۱۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۲:۱۶
کد خبر: ۶۵۴۷۳۵
حجت الاسلام اسماعیل زاده:

دخالت در امور جزئی و انتصابات پاشنه آشیل نمایندگان مجلس است

دخالت در امور جزئی و انتصابات پاشنه آشیل نمایندگان مجلس است
حجت الاسلام اسماعیل زاده دخالت در امور جزئی نظیر انتصابات و جابجایی مدیران شهری را پاشنه آشیل نمایندگان مجلس شورای اسلامی عنوان کرد.
حجت الاسلام صدرالله اسماعیل زاده، معاون پژوهش حوزه علمیه مازندران در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، با اشاره به آغاز به کار مجلس یازدهم، یکی از مهم‌ترین وظایف مجلس یازدهم را رفع مشکلات اقتصادی مردم عنوان کرد.
 
وی با بیان این که انتظار مردم از مجلس یازدهم فراتر از مجلس قبلی است، افزود: با توجه به مشکلات اقتصادی که امروز کشورمان با آن مواجه است، نمایندگان مجلس با همه توان خود را در جهت برون رفت کشور از بحران‌های اقتصادی به کار گیرند.
 
استاد حوزه علمیه مازندران، مشکلات اقتصادی امروز کشور را محصول بی تدبیری و ناکارآمدی برخی مسؤولان عنوان کرد و گفت: متأسفانه در طول سال‌های اخیر همه توان و برنامه ریزی دولت در جهت مذاکره با غرب مصرف شد.
 
حجت الاسلام اسماعیل زاده در ادامه افزود: در حالی که مقام معظم رهبری همواره بر عدم اعتماد مسؤولان به غرب هشدار می‌دادند متأسفانه عده‌ای همچنان بر مذاکره اصرار داشتند که نتیجه این پافشاری‌ها تحریم‌های گسترده آمریکا علیه کشورمان شد.
 
معاون پژوهش حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که چشم دوختن به کمک سایر کشور‌ها برای اداره کشور ساده انگاری است، خاطرنشان کرد: آمریکا و اروپا برای ضربه زدن به نظام اسلامی هدفی مشترک دارند و اعتماد به این کشور‌ها اوج بی تدبیری است.
 
استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که مجلس یازدهم وظیفه بسیار سنگینی در حراست از آرمان‌ها و ارزش‌های انقلاب اسلامی بر عهده دارد، گفت: مجلس باید با وضع قوانین مناسب، مسیر رشد و تحول کشور را فراهم کند.
 
حجت الاسلام اسماعیل زاده با تأکید براین که بر تحول در مجلس نیاز به پشتوانه فکری است، افزود: مسأله تحول که در رهنمود‌های اخیر مقام معظم رهبری مورد توجه جدی قرار گرفت، باید از سوی مجلس شورای اسلامی در اولویت قرار گیرد.
 
معاون پژوهش حوزه علمیه مازندران در ادامه سخنان خود با بیان این که نمایندگان مجلس باید بتوانند ساختار‌هایی که سبب رکود اقتصادی و بی عدالتی شده ریشه کن کنند، ادامه داد: مبارزه با بی عدالتی و تلاش در جهت رشد اقتصادی کشور باید به طور جدی از سوی نمایندگان مجلس شورای اسلامی مورد توجه قرار گیرد.
 
وی با بیان این که اگر نمایندگان مجلس پشتوانه فکری و برنامه مدون نداشته باشند منجر به شعار زدگی و سیاسی بازی خواهد شد، گفت: مجلس یازدهم باید طرح‌ها و برنامه‌های زمین مانده در گذشته را با برنامه ریزی مناسب عملیاتی کند.
 
حجت الاسلام اسماعیل زاده، دخالت در امور جزئی نظیر انتصابات و جابجایی مدیران شهری را پاشنه آشیل نمایندگان مجلس شورای اسلامی عنوان کرد و افزود: نمایندگان مجلس باید نسبت به امور کشور، استان و مناطق حوزه انتخابیه خود کلان نگر باشند و از دخالت در مسائل جزئی پرهیز کنند.
 
استاد حوزه علمیه مازندران در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر این که تنها بیان درد‌ها و مشکلات، نمی‌تواند علاج مشکلات و آسیب‌ها باشد، گفت: مردم منتظر اقدام عملی نمایندگان مجلس در رفع مشکلات اقتصادی و اجتماعی هستند./950/ت310/ب1
افشین ایمانی
ارسال نظرات