۲۴ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۶
کد خبر: ۶۵۴۹۴۳
عضو مجمع نمایندگان طلاب مطرح کرد؛

زندگی طلاب؛ تحت فشار شدید اقتصادی / انتظار بی‌جا در پیاده‌سازی سبک معیشتی سلف

زندگی طلاب؛ تحت فشار شدید اقتصادی / انتظار بی‌جا در پیاده‌سازی سبک معیشتی سلف
حجت الاسلام نقوی گفت: وضعیت معیشتی طلاب هیچ تناسبی با تورم ندارد و در شرایطی که طلاب تحت شدیدترین فشارهای روحی و روانی هستند نمی‌توان به آنها گفت مانند علمای سلف با امکانات حداقلی زندگی کنند.

حجت الاسلام حسین نقوی عضو مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، جایگاه شورای عالی حوزه علمیه را در سیاست گذاری آموزشی، تبلیغی، تهذیبی و معیشتی حوزه های علمیه بسیار مهم دانست و افزود: کلیه برنامه‌های حوزه علمیه کشور بر اساس تصمیمات این شورا سازماندهی می‌شود و از این جهت بهبود هر چه بیشتر این شورا در تقویت بنیه حوزه علمیه موثر است.

وی با بیان اینکه اعضای شورای عالی حوزه‌ علمیه باید در تصمیم‌گیری‌های خود التفات کافی به مسائل موجود در جامعه داشته باشند، گفت: در ابعاد مختلف آموزشی، معیشتی، تبلیغی و تهذیبی، باید تصمیمات شورای عالی کاربردی باشد تا تاثیر آن در جامعه به وضوح مشاهده شود.

عضو مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه به وضعیت معیشتی دشوار طلاب اشاره کرد و اظهار داشت: شورای عالی حوزه های علمیه باید به دنبال ایجاد سازوکار جدید برای درآمدزایی حوزه علمیه باشد؛ در غیر این صورت طلاب مجبور به تعریف شغل دوم برای گذران زندگی خود هستند.

حجت الاسلام نقوی از تلاش های مدیر حوزه‌های علمیه با وجود تمامی کمبودها تقدیر کرد و ادامه داد: سیاست گذاری ها در ابعاد مختلف باید در جهت رفع مشکلات جامعه و طلاب باشد.

نماینده طلاب فامنین در مجمع نمایندگان طلاب برخی نگاه‌های سنتی نسبت به معیشت را سبب افزایش آمار طلاق در میان طلاب دانست و افزود: در حال حاضر وضعیت معیشتی طلاب هیچ هماهنگی با تورم ندارد و در شرایطی که طلاب شدیدترین فشارهای روحی و روانی را تحمل می کنند نمی توان به آنها گفت مانند علمای سلف با امکانات حداقلی زندگی کنند.

وی بهبود وضعیت معیشتی طلاب را از وظایف اساسی عالی حوزه علمیه در دوره جدید عنوان کرد و ابراز داشت: حوزه علمیه نباید تنها به درآمدهای حاصل از اوقاف بسنده کند، بلکه باید به دنبال راه چاره ای برای حل مشکلات اقتصادی باشد.

حجت الاسلام نقوی تقویت روحیه و تفکر انقلابی گری را از اولویت های دیگر شورای عالی حوزه علمیه دانست و اظهار داشت: اگر از ابتدای انقلاب اسلامی به هشدارهای صریح امام و رهبری نسبت به مسأله انقلابی گری در حوزه علمیه توجه می شد، امروز شاهد شکاف های عمیق در بین حضور بزرگان حوزه نسبت به مسائل انقلاب نبودیم.

وی بها دادن هر چه بیشتر به اساتید ولایی را از راهکارهای تقویت روحیه انقلابی گری در حوزه علمیه دانست و گفت: عدم رشد جامعه اسلامی در عرصه های مختلف، ناشی از نگاه‌های غلط نسبت به مسأله انقلاب و ولایت فقیه است.

عضو کمیسیون اقتصاد و مالی مجمع نمایندگان طلاب با بیان اینکه مسؤولان در سطوح مختلف باید نگاه خود را با نگاه رهبر انقلاب هماهنگ کنند، عنوان کرد: وحدت میان جهان اسلام در ذیل ولایت مطلقه فقیه امکان پذیر است اما نگاه های کوته نظرانه به این نظریه سبب اختلاف می شود.

حجت الاسلام نقوی افزود: شورای عالی حوزه علمیه باید در تصمیم‌گیری‌های خود مسائل فرهنگی جامعه خصوصاً بد‌حجابی افسارگسیخته را مدنظر قرار دهد./1350/ت302/ف

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۴ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۹
حرف دل طلاب را زدند
4
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۴ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۰
ایشون که خودشون جزو مجمع نمایندگان طلاب هستند اگر قدری درباره عملکرد مجمع هم توضیح بدهند خوب است، مجمع برای طلاب و حل مشکلات شان چه کرده اند که حالا از شورای عالی توقع دارند
0
2
مصطفی
Iran, Islamic Republic of
۲۴ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۸
خدا پدرت رو بیامرزه حرف حق زدی
اجرت با امام زمان عج
3
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۴ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۵۴
احسنت
رسا بیشتر در این رابطه کار کند لطفا
2
0
علی
Iran, Islamic Republic of
۲۴ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۰:۵۲
آقایان هم نانشان گرم است هم آبشان سرد
2
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۴
آقایانی که طلاب را دعوت به سبک زندگی علمای سلف می کنید
پایبندی به سنت های اصیل حوزوی را باور کنیم یا متراژ خانه هایتان را؟؟؟
0
0