۲۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۰:۳۹
کد خبر: ۶۵۵۳۳۳
در گفت‌وگو با پژوهش‌گر دین و رسانه مطرح شد؛

هالیوود و سینمایی به کام صهیونیسم

هالیوود و سینمایی به کام صهیونیسم
احمدی با اشاره به رویکرد هالیوود در اثرات سینمایی گفت: سینمای هالیوود از هر کشوری حتی آمریکا انتقادات تندی می‌کند، درحالی که اسرائیل را در هاله‌ای از تقدس نمایش می‌دهد.

محمد احمدی، پژوهشگر و مدرس دین و رسانه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، پیرامون فعالیت‌های صهیونیستی هالیوود گفت: در هالیوود فیلم‌های بسیاری درباره اسرائیل و صهیونیسم ساخته شده است. این فیلم‌های هالیوود ابعاد مختلفی دارند اما به طور تقریبی، هر فیلمی که هالیوود درباره اسرائیل تولید کرده، به اهداف صهیونیست‌ها در صحنه تاریخ، سیاست و رسانه متعهد بوده و می‌توان گفت هیچ فیلم انتقادی درباره اسرائیل تولید نشده است.

وی علت این رویکرد هالیوود را نزدیکی به محفل‌های سیاسی، اقتصادی و رسانه‌ای صهیونیسم دانست و اظهار داشت: چنین چیزی را در مورد هیچ کشور دیگری در سینمای آمریکا مشاهده نمی‌کنیم. سینمای هالیوود از هر کشوری حتی از خود آمریکا انتقادات تندی می‌کند، درحالی که اسرائیل را در هاله‌ای از تقدس نمایش می‌دهد.

پژوهشگر دین و رسانه افزود: دیالوگ‌ها و صحنه‌های دارای شعار سیاسی و ایدئولوژیک به طرف‌داری از صهیونیسم در بسیاری از فیلم‌های هالیوودی موج می‌زند. اما جذابیت‌های ظاهری و حوادث فیلم‌‌ها به‌طور معمول، تماشاگر عامی را به هضم این شعارها وادار می‌کند. مسحور کردن تماشاگر، شیوه‌هایی دارد که هالیوود در طی سال‌ها فعالیت آن را آموخته و توسعه داده است. اگر منتقدان متعهد، این فیلم‌های تبلیغاتی را برای تماشاگران تحلیل کنند، پوچی شعار آنها به راحتی برملا می‌شود.

وی در پایان با اشاره به فیلم هالیوودی «ده فرمان» عنوان کرد: برخی از فیلم‌های هالیوود از تورات و عهد عتیق برای توجیه وجود اسرائیل و وظیفه ایدئولوژیک مسیحیت برای کمک به آن استفاده می‌کنند. /882/ت302/ق

ارسال نظرات