۲۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۳
کد خبر: ۶۵۵۲۵۵
یادداشت؛

مناظره‌ای که پیروز ندارد

مناظره‌ای که پیروز ندارد
حجت الاسلام رفیعی برای اینکه حجت را تمام کند، آقامیری را به مناظره دعوت کرد اما با توجه به سابقه اینفلوئنسر مجازی، نشان می‌دهد که آورده‌ای جز افزایش دنبال کننده ندارد.

به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، حجت الاسلام دکتر رفیعی دیروز در پیامی ویدئویی یکی از اینفلوئنسرهای اینستاگرام را به مناظره دعوت کرد و حسن آقامیری نیز در پاسخی به صورت ویدئویی ضمن وارد آوردن اتهاماتی به حجت الاسلام رفیعی، این مناظره را پذیرفت.

سید حسن آقامیری سال‌هاست که با بیان بعضی مطالب شاذ و غیرقابل استناد از روایات و آیات مخاطبین زیادی را در اینستاگرام به خود جذب کرده است و در روزهایی که کشور درگیر کرونا بود، آقامیری از فرصت استفاده خوبی کرد و با خواننده‌های مسأله‌دار به گفت‌وگو نشست.

حالا مسأله اینجاست که شائبه حضور آقامیری و همکاری‌اش با سایت‌های شرط‌بندی مورد بررسی است و با این اوضاع مهمترین نیازش دیده شدن می‌باشد، بنابراین برای جذب مخاطب برای رسیدن به سرمایه بیشتر مهمترین اولویت به حساب می‌آید.

 

مناظره‌ای که پیروز ندارد

دوره‌ای که آقامیری لباس روحانیت داشت، حاشیه‌های زیادی را با خود همراه می‌کرد و اساسا ادعاهای بی پاسخ زیادی را بیان می‌کرد

 

آورده گفت‌وگوهای قبلی آقامیری

وگرنه در چارچوب اندیشه‌ای حسن آقامیری خواننده زنی به نام احلام چه آورده دینی برای او دارد، کسی که اسلام، قرآن و اهل بیت به عنوان خط‌کش فکری‌اش به حساب می‌آید، با چه انگیزه‌ای به گفت‌وگو با خواننده‌هایی می‌پردازد که عمدتا در گردونه سایت‌های شرط‌بندی نقش آفرینی می‌کنند.

حتی در صورتی که برای دیدن لایوهای آقامیری وقت هم بگذارید، جز سرگرمی خروجی دیگری نمی‌تواند داشته باشد و یکی از مهمترین نتایج این گفت‌وگوها چیزی جز دیده شدن و تاثیرگذاری مجازی برای شهرت نیست تا به اصطلاح مجازی‌ها ایمپرشن دریافت کند.

خط فکری و مسیری که حسن آقامیری دنبال می‌کند، ژست گفت‌وگو برای رسیدن به هدف مشخصی است، او شعار آزادی تفکر و آزادی بیان می‌دهد اما فارغ از تمام این حرف‌ها افراد زیادی هستند که در اینستاگرام یا فضاهای دیگر بلاک شده‌اند یا دسترسی آنها به نظرات بسته شده است.

 

مناظره‌ای که پیروز ندارد

حسن آقامیری با چندین چهره مسأله‌دار که تبلیغ سایت شرط‌بندی نیز می‌کنند، لایو اینستاگرامی داشت و گفت‌وگوهای‌شان تنها به نفع طرفین برای تبادل فالوور بود

 

کسی حق سؤال از آقامیری را ندارد

افراد زیادی برای پاسخ به شبهات از ادمین رسانه‌هایش پاسخ خواسته‌اند و سؤالات و استدلالات محکمی را بیان کردند اما چیزی جز مسدود شدن نصیب آنها نشده است، با این وجود مهمترین پیروز این داستان می‌تواند حسن آقامیری باشد تا فالوورهایش را افزایش دهد.

گزارش‌های میدانی از هیأتی که او در قم، خیابان چمران منبر می‎رفت، گواه این موضوع است که بارها افرادی از او سؤالاتی پیرامون خداشناسی فلسفی آقامیری کرده‌اند تا مبتنی بر قرآن پاسخ بدهند اما چیزی نصیب آنها نشده است و حتی سؤالات افرادی که با او مخالفت داشته باشند، دیده نمی‌شود و پاسخ‌ها در دایره بسته‌ای است.

دوری و دوستی آقامیری و مخاطبانش

حسن آقامیری داستان آواز دهلی است که شنیدنش از دور خوش است و بیشتر دنبال کننده‌هایش در شبکه مجازی و از دور هستند و گرنه با وجود خلع لباس شدنش جلساتش را برگزار می‌کند و استقبال زیادی از جلسات او نمی‌شود.

بنابراین باید به این نکته توجه داشت که آورده اصلی مناظره با آقامیری چه چیزی می‌تواند باشد و رویکرد اصلی را در گفت‌وگو چه چیزی تعیین می‌کند، پس تنها به اتفاقات اطراف فضای مجازی بسنده نباید کرد و نگاهی شناختی داشت.

در حالی که مدت‌ها قبل اساتید به نام و مطرح آقامیری را به جلسات خصوصی برای گفت‌وگو دعوت کرده بودند اما در این جلسات حضور نیافت، چرا برای این اعلان عمومی، بلافاصله ساعت دوازده شب پاسخ داد؟/882/ی704/ف

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۶
چرا با همه دروغ و هجمه آقامیری سکوت کرده ایم
11
4
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۱:۱۶
یادداشت خوبی بود و لازم است تا درباره انحرافات فکری افرادی همچون زائری و نقویان و این تیپ ادم ها یادداشت نوشته شود
8
5
سجاد
|
۲۹ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۳
همه منحرفن الا شما خخخ
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۱:۲۹
حاج آقای رفیعی نه مناسب شخصی با آن وضعیت ضعف شدید علمی و عملی است
5
3
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۲:۵۳
یکی باید پیدا بشه که پاسخ این آقامیری رو بده
9
4
ناشناس
United States
۲۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۹
عالی بود
باید جواب این افراد را داد
8
3
ناشناس
Germany
۲۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۵
خیلی خیلی عالی
مطمئنا هم چون اقامیری میدونسته اقای رفیعی نمیتونه دربرابرش مناظره کنه با اغوش باز دعوت به مناظره رو قبول کرده
4
11
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۳:۵۶
راه درست ، احصای کل شبهات امثال آغامیری و پاسخ گویی های مکرر و به زبان های گوناگون و تعابیر مختلف است ، منبریهایی که صدایشان در صدا و سیما پخش می شود ، می توانند موضوعات سخنانشان به گونه ای تنظیم کنند که مستقیم و غیر مستقیم شبهات مذکور را هدف قرار دهد
3
1
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۹ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۰:۰۱
جای خالی مسابقات از کتب شهید مطهری و دیگر شهدایی که آثاری داشتند مثل شهید آیت الله دستغیب ، خالی است گویا
در این مسابقات سوالات می تواند به گونه ای طرح شود ، که شبهات روز را در بر بگیرد ، و به شکلی اثر واکسیناسیون رو نسبت به اذهان عمومی بخصوص جوانان ایفا کند
1
0
بهرام
Iran, Islamic Republic of
۲۹ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۰:۰۲
واقعاً متاسفم برای نویسنده این مطلب که با تهمت افترا و دروغ بستن و مهارتی که در نویسندگی دارد طوری به مخاطب القا میشود که گویا آقا میری یزید است و رفیعی امامزاده .و یه عده که در نظرات که ذره ای از اسلام نمیدانند و جاهلانی که این اظهار نظر احمقانه و سطحی را دارند
5
6
نوید
Iran, Islamic Republic of
۲۹ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۷
خجالت بکشبد ، از خدا که ترسی ندارید ، هر چی دلتون میخواد مینویسید، همش دروغ بود ، تمام مطالبی که نوشتید کذب محضه ، آقا میری پربار ترین جلسات رو داره ، این چرندیات رو از کجا آوردید ، منطق دارید بیاید گفتگو کنید ، چرا تهمت میزنید
7
5
ممد
Iran, Islamic Republic of
۲۹ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۰:۲۸
حیف دکتر رفیعی، همیشه تو سخنرانی هاشون گریه کردم ،عالم دینی به تمام معناست الان هم با هدف هدایت اومدن، خدانگهدارشون باشه
6
2
ناشناس
|
۳۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۰:۲۵
حیف چرا؟ گفتگو بود بالاخره.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۳۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۴:۴۳
از حسادت نترکید
1
0
فولادذ
Iran, Islamic Republic of
۳۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۷:۲۴
استاد آقامیری دارای بصیرت ویژه است... مناظر ه را دیدم رفیعی حسابی کم میآورد و دوست داشت نصحیت کند
3
6
محمد مهدی اسلامی (نام مستعار)
Iran, Islamic Republic of
۰۱ تير ۱۳۹۹ - ۲۲:۴۶
با سلام و احترام خدمت خوانندگان عزیز عرض میکنم که روایت «الدٌنیا مزرعة الآخرة =دنیا مزرعه ی آخرت است » را داریم ،امٌا روایتی نداریم که «الدٌنیا و الآخرة مزرعتان= دنیا و آخرت دو مزرعه هستند» و نیز داریم که دنیا دار عمل و آخرت دار جزا و پاداش است. از کلامم رفیق چرا رنجی ___با چه معیار گفته ها سنجی ؟___گر مدلٌَل بیان کنی عیبش ___با سپاس از تو میکنم غیبش ___باشد اصلاح آن اگر لازم ___شک نکن میشوم بدان عازم ___ور بگوئی خوشم نمی آید___گویمت حق همیشه می پاید ___گر نداری جواب شایسته ___کن عزیزم سکوت بایسته___ردٌِ حق با خوشامد و نآید ___جز به ابلیسیان نمی شاید___پس نگوئیم به کس ز حق بر دار ___دست خود تا شوی چو یک پروار . ان شاءالله توجه داشته باشیم سخنانمان چنان نباشد که عده ای نا وارد به امور و مسائل بر اساس احسات و خوشمان آمد ها و بدمان آمدها عمل کرده و پشت بحق کنند که ما نیز مسئول خواهیم بود> درست است که شنونده خودش نیز مسئول است چون که لازم بوده است تنها به قاضی نرفته و عقلش را بکار می برده ، ولی در قیامت شیطان هم راهی جهنم میشود ، ضمناََ خالدین فیها ابداََ هم برای برخی از جهنمیان داریم - در جهنم برای همیشه میمانند . خدا همه ی ما را براه راست خودش هدایت فرماید . التماس دعا دارم .
1
0