۲۴ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۴۷
کد خبر: ۶۵۵۱۸۰
مدیر حوزه علمیه لرستان:

فعالیت پژوهشی طلاب به سمت نیازهای جامعه هدایت شود

فعالیت پژوهشی طلاب به سمت نیازهای جامعه هدایت شود
مدیر حوزه علمیه لرستان به اهمیت پژوهش و نقش آن در رفع مشکلات جامعه اشاره کرد و گفت: با استفده از ظرفیت ها باید فعالیت های پژوهشی به سمت نیازهای جامعه هدایت شود.

حجت الاسلام احد عبداللهی، مدیر حوزه علمیه لرستان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، بیان داشت: تحقیق و پژوهش از مؤلفه های مهم موفقیت طلبه در عرصه تبلیغ و تحصیل و انجام رسالت تبلیغی است.

وی پژوهش را پایه و اساس حوزه دانست و گفت: تربیت طلبه پژوهش محور رسالت حوزه های علمیه است.

مدیر حوزه علمیه لرستان در ادامه به برگزاری جشنواره علامه حلی اشاره کرد و اذعان داشت: برگزاری این جشنواره پژوهشی به ویژه به صورت استانی انگیزه پژوهش را بین طلاب تقویت کرده و فرصتی برای رقابت پژوهشی سالم به وجود آورده است.

وی در ادامه به نقش اساتید در تقویت روحیه و فعالیت پژوهشی طلاب اشاره و خاطرنشان کرد: با استفاده از این ظرفیت باید فرهنگ پژوهش تبیین و تقویت شود.

حجت الاسلام عبداللهی ادامه داد: طلاب و اساتید پژوهش باید فعالیت های پژوهشی را به سمت نیازهای جامعه هدایت کنند و در این زمینه نیازمند برنامه ریزی، تعامل و مدیریت است.

وی به برنامه های حوزه علمیه در زمینه رشد و ارتقای فعالیت های پژوهشی طلاب اشاره کرد و اظهار داشت: در این زمینه با هم اندیشی اساتید پژوهش و برگزاری دوره های آموزشی و تخصصی تلاش می شود اقدامات گسترده ای انجام شود./9451/ت310/ق

ابراهیم بهروج
ارسال نظرات