۲۹ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۱
کد خبر: ۶۵۵۵۱۳
امام جمعه بهبهان:

تحول خواهی مسؤولان زمینه ساز تغییرات مثبت در جامعه است

تحول خواهی مسؤولان زمینه ساز تغییرات مثبت در جامعه است
حجت الاسلام ناصری گفت: اگر تأثیرگذاران جامعه به ویژه قشر روشنفکر و نخبه و مسؤولان جامعه در خود تحولی ایجاد کنند، قطعا تحول در جامعه صورت می‌گیرد.
حجت الاسلام سید قدرت الله ناصری، امام جمعه بهبهان، در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با اشاره به اینکه تحول به معنای ایجاد تغییر اساسی در جامعه است، خاطرنشان کرد: تغییر و تحول ممکن است در اهداف یک گروه یا جامعه رخ بدهد که در این باره پیش از پیروزی انقلاب اسلامی، بسیاری از جوانان در پی دین و دینداری نبودند و دنباله روی تبلیغات مسموم رژیم گذشته، هوسرانی، فساد و فحشا بودند.

امام جمعه بهبهان بیان داشت: با حضور امام در عرصه مبارزه با شاه، یک تغییر بنیادین و اساسی در چنین جوانانی حاصل شد، به سوی هدف متعالی، ایمان، شهادت طلبی، ایثار و فداکاری روی آوده و منقلب شدند.

رییس شورای فرهنگ عمومی بهبهبان با اشاره به اینکه در هر زمان و مکانی، تحول در اهداف رخ می‌دهد، عنوان داشت: انسان‌های مصلح می‌توانند اهداف نادرست پیش روی جوانان و مجموعه‌های مختلف را تغییر بدهند، چینن تحولی قابل توجه و هدفگذار است.

حجت الاسلام ناصری با بیان اینکه تحول در روش‌ها برای عهده داران جامعه بسیار ضروری است، خاطرنشان کرد: چه بسا همه اهداف والا و متعالی باشند، اما روش‌های رسیدن به چنین اهدافی، قدیمی و فرسوده باشند؛ در این باره یک انسان مصلح چنین روش‌های فرسوده‌ای را تغییر و یک جهش ایجاد می‌کند.

وی با بیان اینکه تغییر اساسی در روش‌ها را می‌توان تحول نامید، اظهار داشت: جامعه نیازمند تحول است، در اهداف ناصواب یک انسان مصلح به اصلاح چنین اهدافی می‌پردازد، اما در اهداف عالی و متعالی تنها شاهد تغییر روش‌ها برای رسیدن هستیم.

امام جمعه بهبهان گفت: اگر تأثیرگذاران جامعه به ویژه قشر روشنفکر و نخبه و مسؤولان جامعه در خود تحولی ایجاد کنند، قطعا تحول در جامعه صورت می‌گیرد. /۹۴۵۶/ت310/ق
حاتم شرفی
ارسال نظرات