۲۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۹
کد خبر: ۶۵۴۹۳۹
عضو هیأت رییسه مجمع عمومی جامعه مدرسین:

شورای عالی حوزه به نیروهای باسواد و انقلابی بها دهد

شورای عالی حوزه به نیروهای باسواد و انقلابی بها دهد
حجت الاسلام مقامی گفت: شورای عالی حوزه علمیه با بها دادن به نیروهای با سواد و انقلابی بسترهای لازم برای بسط تفکر انقلابی در حوزه را فراهم کند.

حجت الاسلام عبدالحمید مقامی عضو هیأت رییسه مجمع عمومی جامعه مدرسین در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، به جایگاه بالای شورای عالی حوزه علمیه و تاثیرگذاری آن اشاره کرد و اظهارداشت: شورای عالی نقش بی بدیلی را در بالندگی حوزه علمیه و ترویج دین دارد و روز به روز باید تقویت شود.

وی با بیان اینکه امروز حوزه علمیه رسالت جدیدی را در افق دیده خود دارد، گفت: رسیدن به اهداف جدید حوزه‌های علمیه که همان ترویج دین در مقیاس جهانی است، نیاز به نظم دارد و دانش آموختگان باید بر اساس سلوک علمی منظم پیشرفت کنند.

استاد حوزه علمیه قم عملکرد شورای عالی حوزه علمیه در دوره هفتم را خوب ارزیابی کرد و اظهار داشت: نظم بخشیدن به بخش های آموزش، امتحانات و پایان نامه ها از جمله اقدامات خوب در دوره هفتم شورای عالی حوزه علمیه است، اما تا رسیدن به جایگاه مطلوب فاصله زیادی وجود دارد.

عضو هیأت رییسه مجمع عمومی جامعه مدرسین با اشاره به ابراز بیزاری مردم جهان از نظام سرمایه‌داری و لیبرالی در قضایای کرونا و اعتراضات اخیر آمریکا، عنوان کرد: در شرایط کنونی که توده مردم و جامعه شناسان به نقش خداوند متعال در زندگی انسان ها پی بردند حوزه علمیه باید بتواند اسلام حقیقی را به عنوان جانشین حکومت سرمایه‌داری معرفی کند.

وی افزود: در جریان اعتراضات آمریکا، حمایت های مختلفی از مردم این کشور صورت گرفته است در حالی که تاکنون حوزه علمیه موضوع مشخصی را اتخاذ نکرده که به عدم آمادگی نهادهای حوزوی برمی‌گردد و باید در دوره جدید شورای عالی، چاره ای برای آن اندیشیده شود.

حجت الاسلام مقامی با بیان اینکه تمدن سازی اسلامی وابسته به تفکر انقلابی است، ابراز کرد: برای تبدیل حوزه علمیه قم به حوزه سکولار تلاش‌های زیادی صورت می‌گیرد و اگر این تلاش‌ها به بار بنشیند، حوزه علمیه کارایی خود را از دست خواهد داد.

عضو هیأت رییسه مجمع عمومی جامعه مدرسین با بیان اینکه جریان انقلابی اجازه تبدیل حوزه علمیه به حوزه سکولار را نخواهد داد، گفت: نقش شورای عالی حوزه علمیه در این زمینه فراهم کردن بسترها برای تقویت تفکر انقلابی در حوزه علمیه است و لازمه آن بها دادن به نیروهای با سواد و انقلابی است./1350/ت302/ف

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۰:۲۱
تحکیم روحیه انقلابی گری در دستور کار این دوره است. ضمنا کار کردن در حوزه ظرافتهای خود را دارد و یک شبه نمی توان تغییر و تحول ایجاد کرد.
1
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۴ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۶
همه انتظارات و کمبودها رو نمیشه از شورای عالی مطالبه کرد.
0
0