۱۹ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۳:۱۸
کد خبر: ۶۵۴۸۱۵
نماینده ولی فقیه در کاشان:

شیوع کرونا بسیاری از حقیقت‌های پنهان را آشکار کرد

شیوع کرونا بسیاری از حقیقت‌های پنهان را آشکار کرد
آیت الله نمازی با اشاره به اینکه امروز ویروس کرونا جهان بشریت و کره زمین درگیر کرده است، گفت: شیوع ویروس کرونا بسیاری از حقیقت‌های پنهان را آشکار کرد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، آیت الله عبدالنبی نمازی دوشنبه شب در جلسه ستاد نماز جمعه کاشان، با اشاره به اینکه امروز ویروس کرونا جهان بشریت و کره زمین درگیر خودش کرده است، گفت: شیوع ویروس کرونا بسیاری از حقیقت‌های پنهان را آشکار کرد.

وی با اشاره به اینکه شیوع ویروس کرونا در جهان قدرت خداوند و عظمت دستگاه خلقت را برای جهانیان آشکار کرد، افزود: با شیوع فراگیر ویروس کرونا در جهان، خداوند قدرت خود و ضعف بشریت را نشان داد.

آیت الله نمازی ادامه داد: ویروس کوچک کرونا که حتی با چشم هم دیده نمی‌شود و در آزمایشگاه‌ها و لابراتور‌ها با چشم مسلح باید آن را مشاهده کرد همه دنیا را اسیر خودش کرده است.

وی با اشاره به میزان قدرت و توان دولت‌ها و مدیریت حکومت‌ها در مقابله با ویروس کرونا، اظهار داشت: برخی دولت و کشور‌ها در مقابله با کرونا شاگرد اول شدن و برخی دیگر شاگرد تنبل شدند.

به گفته وی جمهوری اسلامی ایران رتبه نخست مقابله با ویروس کرونا و شاگرد اول مقابله با کرونا است، اما آمریکای مدعی ابرقدرت جهانی در رتبه آخر مقابله با کرونا قرار دارد.

نماینده، ولی فقیه در کاشان نوع دوستی ملت‌های جهان را یکی از دستاورد‌های مهم شیوع ویروس کرونا در جهان دانست و افزود: ملت‌های مسلمان به ویژه ملت ایران با شیوع ویروس کرونا برای کمک به بیماران مبتلا به ویروس کرونا با تمام اخلاص وارد میدان شد.

آیت الله نمازی با تأکید بر استخراج دستاورد‌های ویروس کرونا از سوی کارشناسان، افزود: این دستاورد‌ها می‌تواند به عنوان یک آزمومن الهی برای ملت ایران ثبت و ضبط شود که چگونه ملت ایران با وجود تحریم‌ها و مشکلات اقتصادی و کمبود‌ها در مقابله با ویروس کرونا کارنامه درخشانی از خود بر جای گذاشت، اما کشور‌های مدعی قدرت جهانی از جمله آمریکا در مقابله با آن عاجز ماندند.

نماینده، ولی فقیه در کاشان در ادامه به لزوم رعایت بهداشت فردی و پروتکل‌های بهداشتی در مصلی نماز جمعه اشاره کرد و گفت: نمازگزاران جمعه بهداشت فردی و فاصله گذاری اجتماعی را رعایت و از ماسک و مهر و سجاده شخصی و بطری آب آشامیدنی استفاده کنند و بیماران و سالمندانی که توان حضور در نماز جمعه ندارند از شرکت در نماز جمعه خودداری کنند.

آیت الله نمازی ابراز امیدواری کرد در چنین فضایی نماز جمعه با همکاری دانشگاه علوم پزشکی کاشان، شهرداری، نیروی انتظامی، بسیج و سپاه در گام نخست عملکرد مثبت و قابل قبولی داشته باشند.

لازم به ذکر است آخرین نماز جمعه کاشان در سال گذشته جمعه دوم اسفند ماه سال ۹۸ به امامت آیت الله عبدالنبی نمازی در مصلی بقیه الله الاعظم کاشان برگزارشد و بعد از نزدیک به ۲۰ هفته به دلیل شیوع ویروس کرونا و اعلام وضعیت قرمز در کاشان، نخستین نماز جمعه در سال ۹۹ جمعه این هفته ۲۳ خرداد ماه به امامت آیت الله نمازی در مصلی بقیه الله الاعظم کاشان برگزار می‌شود./۱۳۰۷/پ310/ف
محمد ملک آبادی
ارسال نظرات