۲۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۷
کد خبر: ۶۵۵۳۶۰
حجت الاسلام والمسلمین حاج ابوالقاسم در گفت و گو با رسا:

تبعیت از ولایت فقیه بهترین شاخص برای رهایی از دام فتنه‌ها است

تبعیت از ولایت فقیه بهترین شاخص برای رهایی از دام فتنه‌ها است
نماینده خبرگان با اشاره به اهمیت نقش ولایت فقیه در رهایی از فتنه‌ها گفت: اگر کسی در شرایط فتنه دست خود را از دست، ولی فقیه رها کند، دچار انحراف و عقبگرد خواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین حاج ابوالقاسم نماینده مردم زنجان در مجلس خبرگان رهبری در گفت و گو با خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، نداشتن شاخص در فتنه ها را منجر به عقبگرد دانست و اظهار داشت: یکی از عرصه های امتحان، ایام خاصی است که حق و باطل در هم آمیخته شده و فضا غبار آلود می شود و ما از آن با عنوان "فتنه" یاد می کنیم و اگر کسی در این شرایط، شاخص و قطب نمای حرکت را از دست بدهد، دچار انحراف، تزلزل و احیانا عقبگرد می شود.

وی با بیان این که برای پیدا کردن راه در چنین شرایطی، شاخص های متعددی وجود دارد که برترین و بهترین آنها ولی فقیه است، گفت: اگر کسی در شرایط فتنه دست خود را از دست ولی فقیه بیرون بیاورد و در برابر ولی فقیه قرار بگیرید و یا از ایشان عقب بماند، دچار انحراف و عقبگرد خواهد شد.

نماینده مردم زنجان در مجلس خبرگان رهبری گوش به فرمان ولی بودن را راه رهایی از فتنه عنوان و تصریح کرد: اگر کسی در این شرایط چشم به دهان ولی فقیه بدوزد و گوشش را در گرو فرمایشات ایشان قرار بدهد، می تواند راه را تشخیص دهد.

وی به عوامل مؤثر در گمراهی افراد در بزنگاه ها اشاره کرد و افزود: البته در کنار این عامل، عوامل دیگری هم وجود دارد که در تغییر مسیر اشخاص مؤثر خواهد بود؛ یکی از مهم ترین آن عوامل، دنیا طلبی، دنیا گرایی و وابستگی به جریان های گوناگون است که گاهی با علم به این که آنها بر حق نیستند، موضع گیری را بر شخص مشکل می کند.

حجت الاسلام والمسلمین حاج ابوالقاسم اظهار داشت: تعلقات دنیوی سبب می شود که شخص نتواند در برابر کسانی که سال ها به آنها علاقه داشته و همراهی آنها را انجام می داده، موضع مشخص و شفافی داشته باشد؛ چنین شخصی خیلی باید آزادمرد باشد که در برابر تخلفات هم حزبی های خود ایستادگی کند.

وی نفاق را از عوامل استحاله و عقبگرد برخی افراد دانست و گفت: کسانی هستند که از درون هیچ اعتقادی به جریان حق ندارند و در برخی از شرایط، کسانی را که می توانند ابزاری برای تضعیف جریان حق به شمار بروند را مورد حمایت خود قرار دهند.

نماینده مردم زنجان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به این که برخی افراد برای مقابله با جبهه حق به فتنه گران می پیوندند، تصریح کرد: گاهی حمایت ها از فتنه گران به خاطر شخص آنها نیست، بلکه به خاطر تقابل آنها با جریان حق است و کسانی که با جریان حق زاویه دارند اما خودشان به تنهایی توانایی ایستادگی در جریان حق را ندارند، پشت سر فتنه گران سنگر می گیرند و آنها را سپر خود قرار می دهند که به مقاصد خود برسند./822/ت302/ق

مهدی فلاحی
ارسال نظرات