۲۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۸
کد خبر: ۶۵۵۰۵۰
استاد حوزه علمیه قم:

شورای عالی نقشه راه ترسیم شده از سوی رهبری را ملاک عمل قرار دهد

شورای عالی نقشه راه ترسیم شده از سوی رهبری را ملاک عمل قرار دهد
حجت الاسلام محمودی گفت: تحول در حوزه نباید به بهانه‌های مختلف نادیده گرفته شود؛ البته عملکردها نیز نباید موجب مکدر شدن بزرگان حوزه شود.

حجت الاسلام محمودی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با تقدیر از تلاش های اعضای شورای عالی حوزه علمیه در دوره هفتم، ارتقای کمی و کیفی امور تحقیقی، تبلیغی، اخلاقی، سیاسی و معیشتی حوزه های علمیه را از اهداف اصلی شورای عالی دانست.

استاد حوزه علمیه قم افزود: شورای عالی باید شرایط لازم برای پرورش فقهای بزرگ، مفسران، مبتکران، خطبای اسلامی و تربیت کادر مورد نیاز حوزه و نظام جمهوری اسلامی را فراهم کند.

وی حفظ استقلال حوزه علمیه در تمام جهات با توجه به منویات امام و رهبری، توانمند سازی حوزه در پاسخگویی به نیاز های جوامع بشری، فراهم نمودن زمینه های مطلوب برای استفاده از حوزویان و برنامه ریزی در جهت مقابله همه جانبه با تهاجم ضد اسلام و نظام مقدس جمهوری اسلامی از دیگر اهداف های شورای عالی برشمرد.

استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه مهم ترین اولویت ها شورای عالی در دوره جدید تحکیم روحیه انقلابی گری است، گفت: شورای عالی به عنوان بالاترین نهاد تصمیم گیری کلان در حوزه علمیه، وظیفه مهم تقویت روحیه و تفکر انقلابی را باید به دوش بکشد.

حجت الاسلام محمودی با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب و مراجع معظم تقلید پشتوانه شورای علمیه حوزه های علمیه هستند، عنوان کرد: شورای عالی بر اساس اساسنامه، باید به دنبال ارتقای مسائل آموزشی، پژوهشی و معیشتی طلاب باشد.

استاد حوزه علمیه قم مصوبات شورای عالی در دوره هفتم، مناسب ارزیابی کرد و افزود: مصوبات شورای عالی در دوره اخیر از جمله انتخاب آیت الله اعرافی به عنوان مدیر حوزه علمیه در ارتقاء حوزه علمیه و رفع بسیاری از بحران ها موثر بوده است.

وی سامان دهی مسائل آموزشی مخصوصا دروس سطح عالی و خارج را مطالبه طلاب از شورای عالی در دوره جدید دانست و ابراز کرد: سازوکار مناسب برای ارتقا جایگاه و حمایت از اساتید محترم باید مد نظر شورای عالی باشد.

حجت الاسلام محمودی با اشاره به وضعیت نامناسب معیشت طلاب، گفت: توجه به معیشت و مسکن طلاب، تقویت حوزه های علمیه در شهرستان ها، پیگیری جدی تر مسائل پژوهشی و سامان دادن به مدارک حوزوی و جایگاه آن در بین محافل دانشگاهی از دیگر اولویت ها شورای عالی در دوره جدید است.

استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه در حال حاضر انتظارات از حوزه علمیه نسبت به گذشته بالاتر رفته است، ادامه داد: باید نسبت به درخواست های جهانی برای تبلیغ اسلام حقیقی، برنامه ریزی بهتری صورت گیرد.

وی به رابطه مناسب بین شورای عالی و مدیریت حوزه علمیه اشاره و عنوان کرد: شورای عالی حوزه های علمیه باید نقشه راهی را که مقام معظم رهبری برای این شورا ترسیم کردند، ملاک عمل قرار دهند.

حجت الاسلام محمودی به اهمیت پیگیری مطالبات مهم مقام معظم رهبری در خصوص تحول در حوزه اشاره کرد و اظهار داشت: این تحول زوایای مختلفی دارد که نباید به بهانه های مختلف نادیده گرفته شود؛ البته عملکردها نیز نباید موجب مکدر شدن بزرگان حوزه شود./1350/ت302/ف

ارسال نظرات