۲۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۴
کد خبر: ۶۵۵۴۶۲
از سوی خبرگزاری رسا؛

پرونده تحلیلی «آتش به اختیار» منتشر می‌شود

پرونده تحلیلی «آتش به اختیار» منتشر می‌شود
فرمان آتش به اختیار برای زمانی است که ارتباط میان سطح راهبردی و تاکتیکی قطع نیست و افسران جنگ نرم دشمن را می‌شناسند ولی نکته در فشل بودن و ناهماهنگ بودن اتاق عملیات است.

به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، «من به همه‌ی آن هسته‌های فکری و عملیِ جهادی، فکری، فرهنگی در سرتاسر کشور مرتّباً میگویم: هرکدام کار کنید؛ مستقل و به‌قول میدان جنگ، آتش‌به‌اختیار.»

این جمله از رهبر انقلاب آغازگر اتفاقاتی بود که در ادبیات فرهنگی و فضای گفتمانی انقلاب اسلامی، نقطه شروعی بر حرکت‌های جدید، پویا و جدی از مجموعه‌های فرهنگی مستقل شد. به واقع فرمان آتش به اختیار برای زمانی است که ارتباط میان سطح راهبردی و تاکتیکی قطع نیست و افسران جوان جنگ نرم دشمن را می‌شناسند و مسیر مقابله با آن را می‌دانند ولی نکته در فشل بودن و ناهماهنگ بودن اتاق عملیات است.

دو نکته‌ای که در ذیل فرمان آتش به اختیار مورد توجه رهبر انقلاب بوده، عقلانیت انقلابی و نظم و قانون‌گرایی است که برای ادامه مسیر به عنوان دو مسئله راهگشا مطرح می‌شود.

برای بررسی بیشتر موضوع آتش به اختیار و رسیدن به چارچوب تصوری و تصدیقی یا به طور واضح مشخص کردن حوزه نظری و عملی این موضوع و راهکارهای کم کردن شکاف میان این دو ساحت را در این پرونده مورد بررسی قرار می دهیم.

این پرونده در قالب یادداشت، مصاحبه و گزارش دربرگیرنده نظرات اساتید و فرهیختگان حوزه علمیه پیرامون این موضوع مهم است که مورد بررسی قرار می‌گیرد و نتیجه‌گیری می‌شود. /882/پ203/ق

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Netherlands
۲۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۵
باید در این امر صبر و استقات داشته باشید.
راه موفقیت در هر امری مقاومت، پایداری، حق گویی و حق پویی به سمت سعادت ابدی است.
6
0
مجرد
France
۲۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۸
آتش به اختیار فقط حجت الاسلام محمد ادریسی که ازدواج اجباری رو (قرمز) رو دربرابر ازدواج سفید بی تعهد در جامعه مطرح کرد و صدای همه مخالفین فرزندآوری و... در آورد
لطفا یه مصاحبه از ایشون بگیرد یا یادداشت و به سبک 13 پاسخ اربعینی ایشون جواب بدن عقلی و نقلی و منطقی و نحوی و...
3
6
ناشناس
|
۲۹ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۵
اصلا موافق نیستم
ناشناس
|
۲۹ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۱:۱۲
و خدا عقل و مغز را آفرید تا انسان با آن بیاندشید نه با چیز دیگر