۲۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۷
کد خبر: ۶۵۵۱۵۰
امام جمعه شاهین شهر:

تحول‌ در فرهنگ و اقتصاد باید توأمان باشد

تحول‌ در فرهنگ و اقتصاد باید توأمان باشد
حجت الاسلام هاشمی با بیان اینکه دنیا طلبی برخی را از ارزش‌های انقلاب اسلامی دور کرده است، گفت: تحول در اقتصاد و فرهنگ توأم باهم باید صورت بگیرد.

حجت الاسلام قاسم هاشمی امام جمعه شاهین‌شهر در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، با بیان اینکه دنیاگرایی و دنیا طلبی و توجه به مادیات عامل دوری انسان از ارزش‌ها و آرمان‌ها خواهد شد، گفت: عدم مراقبه و محاسبه نفس و تحت تأثیر تبلیغات دشمنان قرار گرفتن از عوامل مهم دور شدن انسان از ارزش‌ها و گرایش به مادیات است.

وی در ادامه افزود: برخی افراد مبتلا به حب نفس و حب مقام هستند، این موضوع برخی افراد که در صدر انقلاب از مطالبه‌گران و از نیروهای برجسته انقلاب اسلامی بودند را از مسیر انقلاب خارج کرد و آنها را با انحرافات مواجه ساخت.

حجت الاسلام هاشمی با اشاره به تأکید رهبر معظم انقلاب مبنی بر پایش دائمی ایمان، اعتقادات و ارزش‌ها در انسان، اظهار کرد: این پایش دائمی مانع انحراف از مسیر حق و دوری از ارزش‌ها و آرمان‌ها خواهد شد، اگر پایش دائمی نباشد، آرم‌ها و نشانه‌ها و محبت دنیا جای ارزش‌ها را خواهد گرفت.

تحول‌خواهی عجولانه و بدون مبنا محقق نمی‌شود

امام جمعه شاهین‌شهر با بیان روایاتی پیرامون نقش غفلت و خود فراموشی و عفلت از معاد و خداوند متعال در دوری انسان از ارزش ها و آرمان‌ها، خاطرنشان کرد: بنابر روایات غفلت خطرناک ترین دشمنان است، در جامعه بستر این غفلت بسیار فراهم است و باید انسان با این پایش دائمی خود را محفوظ بدارد.

وی تعجیل و نداشتن مبنا در آرمان‌خواهی و تحول‌خواهی را یکی از آسیب‌های تحول خواهی عنوان کرد و گفت: همان‌طور که رهبر معظم انقلاب فرمودند لازمه تحول‌خواهی برخورداری از مبنای فکری و پرهیز از تعجیل داشتن در این عرصه است، این افراد به جامعه آسیب می‌زنند و برای انقلاب و جامعه دینی مشکل‌ساز خواهند بود.

حجت الاسلام هاشمی با تأکید بر ضرورت نگاه دقیق، علمی و مبنایی بر عرصه تحول‌خواهی در عرصه انقلاب اسلامی، تصریح کرد: افراد باید ببینند مشی و سلوک و شتابی که در پیش گرفته‌اند در عرصه تحول‌خواهی تا چه حد جایگاه دارد و می‌تواند مؤثر باشد. عقلانیت لازمه سنجش این رویکردها است و عقلانیت می تواند مانع تالی فاسدهای فراوان شتاب‌زدگی در عرصه تحول‌خواهی شود.

تحول در فرهنگ و اقتصاد در کنار هم باید شکل بگیرد

امام جمعه شاهین‌شهر با بیان اینکه تحول خواهی در عرصه فرهنگ و اقتصاد ضرورت امروزه جامعه است، اظهار کرد: اگر تحول‌خواهی تنها در یک عرصه باشد قطعا با مشکلات متعددی مواجه خواهیم شد، برای جامعه ما مسائل اقتصادی اهمیت بسیاری دارد و نمی‌توان بدون توجه به موضوع معیشت و اقتصاد مشکلات فرهنگی را برطرف کرد.

وی خاطرنشان کرد: اقتصاد اثرگذاری بسیاری بر مسأله فرهنگ دارد، ضمن اینکه بدون پرداختن به مباحث فرهنگی هم نمی‌توان به موضوع اقتصاد توجه داشت، تحول‌خواهی در عرصه فرهنگ و اقتصاد باید در کنار هم و توأم با یکدیگر پیش برود، توسعه توأم با عدالت می‌تواند نیل به آرمان‌های انقلاب اسلامی را برای کشور رقم بزند./1304/ت310/ف

متین فیروزآبادی
ارسال نظرات