۲۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۸
کد خبر: ۶۵۴۸۷۱
گفتاری از حجت الاسلام والمسلمین خسروپناه؛

طرح‌های ارتقاء اساتید حوزه ناظر به فعالیت‌های پژوهشی باشد

طرح‌های ارتقاء اساتید حوزه ناظر به فعالیت‌های پژوهشی باشد
عضو هیأت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی گفت: پژوهش‌های حوزوی باید در راستای نیازهای روز باشد و گره‌ای از مشکلات جامعه را باز کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین عبدالحسین خسرو پناه، عضو هیئت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی، پاسخگویی به نیازهای جامعه را نیازمند توانمندی حوزه علمیه در عرصه پژوهش دانست و افزود: طرح های لازم برای ارتقا سطح پژوهشی فضلای حوزه علمیه در جهت برطرف کردن نیازهای روز جامعه برنامه ریزی شود.

حجت الاسلام والمسلمین خسرو پناه به تاثیر پذیری فراوان طلاب از اساتید خود در امر پژوهش اشاره کرد و گفت: رابطه استاد و شاگردی در روحیات و توانایی های طلاب تاثیر غیر قابل انکاری دارد و اگر استاد به دنبال پژوهش نباشد، شاگرد نیز مسیر او را در پیش می گیرد.

عضو هیئت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی با اشاره به اهمیت امر پژوهش در دانشگاه ها، عنوان کرد: عدم انتشار مقالات علمی و پژوهشی در دانشگاه ها، سبب بسته شدن مسیر پیشرفت علمی اساتید می شود که این امر باید حوزه علمیه نیز نهادینه شود.

استاد حوزه علمیه قم با انتقاد از عدم رتبه بندی اساتید حوزه علمیه، اظهار داشت: رتبه بندی اساتید حوزوی از اهمیت زیادی برخوردار است البته این به معنای پیروی از دانشگاه در رتبه بندی نیست؛ بلکه باید عنوانین مخصوص حوزوی برای اساتید وضع شود.

وی با بیان اینکه طرح های ارتقا اساتید حوزه علمیه باید ناظر به فعالیت های پژوهشی آن ها باشد، ابراز کرد: پژوهش های حوزوی باید در راستای نیازها باشد و گره‌ای از مشکلات جامعه را باز کند./1350/ت303/ف

ارسال نظرات