جدید پایه گذاری کردند.

وی با بیان اینکه امام خمینی(ره) مدیریت تفکر و اندیشه انقلابی را در جامعه و عرصه بین الملل بر عهده داشته اند، گفت: امام راحل با تأثیر معنوی بر شاگردان خود تحول خواهی را آغاز کردند، زیرا هدف والا و آرمان امام راحل، تشکیل جامعه توحیدی و آماده سازی زمینه‎های ظهور حضرت ولی عصر(عج) بوده است.

رییس انجمن ارتباطات و تبلیغ حوزه ابراز داشت: بنیانگذار انقلاب خواستار این مسأله بودند که  ظلم و ستم به مردم از سوی رژیم صهیونیستی از بین برود، ایشان با  ایجاد تحول و انقلاب، قدم‎های نوینی را در  متزلزل کردن  استکبار جهانی و صهیونیسم برداشته اند و در پی فروپاشی کاخ ظلم در دنیا بوده اند.

وی با اشاره به اینکه حرکت در هر مسیر و جریانی لوازم و اندیشه خاص خود را لازم دارد، گفت: استمرار و پافشاری و استقبال از مشکلات از لوازم ایجاد تحول بنیادین و انقلاب است.

حجت الاسلام والمسلمین واعظ موسوی ابراز داشت: افرادی که در مکتب امام ذوب نشده اند و در حرکت مسیر انقلاب به دنبال ثروت اندوزی بوده‌اند؛ همچنین دسیسه‏‌های دشمنان برای منحرف کردن انقلابیون، سبب شده است که مسؤولانی که با تفکر ساده انگارانه وارد جریان انقلاب شوند و بعد از دچارشدن به انحطاط، عقب گرد و استحاله در ادامه مسیر انقلاب از آحاد مردم عقب­ تر بمانند.

وی بر ضرورت نظارت مردم بر عملکرد مسؤولان تأکید و بیان کرد: رهبر معظم انقلاب و امام خمینی(ره) در توصیه های مکرر از مسؤولان درخواست کرده‎اند که عملکردهای خود را در اختیار رسانه‎ها و انظار عمومی قرار دهند؛ زیرا که حرکت و دستاوردهای فرهنگی و اندیشه ای در طول زمان نتیجه خواهد داد.

استاد درس خارج حوزه علمیه قم اظهار کرد: برخی از روشنفکران بر این عقیده اند که نظام به آرمان‌­های خود دست نخواهد یافت؛ از این رو به ترویج اندیشه‎های لبیرالی و غربی روی آورده اند؛ در حالی که مبنای نظام اسلامی ایران برپایه اعتماد به نیروهای انقلابی و بهره برداری از دستاوردهای داخلی کشور است.

حجت الاسلام واعظ موسوی دستیابی به اهداف و آرمان های انقلاب را در گرو بهره‎گیری از نیروهای داخلی دانست و گقت: رهبر معظم انقلاب، اعتلای جمهوری اسلامی را در استفاده از پتانسیل موجود داخلی توصیف کرده اند؛ اما امید بستن به اندیشه ها و تفکرات لیبرالی غربی، مانع از رسیدن کشور به دستاوردهای نوین خواهد شد. /998/ت302/ف

میثم صدیقیان
ارسال نظرات