۲۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۹
کد خبر: ۶۵۴۸۶۴
نماینده ولی‌فقیه در یزد:

جهش تولید صرفا با افزایش تولید کارخانجات محقق نمی‌شود

جهش تولید صرفا با افزایش تولید کارخانجات محقق نمی‌شود
آیت‌الله ناصری یزدی با بیان اینکه جهش تولید صرفا با افزایش تولید کارخانجات محقق نمی‌شود بر لزوم توجه به تولید ماشین‌آلات و مواد اولیه کارخانه‌ها در داخل تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری رسا، آیت‌الله محمدرضا ناصری یزدی در دیدار رئیس شورای هماهنگی بانک‌های استان یزد با وی با تاکید بر اینکه جهش تولید به این معنی نیست که از صرفا از کارخانه‌ها حمایت کنیم تا محصولاتشان را بیشتر تولید کنند اظهار داشت: تحقق شعار سال در صورتی امکان‌پذیر است که ما در کنار افزایش تولیدات موجود به تولید مواد اولیه و تجهیزات و ماشین‌آلات کارخانه‌ها توجه ویژه‌ای داشته باشیم.

وی با تاکید بر اینکه ایران در هر کاری به نیروهای نخبه داخلی تکیه کرده موفق بوده عنوان کرد: توجه به تولید و خودکفایی در عرصه‌های مختلف به ویژه قطعه‌سازی و تامین ماشین‌آلات را ما خیلی دیر شروع کردیم ولی همین الان هم باید با جدیت تلاش کنیم تا در زمان مناسب به خودکفایی دست پیدا کنیم.

نماینده ولی‌فقیه در استان یزد با تاکید بر اینکه در طول سال‌های گذشته مقام معظم رهبری به‌صورت بسیار جدی بر روی تولید و اقتصاد مقاومتی تاکید کردند گفت: امروز همه متوجه شده‌اند که راهکار برون رفت کشور به غیر از اقتصاد مقاومتی که همیشه مورد تاکید رهبر معظم انقلاب بوده نیست.

آیت‌الله ناصری یزدی ادامه داد: ما حتی در پرداخت تسهیلات هم باید شرطی مبنی بر استفاده از ظرفیت نیروهای نخبه و شرکت‌های دانش‌بنیان داخلی داشته باشیم و حداقل بخشی از نیاز کارخانه باید با تکیه بر ظرفیت این نیروها و شرکت‌های داخلی تامین شود.

امام جمعه یزد با تاکید بر اینکه استعداد و هوش جوانان ایرانی بسیار بیشتر از جوانان کشورهای دیگر است گفت: تنها باید باور کنیم که هیچ کشوری قرار نیست مشکلات ما را برطرف کند و اگر به نخبگان داخلی به‌ویژه فعالان شرکت‌های دانش‌بنیان تکیه کنیم و از ظرفیت آنها استفاده کنیم، تمام مشکلات کشور برطرف می‌شود.

وی به شرایط شیوع کرونا و مشکلات اقتصادی که به‌وجود آمده اشاره کرد و افزود: قطعا پس از شیوع کرونا و در همین ایام با مشکلاتی روبه‌رو می‌شویم که یکی از مهمترین آنها اشتغال است و باید برای همه آنها برنامه‌ریزی دقیقی داشته باشیم.

نماینده ولی‌فقیه در استان یزد با بیان اینکه در ارتباط با اشتغال یکی از مهمترین عرصه‌هایی که می‌توان مشکل کشور را به راحتی برطرف کرد، عرصه پوشاک است گفت: در حال حاضر بسیاری از بازار پوشاک ایران در دست کشورهایی از جمله چین و ترکیه است و تولیدکنندگان داخلی از واردات و قاچاق پوشاک ضربه‌های سنگینی می‌بینند.

آیت‌الله ناصری یزدی با تاکید بر اینکه اگر هر ایرانی در طول سال تنها به 4 قطعه پوشاک نیاز داشته باشد، بیش از 320 میلیون قطعه پوشاک نیاز داریم گفت: برای تولید این تعداد پوشاک می‌توان با راه‌اندازی کارگاه‌های کوچک و خانگی، برای چند میلیون ایرانی اشتغال ایجاد کنیم.

امام جمعه یزد با بیان اینکه کشوری مثل چین اقتصاد خود را به وسیله همین کارگاه‌های کوچک و مشاغل خرد تقویت کرد گفت: زمانی که ما در تولید پوشاک خودکفا شدیم و برای تامین پارچه نیاز به افزایش تولید پیدا می‌کنیم و می‌توانیم در این عرصه هم ده‌ها هزار فرصت شغلی ایجاد کنیم و به این ترتیب به وسیله همین صنعت پوشاک و صنایع وابسته، بیش از 10 میلیون فرصت شغلی در کمترین زمان ممکن به وجود آوریم.

ظرفیت بانکداری الکترونیک در استان یزد بسیار بالاست

محمد رضایی در این دیدار اظهار داشت: در روزهای پایانی سال به‌دلیل شیوع کرونا و قطع کردن زنجیره انسانی، هماهنگی‌هایی در شورای هماهنگی بانک‌های استان یزد صورت گرفت.

وی با اشاره به اینکه در استان یزد 17 بانک عضو این شورا هستند تصریح کرد: در مجموع این بانک‌ها 453 شعبه در سطح استان یزد دارند که سه هزار و 750 نفر در این شعب به عنوان همکاران ما فعالیت می‌کنند.

رئیس شورای هماهنگی بانک‌های استان یزد خاطرنشان کرد: به‌طور متوسط در هر یک از این شعب، 200 نفر در طول روز از شهروندان رفت و آمد داشتند که در مجموع نزدیک به بیش از 15 هزار نفر در روز بود.

رضایی ادامه داد: به همین دلیل و با توجه به ضرورت حفظ سلامت کارکنان و عموم مردم، با ستاد استانی کرونا در استان هماهنگی‌های لازم صورت پذیرفت و مسئولیت تعطیلی شعب را پذیرفتیم و در نهایت از 22 اسفندماه تمامی شعب بانک‌های استان تعطیل شد و تنها 30 شعبه به‌صورت کشیک در سطح استان فعالیت داشتند.

وی با بیان اینکه این موضوع به خوبی نشان داد که ظرفیت بانکداری الکترونیکی در استان یزد بالا است افزود: این اتفاق رخ داد و نهایتا تا پایان سال، همکاران ما در شبکه بانکی کار مردم را انجام دادند.

رئیس شورای هماهنگی بانک‌های استان یزد گفت: روزهای نخست این اقدام برخی اعتراض‌هایی صورت می‌گرفت ولی در نهایت مردم متوجه شدند که باید این اتفاق رخ می‌داد و اثرات چنین اقدام‌هایی را امروز در سطح استان یزد با کم شدن آمار کرونا مشاهده می‌کنیم./1350/د102/ف

منبع: تسنیم
ارسال نظرات