۲۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۹
کد خبر: ۶۵۵۳۱۹
مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی خبر داد؛

ثبت نام هزار و ۲۰۶ قرآن آموز خراسان جنوبی در مسابقات سراسری قرآن کریم

ثبت نام هزار و ۲۰۶ قرآن آموز خراسان جنوبی در مسابقات سراسری قرآن کریم
حجت الاسلام بخشی پور از ثبت نام هزار و ۲۰۶ نفر از قرآن آموزان خراسان جنوبی در چهل و سومین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم خبر داد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان جنوبی، حجت الاسلام پرویز بخشی پور، مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی، امروز، در جمع خبرنگاران استان، با اشاره به ثبت نام یک هزار و ۲۰۶ نفر در مسابقات قرآن کریم، اظهار داشت: با این تعداد ثبت نام خراسان جنوبی در رتبه چهارم قرار دارد.

وی افزود: استان خراسان جنوبی از نظر ثبت نام متسابقین رتبه چهارم را دارد و بعد از استان‌های مازندران، خراسان رضوی و اصفهان قرار دارد.

حجت الاسلام بخشی پور اضافه کرد: در سال جاری چهل و سومین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم برگزار می‌شود و در این دوره ثبت نام به صورت کاملا الکترونیکی از طریق سامانه میز خدمت الکترونیکی سازمان اوقاف و امور خیریه انجام شد.

وی با اشاره به تعداد ثبت نام کنندگان در چهل و سومین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم در خراسان جنوبی، ادامه داد: در این دوره از ۱۲ شهرستان استان ۹۴۲ نفر ثبت نام کردند که ۳۹۶ نفر برادر و ۵۴۶ نفر خواهر هستند.

حجت الاسلام بخشی پور تصریح کرد: در سال ۹۹ مسابقات قرآن کریم در استان به صورت منطقه‌ای و در پنج منطقه استان برگزار می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: این مسابقات در ۵ تیرماه در منطقه یک شامل طبس و بشرویه به میزبانی طبس، ۱۲ تیرماه در منطقه دو شامل فردوس به میزبانی سرایان، ۱۴ تیرماه در منطقه سه شامل قاین و خضری و زیرکوه به میزبانی قاین برگزار می‌شود.

حجت الاسلام بخشی پور افزود: این مسابقات در منطقه چهار و پنج به ترتیب ۱۹ تیرماه در منطقه چهار شامل نهبندان، سربیشه و درمیان به میزبانی سربیشه و در منطقه پنج در شهرستان‌های بیرجند و خوسف، ۲۶ تیرماه به میزبانی بیرجند برگزار می‌شود.

وی اضافه کرد: این مسابقات در رشته‌های کتبی شامل تفسیر عمومی قرآن کریم ویژه خواهران و برادران و در رشته‌های آوایی شامل؛ رشته‌های حفظ ۵، ۱۰، ۲۰ و حفظ کل، قرائت و ترتیل و دعاخوانی ویژه خواهران و برادران و رشته اذان ویژه برادران برگزار می‌شود.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی برگزاری مسابقات قرآن کریم را یکی از راه‌های انس با این کتاب آسمانی برشمرد و اظهار داشت: مرحله استانی این مسابقات در بازه زمانی ۱۱ لغایت ۱۷ مردادماه سال جاری در بیرجند برگزار می‌شود. /۹۳۱۴/پ210/ق
هادی رحیمی
ارسال نظرات