۲۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۸
کد خبر: ۶۵۵۳۱۵
مدیرعامل خبرگزاری رسا مطرح کرد؛

رابطه مستقیم ارتقای فرهنگ ترافیکی با نظم پذیری اجتماعی

رابطه مستقیم ارتقای فرهنگ ترافیکی با نظم پذیری اجتماعی
حجت الاسلام محققی با تشریح ابعاد مختلف رابطه مستقیم ارتقای فرهنگ ترافیکی با مقوله مهم انضباط اجتماعی، آمادگی خبرگزای رسا را برای انجام فعالیت های هدفمند رسانه ای در این خصوص اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام محمدمهدی محققی در جریان بازدید سرهنگ غلامرضا صدفی فرمانده پلیس راهور استان قم از خبرگزاری رسا، در زمینه نگاه رسانه به مقوله فرهنگ ترافیک و زمینه های همکاری میان خبرگزاری رسا و پلیس راهور استان قم توضیحاتی ارائه کرد.

مدیرعامل مؤسسه رسا با اشاره به اهیمت رسانه در عصر کنونی، اظهار کرد: امروزه فرهنگ مردم به دست رسانه ها رقم می خورد که در این میان تلویزیون از جایگاه ویژه ای برخوردار است؛ بنابراین صدا و سیما می بایست برای افزایش فرهنگ ترافیکی مردم تولیدات مناسبی داشته باشد.

وی نظم پذیری اجتماعی از جمله ارتقای فرهنگ ترافیک را جزو دغدغه های بزرگان دین دانست و با اشاره به تاکیدات علما در این خصوص، اظهار داشت: بزرگان دین در دهه های گذشته نکات مهمی در زمینه فرهنگ ترافیک مطرح کرده اند چنانچه رهبر معظم انقلاب در سال های گذشته یک سال را به نام انضباط اجتماعی نام گذاری کرده اند و همین امر موجب شد اندیشمندان حوزوی نیز برای بررسی آن پای کار آیند.

حجت الاسلام محققی فرهنگ ترافیک و نظم عمومی مردم را گویای مسائل بسیاری دانست و افزود: فرهنگ ترافیک از هنجارهای عمومی به شمار می رود و هر نگاه خارجی برای تحلیل یک جامعه به مقوله فرهنگ ترافیک آن جامعه نیز نگاهی می اندازد.

وی در بخش دیگری از سخنانش با تبیین موقعیت ویژه و ممتاز شهر مقدس قم، خاطرنشان کرد: قم به دلیل جایگاهی که در نظام اسلامی دارد، دارای دو ویژگی مطالبه گری و پاسخگویی است؛ قم از یک سو باید مطالبه گر ارزش های اسلامی باشد و از سوی دیگر این شهر مقدس ویترین ام القرای جهان اسلام است و از فرهنگ آن برداشت های خاصی صورت می گیرد.

مدیرعامل مؤسسه رسا اضافه کرد: ارزیابی شهر قم با سطح کلان نظام مقایسه می شود؛ بنابراین به هر میزان انضباط اجتماعی و رفتار و فرهنگ ترافیکی ارتقا پیدا کند؛ نگاه های داخلی و خارجی به قم متفاوت خواهد شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر افزایش ارتباط پلیس راهور با رسانه ها، تحقق این مهم را با ارتقای فرهنگ ترافیکی در ارتباط مستقیم دانست و از آمادگی خبرگزاری رسا برای تعامل با راهنمایی و رانندگی به منظور انجام کارهای مشترک خبر داد./1324/پ202/ف

مصطفی رستمی
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
محمد مهدی اسلامی (نام مستعار)
Iran, Islamic Republic of
۰۱ تير ۱۳۹۹ - ۰۶:۵۲
با درود و سلام بر جناب مستطاب حضرت حجت الاسلام و المسلمین آقای محمد مهدی محققی ادام الله ظله العالی، علاوه بر آن که بیاناتشان دلنشین است یک خصوصیت بسیار زیبایی هم در چهره ی نورانی این عزیز بزرگوار همیشه مشهود است و آن حالت انبساط وخوشروئی است که همواره در تصاویر شان دیده می شود، خوشروئی حاکی از صفا و صمیمیت درونی است، اگر کسی از درون صفا نداشته باشد نمی تواند چنین باشد و خود را، بزور برای همیشه متین و خوش برخورد نشان دهد، زیرا بی اختیار اثرات درون در چهره و گفتار آدمی ظاهر می شود (دردا که راز پنهان خواهد شد آشکارا) ، خلاصه میخواهم عرض کنم که همین حالت ایشان خواه ناخواه ترویج حسن خلق است. امید است که خدای تعالی بر عمر و عزت و برکات این عزیز و بزرگوار علی الدوام بیفزاید .
3
0