۲۴ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۰
کد خبر: ۶۵۵۱۱۱
معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه خوزستان:

بقاع متبرکه خوزستان بازگشایی می‌شوند

بقاع متبرکه خوزستان بازگشایی می‌شوند
حجت‌الاسلام فائزی گفت: بر اساس دستور و مصوبه آخرین جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا در خوزستان اجازه بازگشایی مشروط بقاع متبرکه استان از سوی این ستاد داده شد.

به گزارش خبرگزاری رسا،‌ حجت الاسام فائزی اظهار کرد: بر اساس دستور و مصوبه آخرین جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا در خوزستان اجازه بازگشایی مشروط بقاع متبرکه استان از سوی این ستاد داده شد.

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه خوزستان افزود: از صبح روز (شنبه 24 خرداد) کلیه بقاع متبرکه روستایی و بقاع واقع در شهرهای کوچک و سفید از نظر شیوع ویروس کرونا به روی زوار بازگشایی می‌شود که این بازگشایی شامل بقعه‌های دانیال نبی (ع)، علی بن مهزیار، امامزاده حیدر و سبزقبا نمی‌شود.

وی بر لزوم رعایت حداکثری پروتکل‌های بهداشتی در بازگشایی بقاع خوزستان تاکید کرد و اذعان داشت: ورود زوار بدون داشتن ماسک و دستکش ممنوع بوده و از ورود آنها جلوگیری می‌شود، همچنین شایسته است زائران بدون توقف در بقاع متبرکه زیارت خود را انجام دهند.

حجت‌الاسلام فائزی‌ در خصوص وضعیت بازگشایی بقاع شاخص خوزستان ابراز کرد: چهار بقعه شاخص خوزستان تنها 6 ساعت به روی زوار باز خواهد بود؛ برگزار نماز جماعت و مراسم دینی ومذهبی و هرگونه تجمعی همچنان ممنوع است.

وی در پایان یاد آور شد: به متولیان و رؤسای ادارات اوقاف شهرستان‌ها اعلام شده تا به صورت منظم بقاع متبرکه را ضدعفونی و گندزدایی کنند.

ارسال نظرات