۱۹ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۳
کد خبر: ۶۵۴۷۸۴

علمای اهل‌سنت استان کردستان وحشیگری پلیس آمریکا را «محکوم» کردند

علمای اهل‌سنت استان کردستان وحشیگری پلیس آمریکا را «محکوم» کردند
قتل «جورج فلوید» سیاه پوست آمریکایی خشم علمای برجسته اهل‌سنت استان کردستان را برانگیخت و همه با هم یکدل و یکصدا این اقدام وحشیانه را محکوم کردند.

به گزارش خبرگزاری رسا، علمای برجسته اهل‌سنت استان کردستان در گفت‌وگو با خبرنگاران نسبت به مرگ اسفناک «جورج فلوید» سیاه‌پوست آمریکایی توسط پلیس این کشور واکنش نشان داده و این اقدام ضدبشریت را محکوم کردند.

ماموستا رستمی: قتل «جورج فلوید» جنایت علیه بشریت است

ماموستا فایق رستمی، نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه سنندج ضمن محکوم کردن وحشیگری پلیس آمریکا در برخورد با مردم و کشتار «جورج فلوید» شهروند سیاه‌پوست شهروند سیاه پوست، اظهار داشت: این اقدام آمریکا از دیدگاه اسلام و وجدان محکوم و جنایت علیه بشریت است.

وی با بیان اینکه تبعیض میان انسان‌ها و فضل سفید پوست بر سیاه پوست از دیدگاه اسلام محکوم است، افزود: خداوند متعال و بزرگ در آیات قرآن به صراحت به وحدت و اتحاد میان همه جهان توصیه کرده و می‌فرماید: ای جامعه بشریت پدر و مادر شما یکی است، همه شما از آدم و هوا به وجود آمده‌اید، هیچ تفاوتی میان شما نیست مگر اینکه با تقوای الهی.

نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه در زمان پیامبر بزرگ اسلام(ص) نیز تبعیض و دودستگی توسط دشمنان رسم بود، خاطرنشان کرد: کفاران و یهودیانی چون ابوجهل و جماعتی از قریش از پیامبر گرامی اسلام (ص) خواهان جداکردن مجلس شان از بقیه مردم فقیر، سیاه پوست و مظلومان بودند، که سریعاً خداوند بزرگ آیاتی برپیامبر اسلام نازل کرد، که این کار را نکنید و تبعیضی میان مردم قائل نشوید.

وی با بیان اینکه جنایت و قتل شهروندان محکوم است، گفت: به عنوان یک ماموستای آیئنی قتل «جرج فلوید» شهروند سیاهپوست آمریکایی توسط پلیس را یک جنایت بزرگ علیه بشیریت دانسته و باید این مزدوران تقاص کار خود را پس دهند.

وی با اشاره به فرموده پیامبر گرامی اسلام(ص) اظهار کرد: فضیلت و برتری «عرب بر سر عجم و عجم بر سر عرب» «سفید برسیاه و سیاه بر سر سفید» وجود ندارد، و تنها در کشوهایی مانند آمریکا همچین مواردی وجود دارد.

ماموستا رستمی یادآور شد: آمریکا جنایت‌های زیادی در طول تاریخ داشته و با لشکرکشی به کشورهای مسلمان و غارت سرمایه‌های کشورهای مسلمان در حق بشریت جنایت کرده و متاسفم که سازمان بین‌المللی مدافعان حقوق بشر، کشوری همچون آمریکا را که همیشه بر ضد قوانین بین‌الملل کار می‌کند، محکوم نمی‌کند.

ماموستا خدایی: ادعای حقوق بشر در آمریکا دروغی بیش نیست

ماموستا عبدالرحمن خدایی، عالم برجسته اهل‌سنت نیز ضمن محکوم کردن قتل شهروند سیاه پوست آمریکایی به دست پلیس این کشور، اظهار داشت: خفه کردن شهروند سیاه پوست به نحوی فاجعه‌آمیز است و مسلمانان هیچ‌گاه این اقدامات را قبول نخواهند کرد.

وی با بیان اینکه این اقدام پلیس آمریکایی از دیدگاه دین اسلام محکوم است، افزود: وجدان انسانی نیز این برخورد را قبیح‌آمیز می‌داند، آمریکای‌ها که همیشه خود را مدافع حقوق بشر دانسته در حالیکه این ادعایی بیش نبوده و در این مواقع حرفی برای گفتن ندارند و خود را به بی‌خیالی می‌زنند.

امام جمعه شهرستان بانه بیان کرد: ما به عنوان یک انسان مسلمان این نوع اقدامات آمریکا را محکوم کرده و انتظار می‌رود که همه کشورها و ملت‌های آزادی‌خواه بر علیه این جنایت، توهین و بی‌احترامی به پا خیزند.

وی با بیان اینکه هر نوع کشت و کشتار و خفه کردن انسان‌ها از دیدگاه اسلام و وجدان انسانی محکوم است، گفت: «قتل وحشیانه و در کمال خونسردی جورج فلوید توسط مرد سفیدی که یونیفرم پلیس به تن دارد، نشان‌دهنده نژادپرستی نظام‌مند و برترپنداری ‌نژاد سفید است.

ماموستا خدایی با انتقاد از نژادپرستی در آمریکا از همه مسلمانان جهان اسلام خواست با «وحدت، اتحاد و همبستگی» با نژادپرستی مقابله کنند چراکه هر فردی در هر جایگاهی با هر رنگ، زبان، نژاد و مذهبی یک انسان و جایگاهش پیش خدا معزز و محترم است.

امام جمعه شهرستان بانه یادآور شد: همه ما ملت ایران و استان کردستان این اقدام ناجوانمردانه پلیس آمریکا را محکوم کرده و امیدواریم که مدافعان حقوق بشر در برابر این نابرابری‌ها سکوت نکنند.

ماموستا شیرزادی: سران آمریکایی‌ها با کشتن «جورج فلوید» ماهیت ضدبشری خود را آشکار کردند

ماموستا مصطفی شیرزادی، عالم برجسته اهل‌سنت، ضمن محکوم کردن قتل شهروند سیاه‌پوست آمریکایی توسط پلیس سفید پوست آمریکایی بیان کرد: تبعیض نژادی و ظلم خط قرمز اسلام است و اسلام این موارد را به شدت رد می‌کند.

وی افزود: خداوند بزرگ در قرآن فرموده هیچ فرقی میان زن و مرد، بزرگ، ضعیف و کوچک نداشته و فضل و برتری هیچ عربی بر بیگانه یا هیچ بیگانه‌ای برعرب وجود ندارد، مگر اینکه در تقوا.

امام جمعه شهرستان مریوان بیان کرد: استکبار جهانی همیشه با زور و قدرت خود بر سر سایر مردم ضعیف و مسلمان ظلم کرده و با وضوح و آشکار در تمامی کشورهای دیگر مانند فلسطین، لبنان و سوریه به دنبال جنایت و کشتار مسلمانان است.

وی اظهار کرد: گرچه این اقدام آمریکایی‌ها نخستین بار و نو ظهور نیست و به وفور استکبار جهانی در تمامی نقاط جهان با شیوه‌های مختلف و نیرنگ به مردم ضعیف ظلم و ستم کرده اما همه ما مسلمانان جهان و ملت ایران این اقدام آمریکار را محکوم می‌کنیم

ماموستا شیرزادی با بیان اینکه هر انسان عاقل، بالغ، باوجدان و مسلمانان باید این رفتارهای نابخردانه آمریکاها را قبول نکنند، خاطرنشان کرد: مدافعان حقوق بشر که ادعای حمایت از انسان و بشریت دارند باید فریاد و نفرین خود را به به انسان‌های ظالم و نژادپرستان برسانند.

امام جمعه شهرستان مریوان با بیان اینکه بار دیگر تروریسم نژادی پلیس آمریکا علیه سیاه‌پوستان اقدام کرده و پرده از ماهیت ضد انسانی رژیم ایالات متحده برداشته است؛ یادآور شد: سران مزدور آمریکایی‌ها با کشتن جورج فلوید سیاه‌پوست آمریکایی ماهیت ضدبشری خود را آشکار کردند کمااینکه این فرد تنها یکی از صدها نفری بوده که سالانه توسط پلیس این کشور به صورت وحشیانه کشته می‌شود.

حرف و عمل سران مزدور آمریکا یکی نیست؛ آنها همیشه به‌دنبال اسلام‌هراسی و جنایت هستند

ماموستا محمدامین راستی، عالم برجسته اهل‌سنت ، ضمن محکوم کردن اقدام ناجوانمردانه پلیس آمریکا در خفه کردن شهروند سیاه‌پوست آمریکایی اظهار داشت: آمریکایی‌ها که همیشه ادعای دموکراسی و انسانیت دارند اما آشکارا جلوی چشم مردم دست به کشته شدن افراد بی‌گناه می‌زنند که این اقدام، تناقض آشکار میان حرف و عمل‌شان است.

وی به سخنی از سعدی «هزار گفتار چنین کردار نیست» اشاره کرد و گفت: سخن با عمل بسیار فاصله دارد، استکبار جهانی و مردان مزدور آمریکا حرف و عملشان یکی نیست و بسیار عمل و رفتارشان تضاد دارد.

امام جمعه موقت شهرستان سنندج با ذکر اینکه ما ملت ایران این حرکت آمریکا را محکوم می‌کنیم، تصریح کرد: استکبار جهانی از گذشته تا کنون در تمام دنیا فقط کارشان جنایت و آدم‌کشی است، آنها به دنبال اسلام‌هراسی و نابودی مسلمانان و شهروندانشان هستند.

ماموستا راستی با عنوان اینکه تمام دنیا و ملت ایران از کشتن شهروند سیاه پوست آمریکایی «جورج فلوید» بسیار نگران و آزرده شده‌اند، افزود: آمریکایی‌ها همیشه کشورهای دیگر را به نقض حقوق بشر محکوم کرده در حالی‌که خود بزرگ‌ترین جنایت را انجام داده و ظالم‌ترین انسان‌های روی کره زمین هستند./1350/د102/ق

منبع: تسنیم
ارسال نظرات