۲۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۲
کد خبر: ۶۵۴۸۷۴
نماینده ولی فقیه در مازندران تأکید کرد؛

ضرورت حرکت مجاهدانه حوزه‌های علمیه در تربیت طلاب مهذب و انقلابی

ضرورت حرکت مجاهدانه حوزه‌های علمیه در تربیت طلاب مهذب و انقلابی
حجت الاسلام والمسلمین لائینی گفت: حوزه‌های علمیه با حرکت‌های انقلابی در جهت تربیت طلاب دانا، با اخلاق، با تقوا و انقلابی بیش از گذشته تلاش کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی، نماینده ولی فقیه در مازندران امروز در دیدار با مدیر، اساتید و طلاب مدرسه علمیه خواهران ریحانة الرسول گفت: با توجه به این که بخش مهمی از جمعیت کشورمان را بانوان تشکیل می دهند، نقش مدارس علمیه خواهران در پاسخگویی به نیازهای این قشر اثرگذار جامعه بسیار مهم است.

وی با بیان این که حوزه های علمیه پرچم دار نشر و گسترش معارف اهل بیت(ع) در جامعه محسوب می شوند، افزود: این مراکز مهم دینی، با تربیت و پرورش طلاب نقش بسیار محوری در رشد دینی و معنوی جامعه دارند.

نماینده ولی فقیه در مازندران، حوزه های علمیه را پایگاه پرورش سربازان واقعی حضرت ولیعصر(عج) برشمرد و خاطرنشان کرد: باید به گونه ای رفتار کنیم تا آن حضرت از ما رضایت داشته باشند.

حجت الاسلام والمسلمین لائینی با بیان این که شرط رضایت حضرت ولیعصر(عج) را در پذیرش اعمال طلاب است، تصریح کرد: طلاب حوزه های علمیه به عنوان سربازان آن حضرت در اعمال، رفتار و گفتار باید در جامعه الگو باشند.

امام جمعه ساری با تأکید براین که رسالت حوزه های علمیه در شرایط امروز جامعه بسیار مهم تر از گذشته است، تصریح کرد: حوزه های علمیه باید همگام با رشد علمی جامعه، پاسخگوی نیازها باشند.

حجت الاسلام والمسلمین لائینی به ظرفیت بالای فقه در پاسخگویی به نیازهای جامعه اشاره کرد و گفت: فقه شیعی می تواند راهگشای بن بست هایی باشد که در جامعه اسلامی ایجاد می شود.

نماینده ولی فقیه در مازندران در بخش دیگری از سخنان خود به اهمیت تقویت روحیه انقلابی در حوزه های علمیه اشاره کرد و افزود: حرکت انقلابی در حوزه های علمیه مظهر رشد و تعالی در جامعه حوزوی است.

امام جمعه ساری با تأکید براین که حوزه های علمیه مازندران با تقویت حرکت های انقلابی جهت تربیت طلاب دانا، با اخلاق، باتقوا و انقلابی بیش از گذشته کوشا باشند، گفت: رسالت امروز حوزه های علمیه تربیت طلابی نخبه، انقلابی و مهذب است که باید مورد توجه قرار دهند.

حجت الاسلام والمسلمین لائینی با اشاره به این که دشمنان انقلاب اسلامی تلاش دارند که حوزه های علمیه که نگاه  انقلابی و جهادی دارند را در افکار عمومی ناکارآمد جلوه دهند، ادامه داد: بر این اساس حوزه های علمیه باید هوشیار، جهادی، انقلابی و اسشتهادی در مقابله با این آفت بزرگ مقابله کنند.

نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان این که سربازی برای حضرت ولیعصر(عج) افتخار بزرگی است که نصیب طلاب حوزه های علمیه شده است، گفت: شرط قبولی این سربازان امین بودن و کارآمدی برای نظام و انفلاب اسلامی است./950/پ310/ف

افشین ایمانی
ارسال نظرات