۲۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۰
کد خبر: ۶۵۵۰۴۸
از سوی آیت‌الله صدیقی تبیین شد؛

منشور قرآن پیرامون معاشرت در جامعه توحیدی

منشور قرآن پیرامون معاشرت در جامعه توحیدی
تولیت مدرسه علمیه امام خمینی(ره) سلم و صلح را منشور معاشرت قرآن کریم در جامعه توحیدی دانست و گفت: رحمت الهی بر غضبش سبقت دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله کاظم صدیقی تولیت مدرسه علمیه امام خمینی(ره)، امروز در جلسه شرح دعای 44 صحیفه سجادیه که به‌صورت مجازی برای طلاب این مدرسه برگزار شد، گفت: ادعیه قرآن صاعد است.

وی ادعیه را بهترین خوراک جان و دوای درد باطنی دانست و ادامه داد: انسان اگر دوست دارد خودسازی داشته باشد و به کمال برسد باید اهل سلم و صلح باشد و این منشور معاشرت قرآن کریم در جامعه توحیدی و ایمانی است.

آیت‌الله صدیقی با بیان اینکه انسان مؤمن اهل شرح صدر و گذشت است، عنوان کرد: مؤمن نه‌تنها با خوبان خوب است بلکه با کینه‌توزان نیز با سلم برخورد می‌کند.

تولیت مدرسه علمیه امام خمینی(ره) با تأکید بر اینکه انسان همواره باید از جدل و نزاع اجتناب کند، اظهار داشت: اولیای الهی نه‌تنها با مؤمنان اهل مدارا بودند بلکه با دشمنان نیز به بهترین شکل رفتار می‌کردند.

وی بابیان اینکه مؤمن بدی دیگران را با خوبی پاسخ می‌دهد، عنوان کرد: خداوند نسبت به گناهان انسان ستارالعیوب است کسی که پروردگار را دوست داشته باشد او نیز عیوب دیگران را مخفی می‌کند.

آیت‌الله صدیقی با اشاره به اینکه خداوند متعال همیشه رحمتش را شفیع غضب خویش قرار می‌دهد، اظهار داشت: خداوند متعال رحمت خویش را واسطه قرار می‌دهد تا مبادا غضبش زودتر انسان گناهکار را نابود کند و فرصت می‌دهد تا گناهکار با توبه کردن به‌سوی خدا بازگردد.

تولیت مدرسه علمیه امام خمینی(ره) ادامه داد: شخصی که در مکتب اخلاقی اهل‌بیت(ع) تربیت‌شده باشد با هیچ‌کسی ضربتی و انفعالی رفتار نمی‌کند و با همگان در نهایت عقلانیت و ایمان برخورد می‌کند.

وی بابیان اینکه جهنم مظهر رحمت الهی است، خاطرنشان کرد: جهنم نعمت الهی است و به‌نوعی هشدار دهنده و بازدارنده است تا انسان خود را به گناه آلوده نکند./813/پ202/ف

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۸
به نظر بنده حقیر جایگاه سه خبر مهم خود را زود به زود به روز کنید و ضرورتی ندارد که حتما یک خبر مهم چند روز در آن بالا باشد چرا که حس به روز نبودن سایت به مخاطب دست می دهد برای مثال خبر مقام معظم رهبری از سه روز پیش در بین سه خبر شما هست و مخاطب هر بار که در این سه روز مراجعه می کند همین خبر را می بیند و احساس می کند سایت خیبی بروز نمی شود در سایت ها به نظر می رسد خبری در جایگاه اول سایت قرار می گیرد که هم جدید باشد و هم مهم و جدید بودن به مهم بود ارجح است
با تشکر
0
0