۲۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۵
کد خبر: ۶۵۴۹۳۶
عضو مجمع عمومی جامعه مدرسین خطاب به شورای عالی حوزه:

معیشت طلاب، تحول متون درسی و تقویت تفکر انقلابی در اولویت باشد

معیشت طلاب، تحول متون درسی و تقویت تفکر انقلابی در اولویت باشد
حجت الاسلام قاضوی گفت: بهبود معیشت طلاب، تحول در متون درسی و تقویت روحیه و تفکر انقلابی سه الویت اساسی شورای عالی در دوره جدید است.

حجت الاسلام سید احمد قاضوی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به جایگاه و تاثیرگذاری بالای شورای عالی حوزه علمیه، گفت: سیاست‌گذاری های این شورا تأثیرات مثبت و منفی فراوانی بر حوزه‌های علمیه دارد.

استاد حوزه علمیه قم افزود: تصمیم‌گیری‌های شورای عالی حوزه باید دقیق و کارشناسی شده باشد و استفاده از نظرات اساتید سطوح عالی در این راستا راه‌گشاست.

عضو مجمع عمومی جامعه مدرسین ارزیابی عملکرد شورای عالی حوزه در دوره هفتم را مثبت ارزیابی کرد و ابراز داشت: با وجود همه تلاش‌های اعضای شورای عالی، سیاست‌گذاری‌های این شورا در برخی موارد، تقویت کننده بدنه حوزه علمیه نبوده و پر کردن این خلا نیازمند دقت بیشتر در تصمیم‌گیری‌هاست.

حجت‌الاسلام قاضوی با بیان اینکه عملکرد مثبت شورای عالی حوزه باعث رشد طلاب در سطوح مختلف خواهد شد، اظهار داشت: یکی از اولویت هایی که در دوره جدید شورای عالی باید به آن توجه جدی شود، معیشت اساتید و طلاب است.

استاد حوزه علمیه قم افزود: طلاب و اساتید نسبت به کمبودها و مضیقه های موجود آگاهی دارند اما از طرف دیگر آن چنان که باید و شاید شاهد تلاش مسؤولان برای بهبود معیشت خود نیستند.

عضو مجمع عمومی جامعه مدرسین تحول در متون درسی را از اولویت‌های دیگر شورای عالی در دوره جدید دانست و ابراز کرد: با یک فعالیت دقیق و علمی می توان از حجم بالای کتاب های درسی کاسته و در عین حال قدرت علمی متون را افزایش داد.

حجت‌الاسلام قاضوی فعالیت صورت گرفته در راستای حفظ روحیه و تفکر انقلابی گری در حوزه علمیه را بسیار ضعیف عنوان کرد و اظهار داشت: بالندگی حوزه های علمیه، به تفکر انقلابی بستگی دارد و این روحیه باید توسط اساتید در بین دروس به طلاب جوان القا شود./1350/ت302/ف

ارسال نظرات