۲۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۰
کد خبر: ۶۵۵۰۱۹

اعلام شهر‌های قرمز، زرد و سفید استان خوزستان از حیث مبتلایان کرونایی

اعلام شهر‌های قرمز، زرد و سفید استان خوزستان از حیث مبتلایان کرونایی
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اهواز شهر‌های قرمز، زرد و سفید استان خوزستان از لحاظ میزان مبتلایان به کرونا را اعلام کرد.
به گزارش خبرگزاری رسا در اهواز، فرهاد ابول نژادیان، سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اهواز در جلسه ستاد استانی مبارزه با کرونا استان خوزستان اظهار داشت: ۹ شهرستان استان خوزستان بر اساس میزان بیماران بستری شده در وضعیت قرمز، ۹ شهرستان در وضعیت زرد و ده شهرستان دیگر در وضعیت سفید قرار دارند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اهواز با بیان اینکه تعداد شهر‌های قرمز از ۱۶ شهر به ۹ شهر کاهش یافته است، عنوان داشت: شهرستان‌های اهواز، شوشتر، آبادان، باوی، دشت آزادگان، خرمشهر، کارون، حمیدیه و دزفول در وضعیت قرمز قرار دارند.

ابول نژادیان عنوان داشت: شهرستان‌های ماهشهر، مسجدسلیمان، شوش، رامشیر، شادگان، هفتگل، امیدیه، رامهرمز و اندیمشک در وضعیت زرد و شهرستان‌های گتوند، باغملک، هویزه، بهبهان، لالی، هندیجان، ایذه، اندیکا و دهدز در وضعیت سفید قرار دارد.

وی در رابطه با تعداد نمونه‌های گرفته شده در استان خوزستان در مقایسه با میانگین کشوری گفت: میانگین کشوری نمونه‌های گرفته شده به ازای هر یک میلیون نفر، ۱۳ هزار نمونه است که حوزه دانشگاه علوم پزشکی اهواز با ۱۶ هزار و ۶۴۷ نمونه به ازای هر یک میلیون نفر در جایگاه بالاتر از میانگین کشور قرار دارد.

وی ادامه داد: از مجموع نمونه گیری‌های انجام شده در حوزه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی اهواز نتیجه آزمایش ۲۷.۵ درصد از نمونه‌ها مثبت بود.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اهواز خاطرنشان کرد: در حوزه دانشگاه علوم پزشکی دزفول ۴۳.۹ درصد، دانشکده علوم پزشکی بهبهان ۱۰ درصد، دانشکده علوم پزشکی آبادان ۳۷.۴ درصد و دانشکده علوم پزشکی شوشتر ۲۹.۴ درصد از نتیجه آزمایش نمونه گیری‌های انجام شده مثبت بود.

در پایان جلسه با در نظر گرفتن پژوهش‌های صورت گرفته و تاثیر دو درصدی اماکن ورزشی و سالن‌های آرایشی در سرایت کرونا ویروس، بنا شد این اماکن با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و نوبت‌دهی و بدون شکل‌گیری تجمع بازگشایی شوند./۹۴۵۶/د102/ف
حاتم شرفی
ارسال نظرات