۱۹ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۹:۲۳
کد خبر: ۶۵۴۸۰۸
آیت الله مرتضوی شاهرودی تأکید کرد؛

ضرورت رسیدگی به وضعیت مناطق محروم سیستان و بلوچستان

ضرورت رسیدگی به وضعیت مناطق محروم سیستان و بلوچستان
حجت الاسلام والمسلمین محامی به همراه رییس سازمان علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی با حضور در بیت آیت الله مرتضوی شاهرودی با وی دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجج الاسلام والمسلمین شیخ مصطفی محامی، امام جمعه زاهدان و نماینده ولی فقیه در استان سیستان و بلوچستان، شیخ حسن مهدوی مهر، رییس سازمان علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی امروز با حضور در بیت استاد خویش، آیت الله سید حسن مرتضوی شاهرودی از علمای بزرگ خراسان و عضو شورای عالی حوزه دیدار و گفت‌وگو کردند.

حجت الاسلام والمسلمین محامی با ارائه گزارشی از فعالیت های صورت گرفته در استان سیستان و بلوچستان و نیز وضع مردم منطقه، اوضاع شیعه و سنی و مسائل سیاسی و اجتماعی، وضعیت نماز جمعه زاهدان و اهل سنت استان به ایراد سخن پرداخت.

حجت الاسلام والمسلمین مهدوی مهر نیز با ارائه گزارشی از فعالیت های علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی از نهاد ها و مراکز زیرمجموعه خویش و آینده آنها سخن گفت.

در ادامه آیت الله مرتضوی شاهرودی برای هر دو شاگرد سابق خویش آرزوی موفقت و بهروزی کرد و بیان داشت: کار کردن در منطقه سیستان و بلوچستان امری مهم و خطیر است که نیاز به تلاش و کوشش و توجه به خداوند متعال و توسل به ائمه اطهار علیهم السلام دارد.

وی با بیان خاطراتی از مرحوم امام خمینی مبنی بر لزوم رسیدگی به وضع محرومان و مستضعفان، تلاش برای رفع مشکلات مردم منطقه سیستان و بلوچستان و نقاط محروم را امری لازم و ضروری دانست و نسبت به وضع شیعیان این مناطق تاکید کرد.

آیت الله مرتضوی شاهرودی در پایان ضمن تاکید بر تبلیغ دین در مناطق محروم، در نظر گرفتن اعتلای فرهنگ و مکتب شیعه و اعزام مبلغ برای تبلیغ تشیع را ضروری دانست./933/پ310/ف

جواد رستمی
ارسال نظرات