۲۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۱:۳۷
کد خبر: ۶۵۵۳۴۷
رییس دانشگاه بین‌المللی اهل بیت:

ایستادگی در برابر تحول خواهی برخی مسؤولان را به عقب‌گرد واداشت

ایستادگی در برابر تحول خواهی برخی مسؤولان را به عقب‌گرد واداشت
حجت الاسلام میراحمدی عدم تحول خواهی برخی مسؤولان را سبب انحطاط و عقب گرد آن‌ها دانست و گفت: برخی مسؤولان در مسیر آرمان‌های انقلاب و مبارزه از مردم عادی نیز عقب‌ ماندند.

حجت الاسلام منصور میراحمدی، رییس دانشگاه بین المللی اهل بیت(ع) در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری رسا، به تبیین شاخص های تحول آفرینی با تأکیدات رهبر معظم انقلاب پرداخت و گفت: تحول گرایی یک مسأله معرفت شناسی است و تحول زمانی اتفاق می افتد که مبنای تفکری یک فرد و جریانی دچار تغییر شود.

وی با بیان اینکه در تحول خواهی باید مبنای معرفتی قدیم و سنتی با مبانی معرفتی نوین ارتباط برقرار کنند، گفت: اگر یک جریان اندیشه­‎ای سازگاری سنت و عرصه نوین را نتواند برقرار کند؛ اندیشه دستخوش تحول و تغییر نخواهد شد و به جمود فکری می رسد؛ یا اینکه دچار بدعت و انحراف خواهد شد و به اندیشه سنت گریز تبدیل خواهد شد.

رییس دانشگاه بین المللی اهل بیت(ع) تحول را دارای چهار شاخص ارتباط با سنت، تغییر در روش ها، نظریات و مدل های جدید توصیف و بیان کرد: در عرصه تحول باید الگوهای روشی جدید شناخته شود، تا اینکه به دستاوردها و جریان های جدیدی دست پیدا کنیم و همچنین نظریه ای جدید متناسب با مبنای سنت تشکیل شود؛ زیرا اگر به نظریات قدیم پافشاری داشته باشیم، ایده های نوینی شکل نخواهد  گرفت و همچنین این نظریات باید با ارائه مدل سازی جدید اجرایی شود.

حجت الاسلام میراحمدی با اشاره به تفاوت ­های شاخص های مدیریت جهادی و لیبرالی گفت: مدیریت جهادی بر مبنای شاخص های تحول آفرینی شکل گرفته است و هیچ گونه ایستایی و توقف در فعالیت جهادی موجود ندارد؛ مدیریت جهادی بدون انجماد در تکفرات سابق و بدون توقف به دستاوردهای بزرگی دست یافته است؛ در حالی که در الگوهای و مدیریت لبیرالی شاهد این  تحولات نخواهیم بود و الگوهای سرمایه داری مدل ایستایی دارد.

استاد اندیشه سیاسی دانشگاه شهید بهشتی بیان کرد: سمت و سوی مدیریت جهادی در ساخت و سازها بر اساس امر متعالی است و نیروهای انقلابی فعالیت های جهادی خود را بر اساس معنویت و دین باوری پایه گذاری کرده اند.

حجت الاسلام میراحمدی با بیان اینکه عدم توجه به عنصر تحول خواهی در برخی مسؤولان سبب انحطاط و عقب گرد آنها شده است، گفت: عدم توجه برخی مسؤولان به نیازهای جدید جامعه و عدم وفاداری آنها به آرمان ها و اهداف اوائل انقلاب، سبب شده که با سیر تحول خواهی مردم جامعه هماهنگ نبوده و در مسیر انقلاب و مبارزه از مردم عادی نیز عقب بمانند./998/ت302/ف

میثم صدیقیان
ارسال نظرات