۲۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۶
کد خبر: ۶۵۵۲۱۶
دبیر علمی ستاد حوزوی سند الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت خبر داد؛

تدوین بیش از ۷ هزار صفحه متن در بررسی سند الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت

تدوین بیش از ۷ هزار صفحه متن در بررسی سند الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت
حجت الاسلام مشکانی از تدوین بیش از هفت هزار صفحه مطلب در بررسی سند الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت از سوی ستاد حوزوی سند الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت خبر داد.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت الاسلام عبدالحسین مشکانی در نشست خبری ستاد حوزی سند الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت که صبح امروز در سالن جلسات دبیرخانه انجمن های علمی حوزه برگزار شد به انگیزه های تشکیل این ستاد اشاره کرد و گفت: ستاد حوزوی سند الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت بررسی این سند را انحصاری خود می داند.

دبیر علمی ستاد حوزوی سند الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت ادامه داد: در بند 5 ابلاغیه رهبر معظم انقلاب برای بررسی سند الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت بیان شده است« دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه و صاحب‌نظران این سند را عمیقاً بررسی نمایند و با ارائه پیشنهادهای مشخص برای ارتقای آن بیش از پیش در ترسیم هدف و مسیر پیشرفت کشور مشارکت جویند» که دانشگاهیان در این زمینه حضور مناسبی نداشته اند، گرچه اندیشمندان دانشگاهی فراوانی در مرکز الگوی سند اسلامی ایرانی پیشرفت فعالیت کرده اند.

وی در ادامه با اشاره به تعریف حوزه انقلابی اظهار کرد: حوزه ای انقلابی است که در راستای پاسخ گویی به نیازها و مسائل نظام قدم بر می دارد؛ امروزه بررسی سند الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت از مهم ترین وظایف به شمار می رود در نتیجه ستاد حوزی الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت فعالیت خود را در راستای حوزه انقلابی می داند.

حجت الاسلام مشکانی در ادامه به پیامدهای فعالیت ستاد حوزوی سند الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت اشاره کرد و افزود: حضور حوزه علمیه برای نخستین بار در سطح کلان در مسائل نظام، فعال سازی ظرفیت های آشکار حوزه در بررسی مسائل نظام و روشن شدن ظرفیت های پنهان حوزه همچنین ورود جوانان در مسائل نظام و امکان حضور حداکثری مراکز حوزوی در هم اندیشی ها از جمله پیامدهای فعالیت ستاد حوزوی سندالگوی اسلامی ایرانی پیشرفت است.

وی اضافه کرد: در بررسی سند الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت با حضور فعال بیش از 30 مرکز، 9 انجمن علمی و همکاری 12 مرکز در عملیات، بیش از هفت هزار صفحه متن تولید شده است./1324/پ202/ف

مصطفی رستمی
ارسال نظرات