۲۴ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۸:۰۰
کد خبر: ۶۵۵۱۰۸
حجت الاسلام والمسلمین رفیعی:

چه کسی از جامعه در برابر ویروس های مهاجم به روح و اندیشه محافظت می کند؟

چه کسی از جامعه در برابر ویروس های مهاجم به روح و اندیشه محافظت می کند؟
حجت الاسلام والمسلمین رفیعی گفت: دوران بزن و دررو گذشته است و نمی‌شود فردی کلیپی درست کند، قرآن، نماز، حجاب، زیارت و تلقین را زیرسؤال ببرد؛ خود گوید و خود خندد؛ بسم‌الله، اگر مرد هستید به مناظره بیایید.

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت ‌الاسلام والمسلمین ناصر رفیعی با انتشار ویدیویی در صفحه اینستاگرام خود، در پاسخ به سؤال کاربری که پرسیده بود: "در فضای مجازی شبهه‌افکنی زیاد شده است، گاهی هم افراد روحانی مثل آقای آقامیری شبهه می‌کنند؛ تکلیف چیست؟" اظهارداشت: اگر امروز در جامعه ویروسی منتشر شود که به جسم انسان آسیب بزند، مانند همین ویروس کرونا، چه کسی متکفل برخورد است؟ وزارت بهداشت مسئول است. کسی هم به دستورات این وزارتخانه اعتراض نمی کند.

این استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد: مگر وزارت بهداشت برای مقابله با ویروس کرونا نماز جمعه و حرم‌های اهل بیت(ع) را تعطیل نکرد؟ مگر سفر از استانی به استان دیگر را لغو نکرد؟ مگر هم‌اکنون نیز برخی اجتماعات را لغو نکرده است؟ آیا کسی اعتراض کرد؟ آیا در جامعه گفتند چرا وزارت بهداشت جلوی تالارها و عروسی ها را گرفت؟

آقای رفیعی ادامه داد: کسی اعتراض نکرد. ما هم البته از این تمهیدات بهداشتی قدردانی می‌کنیم زیرا لازم بود.

وی سپس "با مقایسه ویروس کرونا و ویروس های مهاجم به روح و معنویت مردم" گفت: ویروسی در جامعه به جان جسم مردم افتاده، وزارت بهداشت متکفل است و برخورد می‌کند. سؤال من این است که "اگر ویروسی به روح، خرد و اندیشه جامعه بیفتد چه کسی پاسخگو است؟".

این خطیب شهیر ادامه داد: در برخی از کشورها - مانند ترکیه - "سازمان دیانت" وجود دارد. در کشور ما ما شاء الله چندین مجموعه مانند وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سازمان تبلیغات، دفتر تبلیغات، حوزه علمیه، اوقاف و ده‌ها مجموعه فرهنگی وجود دارد که ای کاش یک سازمان واحد می‌شدند، اما سلامت روح و روان جامعه را تکفل می‌کردند؛ مانند وزارت بهداشت که متکفل سلامت جسم مردم جامعه است.

استاد رفیعی تصریح کرد: یادمان هست زمانی که فردی در مصاحبه با رادیو شبهه‌ای درباره حضرت زهراء(س) مطرح کرد، امام خمینی(ره) چه واکنشی داشتند. سؤال من این است "چه کسی متکفل است که اگر من درباره نماز و قرآن شبهه‌افکنی کردم و در فضای مجازی نشر دادم، گوش من را بگیرد که ویروس پخش نکن!".

وی افزود: من از مجموعه‌های فرهنگی گله دارم. چرا اجازه می‌دهید افرادی شبهه‌افکنی کنند؟

این استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه "دوران بزن و دررو گذشته است و نمی‌شود فردی کلیپی درست کند و در آن قرآن، نماز، حجاب، زیارت و تلقین را زیر سؤال ببرد" گفت: خود گویند و خود خندند! بسم‌الله، اگر مرد هستید به مناظره بیایید.

استاد ناصر رفیعی در پایان اعلام ‌کرد: همین آقایی که اسم بردید (آقای «حسن آقامیری») را دعوت به مناظره رسمی می‌کنم.

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
قبادی
Iran, Islamic Republic of
۲۴ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۸:۴۶
به نکته خوبی اشاره کردند متعدد بودن مراکز فرهنگی و جزیره ای عمل کردن باعث نابسامانی موضوع فرهنگ شده است
0
0