۰۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۹
کد خبر: ۶۵۳۹۸۵
مدیر مدرسه علمیه امام حسین:

خدمت به مردم و انقلاب مهمترین وظیفه وکلای ملت است

خدمت به مردم و انقلاب مهمترین وظیفه وکلای ملت است
حجت الاسلام دهقانی با بیان اینکه وکلای ملت باید خادم مردم و انقلاب باشند، گفت: مردمی بودن از شاخصه های نماینده انقلابی است.

حجت الاسلام فرهاد دهقانی مدیر مدرسه علمیه امام حسین(ع)، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، به تبیین ویژگی‌های نماینده انقلابی پرداخت و گفت: اگر بخواهیم بدانیم نماینده انقلابی چه خصوصیاتی باید داشته باشد باید اول تعریف انقلابی بودن را بدانیم.

وی با بیان اینکه انقلابی بودن به معنای شعار دادن و به‌گونه‌ای دیگر عمل کردن نیست، ادامه داد: نماینده تراز انقلاب در همه اعمال و رفتارش رضایت خداوند را در نظر می‌گیرد و طبق وظایف انقلابی‌اش عمل می‌کند.

حجت الاسلام دهقانی افزود: نماینده انقلابی هرگز مرعوب تهدید نظام سلطه نمی‌شود و تن به امضای معاهدات و قراردادهای ننگینی نمی‌دهد که ثمره آن تضعیف و عقب نگاه‌داشتن جامعه باشد.

مدیر مدرسه علمیه امام حسین(ع) با تأکید بر اینکه رییس و مرئوس بودن برای نماینده انقلابی معنا ندارد، اظهار داشت: نماینده انقلابی به‌ دور از ایجاد تفرقه و نزاع جناحی و سیاسی تنها به مصالح و منافع ملت فکر می‌کند و از خواسته‌های نفسانی خود عبور کرده و در راستای تقویت نظام و صلاح ملت فعالیت می کند تا ضرری متحمل انقلاب و مردم نشود.

وی متعهد بودن را از شاخصه‌های مهم نماینده انقلابی برشمرد و گفت: نماینده انقلابی اگر در یک بخش تخصص نداشته باشد مسؤولیت و مدیریت آن بخش را نمی‌پذیرد؛ انسان به هر میزان اخلاق محور و خوب هم که باشد دلیل نمی‌شود زیر بار مسؤولیتی برود که توانایی مدیریت آن را ندارد.

حجت الاسلام دهقانی با اشاره به اینکه وکلای ملت باید بدانند اشغال صندلی مجلس موقتی است و به‌زودی دوره آنان نیز به اتمام می‌رسد، ابراز کرد: نماینده انقلابی در طول چهار سال مسؤولیتی که بر عهده دارد طوری کار می‌کند که شرمنده امام زمان(عج) و مردم نشود.

مدیر مدرسه علمیه امام حسین(ع) ادامه داد: نماینده انقلابی پشت‌ میزنشینی را برای خود عار و در میان مردم را افتخاری عظیم و تکلیفی شرعی می‌داند. اگر کسی در جامعه اسلامی مسؤولیتی را بپذیرد باید خود را خادم ملت بداند در این صورت جایی برای غرور و فرار از انجام‌ وظیفه نمی‌ماند./813/ت302/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۲:۱۷
برای رفع دردهای مردم، نباید منتظر کسی ماند، باید دست بر زانو گذاشت و یاعلی گفت...
0
0