۲۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۹:۵۳
کد خبر: ۶۵۵۲۵۷
مدیر مدرسه علمیه امام حسین(ع) هشدار داد؛

ترویج الگوهای منحط غربی از سوی روشفکران با ظاهر تحول خواهی

ترویج الگوهای منحط غربی از سوی روشفکران با ظاهر تحول خواهی
حجت الاسلام دهقانی ضمن هشدار نسبت به آفتی که ممکن است به اسم تحول دامن‌گیر کشور شود، گفت: شاید در این مسیر روشنفکران غرب‌زده از الگوهای غلط و منحط غرب الگوبرداری کنند.

حجت الاسلام فرهاد دهقانی مدیر مدرسه علمیه امام حسین(ع)، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، ماهیت تحول را دگرگونی و انقلاب بیان کرد و گفت: اگر جامعه‌ای بخواهد به رشد و پیشرفت برسد لازم است در پنج بعد فردی، خانوادگی، اجتماعی، نظام آموزشی و شیوه عملکرد مسؤولان به تحول دائمی دست یابد.

وی در خصوص ضرورت و اهمیت تحول، بیان کرد: جامعه بشری دائماً نیازمند تغییر و تحول است، آدمی نباید به یک ‌مرتبه از پیشرفت راضی شود و از توسعه و تغییرات پیرامونی خود غفلت داشته باشد چراکه عالم آفرینش نظام تحول و پیشرفت است.

حجت الاسلام دهقانی تحول و نوآوری را لازمه بقا و حیات دانست و اظهار داشت: برای مثال اگر گفته شود ما یک ‌مرتبه انقلاب کردیم و به همان انقلاب اولیه خرسند و راضی باشیم در این صورت باید فاتحه و نابودی انقلاب را خواند در حالی‌که انقلاب اسلامی اساس حرکت و تحول جهان به شمار می‌رود.

مدیر مدرسه علمیه امام حسین(ع) ادامه داد: آفتی که ممکن است به اسم تحول دامن‌گیر برخی افراد به ‌اصطلاح روشن‌فکر یا غرب‌زده شود آن است که از الگوهای غلط و منحط غرب که سیاست‌مداران آنان زبان به اعتراف آن گشودند، الگوبرداری کنند؛ بنابراین مقصود از تحول تغییر و تبدیل ارزش‌ها نیست بلکه مراد تقویت ارزش‌ها است.

وی در خصوص تغییر و تحول فردی و خانوادگی، عنوان کرد: در تغییر و تحول فردی لازم است افکار و اخلاق شخصی افراد متحول شود و در حوزه خانواده می‌طلبد سبک زندگی دینی به جامعه به خصوص نسل جوان ارائه شود تا مجذوب فرهنگ غلط و حیوانی غرب نشوند.

حجت الاسلام دهقانی درباره تحول اجتماعی و نظام آموزشی، گفت: بصیرت افزایی و آگاهی بخشی یکی از لوازم تغییر و تحول در اجتماع است. همچنین برای تغییر و تحول در نظام آموزشی باید همه مراکز علمی اعم از مدارس، مؤسسات، دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه باید متحول شوند.

مدیر مدرسه علمیه امام حسین(ع) ادامه داد: البته در هر تحول و انقلابی مشکلات و مخالفت‌هایی وجود خواهد داشت زیرا عده‌ای به زندگی روزمره عادت کرده و از آنجا که این تغییر نیازمند جهاد و تلاش است حاضر به تغییر حالت خود و پذیرش دشواری‌ها نمی‌شوند.

وی با تأکید بر اینکه شیوه عملکرد مسؤولان باید تغییر کند، اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین تحولاتی که امروز جامعه در همه ابعادش نیازمند آن است وجود مسؤولان و مدیران جهادی با افکار و ایده‌های نو است، گاهی مسؤولان تصمیم صحیحی می‌گیرند اما آن تصمیم را صحیح اجرا نمی‌کنند لذا با اعتراضات آحاد مردم مواجه می‌شوند.

حجت الاسلام دهقانی تأکید کرد: کاربردی کردن علوم در جامعه یکی از تحولات مهم در نظام آموزشی است که باید در حوزه و دانشگاه اتفاق بیفتد تا طلاب و دانشجویان بتوانند پاسخگوی نیازهای مادی و معنوی جامعه باشند بنابراین دروسی که در حوزه و دانشگاه خوانده می‌شود باید در متن جامعه به‌صورت عملی و کاربری نمایان شود نه اینکه در کلاس‌های درس مدفون شود.

مدیر مدرسه علمیه امام حسین(ع) ادامه داد: برای تحول نظام آموزشی ابتدا باید گروه‌های اندیشه‌ورز و اتاق فکر تشکیل و سپس با رصد آسیب‌ها نقاط قوت شناسایی شود و موارد بررسی‌شده توسط حوزه و دانشگاه به‌صورت عملیاتی در جامعه اجرا و دنبال شود؛ ریشه و اساس تمام تحولات در تحول نظام آموزشی است که باید اتفاق بیفتد که اگر محقق شود قهراً در چهار بعد دیگر نیز تأثیرگذار خواهد بود./813/ت302/ف

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات