۲۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۹
کد خبر: ۶۵۴۸۵۹
امام جمعه بوشهر:

مردم مقابله با بیماری کرونا را جدی بگیرند

مردم مقابله با بیماری کرونا را جدی بگیرند
امام جمعه بوشهر با تاکید بر مبارزه قاطع با ویروس کرونا گفت: مردم برای قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا تمامی دستورالعمل‌های ستاد مبارزه با بیماری کرونا را مراعات کنند.

به گزارش خبرگزاری رسا، آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری ظهر امروز در نشستی با تاکید بر اینکه حفظ سلامتی در اولویت دین مبین اسلام است اظهار داشت: در اسلام حفظ سلامت خود و دیگران از بیماری‌ها به ویژه بیماری‌های صعب العلاج، لازم و در برخی از موارد واجب بوده و عدم مراعات بهداشت شخصی و اجتماعی اگر منجر به بیماری شود مذموم و در برخی از مواقع حرام است.

نماینده ولی فقیه در بوشهر با بیان اینکه برخی استان‌ها در شرایط هشدار در عرصه ویروس کرونا قرار گرفته است گفت: در این شرایط سخت، بیماری ویروس کرونا و شیوع فوق العاده آن در سطح جهان و ایران و اوج‌گیری آن در برخی از استان‌های ایران و آغاز در مرحله هشدار قرار گرفتن استان بوشهر، به همگان توصیه می‌شود که به حفظ سلامت خود، خانواده‌ها و جامعه توجه و عنایت ویژه کرده و تمامی دستورالعمل‌های ستاد مبارزه با بیماری کرونا را مراعات کنند.

امام جمعه بوشهر با تاکید بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی بیان کرد: مردم استان بوشهر در راستای مقابله با کرونا لازم است از سفرها و رفت و آمدها و دید و بازدیدهای غیرضرور حتما خودداری، در محیط عمومی از ماسک استفاده و فاصله گذاری اجتماعی را مراعات کنند.

آیت‌الله صفایی بوشهری افزود: مردم استان بوشهر در راستای قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا از سفر به استان‌های دارای وضعیت قرمز و از پذیرش مهمان از آن استان‌ها موقتا پرهیز و بهداشت فردی را رعایت کنند.

وی تاکید کرد: مراکز خرید، مراکز تجمع مردم مانند مصلاها و مساجدی که مجوز از ستاد ملی مبارزه با بیماری کرونا داده شده حتما دستورالعمل بهداشتی را مراعات کنند.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با تاکید بر کنترل ورودی‌های استان بوشهر با همکاری مسؤولان گفت: مسؤولان استان بوشهر ورودی‌های استان را به دقت کنترل، از ورود افراد بیمار به استان ممانعت و فرهنگ استفاده از ماسک و رعایت بهداشت فردی و اجتماعی را نهادینه کنند.

امام جمعه بوشهر با تاکید بر نطارت کارآمد بر حُسن اجرای امور افزود: باید راهکارهای جلوگیری از گسترش این بیماری در سطح استان اقدام شود.

آیت‌الله صفایی بوشهری بیان کرد: از تمامی گروه‌های جهادی تقاضا می‌شود ضمن هماهنگی با دانشگاه علوم پزشکی و ستاد مبارزه با بیماری کرونا، ماسک و دستکش استاندارد را به اندازه کافی تولید و در اختیار مردم قرار دهند.

وی از خیران تقاضا کرد خیرات خود را در این شرایط به امور سلامت مردم اختصاص دهند و رسانه‌های مختلف به ویژه صدا و سیما به فرهنگ سازی این امور توجه و عنایت ویژه کنند.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر بیان کرد:اینک یکی از مهم‌ترین کارها در عرصه خدمت به مردم و نظام مقدس جمهوری اسلامی، حفظ سلامت خود و دیگران و همکاری با ستاد مبارزه با بیماری کروناست و همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند، این یک جهاد است.

امام جمعه بوشهر با بیان اینکه مردم مقابله با بیماری کرونا را باید جدی بگیرند گفت: با قدردانی از کادر درمانی و مدافعان سلامت و با توجه به کمبود امکانات بیمارستانی و زحمات فوق‌العاده کادر بهداشت و درمان، همگان را به مراعات بهداشت فردی و اجتماعی توصیه می‌شود تا هیچگاه شاهد این بیماری و از دست دادن مردم عزیز و فراگیری اجتماعی آن نباشیم./1350/د102/ف

منبع: تسنیم
ارسال نظرات