۱۹ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۹:۲۳
کد خبر: ۶۵۴۷۹۰
نماینده ولی‌فقیه در گیلان:

«ایستادگی در راه ولایت» مهم‌ترین ویژگی انسان مجاهد است

«ایستادگی در راه ولایت» مهم‌ترین ویژگی انسان مجاهد است
نماینده ولی‌فقیه در گیلان با بیان اینکه حضرت عبدالعظیم حسنی در راه ولایت سختی‌های زیادی را پشت سر گذاشت، گفت: انسان مجاهد تا آخرین نفس برای دفاع از باورهای تلاش می‌کند.

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین رسول فلاحتی در مراسم بزرگداشت حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) و سالروز شهادت حضرت حمزه(ع) در بقعه خواهر امام رضا(ع) رشت اظهار داشت: این دو بزرگوار همواره تا پای جان در راه ولایت ایستادند.

نماینده ولی‌فقیه در گیلان با اشاره به بیانات امام هادی(ع) درباره فضیت زیارت حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) خاطرنشان کرد: آن حضرت فرمودند اگر کسی به زیارت حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) برود همانند کسی است که به زیارت امام حسین(ع) در کربلا رفته است.

وی با بیان اینکه حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) در راه ولایت و باورهای خود سختی‌های زیادی را پشت سر گذاشت ابراز داشت: یک انسان مجاهد همواره تا آخرین نفس برای دفاع از باورهای خود تلاش می‌کند از طرفی انقلابی بودن از جمله ویژگی‌های شخصیتی حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) و حمزه(ع) بود.

رئیس ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان گیلان با اشاره به بصیرت این دو شهید بزرگوار خاطرنشان کرد: معرفت و شناخت حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) و حمزه(ع) نسبت به امام زمانه خود یک معرفتی درست و صحیح بود.

نماینده ولی‌فقیه در گیلان از اهمیت حضور در بقاع متبرکه سخن گفت و با بیان اینکه این مکان‌ها بهترین مکان برای دعا و نیایش است تصریح کرد: جوانان می‌توانند از فرصت دعا و نیایش در بقاع متبرکه استفاده کنند زیرا بهترین مکان برای نیایش است.

حجت الاسلام والمسلمین فلاحتی با بیان اینکه دعا بهتر است با حالت تضرع و گریه همراه باشد خاطرنشان کرد: فرد مسلمان همواره با دعا، عقاید خود را نشان می‌دهد و بقاع متبرکه بهترین مکان برای دعا و نیایش است و هنگام حضور در بقاع زیارت جامعه را نیز بخوانند.

حجت‌الاسلام ستار علیزاده مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گیلان نیز در این مراسم با بیان اینکه بستر اجرای برنامه‌های فرهنگی و دینی در بقاع متبرکه فراهم است اظهار داشت: بقاع متبرکه به‌عنوان قطب فرهنگی جامعه همواره مکانی برای عرض ارادت مردم نسبت به اهل بیت(ع) است./1350/د102/ق

منبع: تسنیم
ارسال نظرات