۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۲
کد خبر: ۶۵۲۴۴۴
مدیرعامل خبرگزاری رسا مطرح کرد؛

فقه مقاومت نرم افزار تشکیل حکومت های اسلامی در منطقه

فقه مقاومت نرم افزار تشکیل حکومت های اسلامی در منطقه
حجت الاسلام محققی مقاومت را امری فطری و فقه مقاومت را پشتوانه و مکمل فقه حکومتی و نرم افزار تشکیل حکومت های اسلامی در منطقه عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام محمد مهدی محققی در مراسم تکریم سردبیر سابق و معارفه سردبیر جدید خبرگزاری رسا، موفقیت جمهوری اسلامی در مدیریت بحران کرونا را به خاطر وجود نعمت ولی فقیه، هدایت های حکیمانه رهبر معظم انقلاب و تلاش خستگی ناپذیر مسئولان نظام با تکیه بر الگوی جهادی دانست و با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در ارتباط تصویری با ستاد ملی مبارزه با کرونا اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب به شکست مدیریت لیبرالی غرب در آزمون جهانی مقابله با کرونا اشاره داشتند، این که غرب و غرب‌زدگان نمی‌خواهند این شکست دیده شود و مدیریت جهادی و اسلامی به جهانیان معرفی شود؛ اما لازم است ابعاد شکست غرب و موفقیت مدیریت جهادی بررسی و بیان شود.

وی با اشاره به در پیش بودن روز قدس، تلاش مسئولان نظام برای ابراز انزجار مردم نسبت به رژیم صهیونیستی در شرایط خاص بحران کرونا را مورد ستایش قرار داد و گفت: به لحاظ شرائط خاص جهان در رویارویی با بیماری کرونا، اعلام برائت مسلمانان جهان خصوصا مردم شریف ایران در روز قدس امسال ارزش دوچندان داشته و باعث رعب و تضعیف رژیم صهیونیستی و بازدارندگی بیشتر صهیونیست ها نسبت به فشارها بر مردم مظلوم فلسطین در نواز غزه و کرانه باختری و آزادسازی اسرا و زندانیان مسلمان در بند اشغالگران قدس می شود.

این فعال رسانه ای به جایگاه جمهوری اسلامی با الگوی مقاومت اسلامی در منطقه اشاره و تصریح کرد: غرب با سیاهنمایی درباره الگوی مقاومت انقلابی در منطقه به دنبال جایگزین کردن مدلهای جایگزین از جمله اسلام لائیک ترکیه، اسلام افراطی وهابیت و ناسیونالیسم عربی است.

مدیر عامل خبرگزاری رسا افزود: در حال حاضر مدل ناسیونالیسم عربی در کشورهای اسلامی با پررنگ نشان دادن اختلافات و تأکید بر دعواهای قدیمی از سوی استکبار جهانی و عناصر نفوذی پیگیری می شود. اما بر اساس نظریه های رهبر معظم انقلاب خصوصا در جریان بیداری اسلامی معلوم شد که الگوی مقاومت اسلامی در منطقه تنها مدل رهایی و نسخه شفابخش ملل مسلمان است.

وی مقاومت را امر فطری و فقه مقاومت را پشتوانه و مکمل فقه حکومتی عنوان کرد و گفت: مدل مقاومت اسلامی در منطقه بازگشت به اسلام ناب محمدی(ص) و احیای هویت اسلامی است، اسلامی که وحدت، خودباوری، بیزاری از مستکبران، جهاد با دشمن، دفاع از ملت‌های مسلمان و مظلوم از شاخصه های اصلی آن است.

حجت الاسلام محققی در ادامه تحقق مرجعیت خبری را چشم انداز رسانه تراز حوزه انقلابی دانست و اظهار داشت: در حال حاضر مفاهیمی همچون انحصار رسانه ای، جریان های اصلی خبری، برندسازی، رهبران فکری و مصرف رسانه ای در رسانه های غرب خصوصا آمریکا دنبال و به تبع آنها، در مراکز علمی دانشگاهی کشور ما بحث و بررسی می شود. در مقابل الگوی رسانه ای غرب، رسانه‌های انقلابی باید به دنبال تحقق مدل منطبق بر اندیشه های امامین انقلاب، نظریه پردازی، الگو برداری ، تبیین و تحقق مفاهیم مندرج در سنت های اسلامی و نظریه های اندیشمندان خودی باشند.

وی استقلال خبری، اعتماد آفرینی و شخصیت پردازی را از لوازم فعالیت رسانه مرجع حوزه انقلابی خواند و تـأکید کرد: استقلال خبری در گرو استقلال مالی و سازمانی است و اعتماد آفرینی با اخلاص، شفافیت، رعایت فرهنگ اسلامی و هنجارهای حوزوی مانند تکریم اعاظم و همدلی با مخاطب میسر می شود. همچنین لازمه شخصیت پردازی رسانه تراز حوزوی، معرفی طلاب فاضل انقلابی، توجه به رویش های نظام، معرفی دروس نوین و محصولات علمی جدید و تحول در حوزه در راستای تحقق حوزه انقلابی است.

گفتنی است در این مراسم از زحمات دکتر علیرضا استادیان خانی، سردبیر سابق تقدیر و دکتر علیرضا داودی به عنوان سردبیر جدید این رسانه حوزوی معرفی شد.

حسین عجمی
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۷
سلام، خوب بود سایر تودیع و معارفه ها را هم بیان می کردید، تا از حمت دوستانی که در گذشته بودند به گونه ای تقدیر می شد
5
0
ناشناس
|
۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۳
انگار خبرناقصه
قسمت پایانی خبر میتونستن اعلام کنن.تو گزارش تصویری هم نگفتن...
ناشناس
United Kingdom
۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۵
احسنت که همتون یکی هستید در برابر با آمریکای جنایتکار دزد و غارتگر
1
1
ناشناس
United Kingdom
۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۵
برای سردبیر جدید آرزوی توفیق برای خدمت به انقلاب دارم.
2
0
ناشناس
United States
۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۴
خیلی خوب بود
2
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۵
از تلاش دیگر بزرگواران صادقانه تشکر می کنیم و امیدوار هستیم زحماتشان ذخیره ای برای آخرتشان باشد و از مسؤولان جدید بخصوص آقای داودی هم عاجزانه درخواست می کنیم به اوضاع کارمندان و خبرنگاران وهمچنین شنیدن نقطه نظرات آنان توجه ویژه داشته باشند .
3
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۱
صد حیف که او رفت و صد شکر دگر اکنون آمد رجلی دیگر ، حبٌِ دو رجل در دل ما داشته ایم مکنون.
برای هر دو عزیز توفیقات روز افزون وعمر طولانی پر برکت از خدای تعالی خواهانم .
از آن بزرگوار قدر دانم و به این عزیز تبریک عرض میکنم .
1
0