۲۴ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۱
کد خبر: ۶۵۵۱۵۹
امام جمعه کیش:

مافیای اقتصادی سبب گرانی‌های اخیر در کشور شده است

مافیای اقتصادی سبب گرانی‌های اخیر در کشور شده است
امام جمعه کیش گفت: از دولت انتظار داریم با برنامه‌ریزی و اقدام قاطع، علاوه بر رصد و پایش دقیق، اقداماتی انجام دهند تا مردم تصور نکنند کشور به حال خود رها شده است.

به گزارش خبرگزاری رسا، در اولین نماز جمعه جزیره کیش بعد از ماه‌ها تعطیلی و قرنطینه به‌خاطر مقابله با ویروس کرونا، حجت‌الاسلام احمد حسن‌زاده، بعد از دعوت خود و مردم به رعایت تقوا، سعی بر داشتن شرم و حیا از خدا را باعث ایجاد و تقویت تقوا در زندگی عنوان و اظهار کرد: امام صادق(ع) که در ایام شهادت ایشان هستیم، مبارزی عملگرا بودند که به خانه‌نشینی و شعار دادن اکتفا نکرده بودند.

وی، با قدردانی از صبوری و همراهی مردم جزیره کیش در مدیریت بحران کرونا، انجام قرنطینه و تاکید بر نقش ارتش، سپاه، روحانیون و نیروهای جهادی و درنهایت کادر درمان، افزود: این ویروس و خطر همچنان وجود دارد، اما آنچه حائز اهمیت است، مدیریت آن می‌باشد.

امام جمعه جزیره کیش ادامه داد: مساجد و مصلی‌ها از اولین فضاهایی بودند که از قوانین شورای سلامت تبعیت کرده و به تعطیلی لبیک گفتند و بعد از بازگشایی همه اماکن، به تدریج افتتاح شد و این نشان می‌دهد که متدینین در حوزه‌‌ای پیش‌قدم هستند و دغدغه مردم و سلامتی ایشان را دارند. کما اینکه مساجد و ظرفیت‌های گروه‌های جهادی با نمایش و اجرای رزمایش خیرخواهانه و مواسات این امر را بیش از پیش ثابت کردند.

حجت‌الاسلام حسن‌زاده با تاکید بر لزوم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، تصریح کرد: عدم رعایت دستورالعمل‌ها و به‌دنبال آن به‌خطر افتادن جان مردم و مومنین، حق‌الناس محسوب می‌شود و همه ملزم به رعایت این دستورالعمل‌ها هستیم.

وی با ابراز تاسف از وضعیت حجاب و نارضایتی و نگرانی مردم از این شرایط و عدم سازگاری آن با نظام اسلامی، بی‌حجابی را تهدیدی علیه خانواده‌ها قلمداد کرد و گفت: حجاب، حفظ شخصیت زن می‌باشد و انسان در تلاش است از زن انسانی کارآمد بسازد اما عدم رعایت حجاب، که فقط مختص بانوان نمی‌باشد، عفاف را که علاوه بر دستور دین و قرآن، قانون مجلس شورای اسلامی است، و مسئولین باید مجدانه در این مسیر قدم بردارند و این، از وظایف حاکمیتی ایشان به‌شمار می‌آید.

امام جمعه جزیره کیش تاکید کرد: همان‌طور که در مقابله با ویروس منحوس کرونا، همه دست به دست هم دادند، برای مبارزه با بدحجابی نیز باید یکپارچگی به‌جود آید تا جلوی این دهان‌کجی به قانون، و قانون‌گریزی گرفته شود و تا خود مردم وارد عمل نشدند، حاکمین عمل کنند.

حجت‌الاسلام حسن‌زاده با اشاره به گرانی‌های افسارگسیخته اخیر، و وضعیت لجام‌گسیخته اقتصادی در بازار مسکن، خودرو، طلا و حتی کالاهای اساسی و موردنیاز مردم، گفت: مسئولان که خود را طرفدار مستضعفین می‌دانند، مستحضر باشند که افراد گرفتار در موج کرونا، گرفتار در بحران گرانی هم شده‌اند.

وی گرانی‌های اخیر را نتیجه مافیاهای اقتصادی دانست و گفت: از دولت انتظار داریم با برنامه‌ریزی و اقدام قاطع، علاوه بر رصد و پایش دقیق، اقداماتی انجام دهند تا مردم تصور نکنند کشور به حال خود رها شده است.

خطیب جمعه کیش خطاب به مجلس جوان و انقلابی اخیر که توجه به معیشت مردم را در دستور کار خود قرار داده‌اند، با هدف‌گیری دقیق و اقدامات نقطه‌زن، الویت اصلی را در رفع مشکلات اقتصادی مردم قرار دهند./1350/د102/ق

منبع: تسنیم
ارسال نظرات