۰۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۸
کد خبر: ۶۵۳۹۷۷
برای سال تحصیلی آینده؛

مدرسه علمیه حضرت باقرالعلوم در مقطع عمومی طلبه می پذیرد

مدرسه علمیه حضرت باقرالعلوم در مقطع عمومی طلبه می پذیرد
مدرسه علمیه حضرت باقرالعلوم (ع) برای سال تحصیلی ۱۳۹۹-۱۴۰۰ از میان متقاضیان و علاقه‌مندان واجد شرایط طلبه می‌پذیرد.

سرکار خانم فاضله، زینب سلیمان پور مدیر مدرسه علمیه حضرت باقرالعلوم(ع)، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، از آغاز پذیرش طلبه در این مدرسه علمیه خبر داد و گفت: مدرسه علمیه حضرت باقرالعلوم(ع) تحت اشراف تولیت محترم حجت الاسلام جوکار، برای سال تحصیلی 1399-1400 از میان متقاضیان و علاقه‌مندان واجد شرایط طلبه می‌پذیرد.

وی ظرفیت پذیرش در سطح عمومی را 25 نفر بیان کرد و ادامه داد: متقاضیان دارای مدرک دیپلم و بالاتر با حداکثر سن ۴۰ سال یعنی متولدین 1359 به بعد، می‌توانند در مقطع عمومی اقدام به ثبت‌نام کنند؛ لازم به ذکر است پذیرش در مقطع عمومی بدون آزمون بوده و سنجش علمی و اخلاقی افراد از طریق معدل کل و مصاحبه حضوری صورت می‌پذیرد.

سلیمان پور درباره تاریخچه تأسیس و فعالیت این مدرسه، عنوان کرد: مدرسه علمیه حضرت باقرالعلوم(ع) به‌عنوان نخستین حوزه علمیه خواهران غرب استان تهران فعالیت علمی و فرهنگی خود را از سال 1372 آغاز و از سال 1378 فعالیت‌های خود را تحت پوشش مرکز مدیریت حوزه علمیه خواهران کشور به‌صورت رسمی ادامه داد.

مدیر مدرسه علمیه حضرت باقرالعلوم(ع) ادامه داد: مدرسه علمیه حضرت باقرالعلوم(ع) تاکنون توانسته بالغ‌بر 180 طلبه دانش‌آموخته تراز انقلاب در سطح عمومی تربیت و به جامعه تحویل دهد و در حال حاضر نیز در مراحل ثبت قانونی کانون دانش‌آموختگان قرار دارد.

وی به بیان مزایای تحصیل در این مدرسه پرداخت و گفت: ازآنجاکه تربیت طلاب تراز انقلاب ازجمله اهداف این مدرسه علمیه محسوب می‌شود، برگزاری منظم درس اخلاق توسط مؤسس محترم و دیگر اساتید برجسته، برپایی کلاس‌های نهج‌البلاغه و برگزاری جلسات بصیرتی و تحلیل سیاسی در مناسبت‌های ملی و مذهبی با حضور اساتید و کارشناسان سیاسی ازجمله برنامه‌هایی است که در راستای تربیت طلبه تراز انقلاب در این مدرسه برگزار می‌شود.

سلیمان پور افزود: اعزام مبلغات خواهر به مدارس با عنوان مبلغه امین و مربیان نماز و اعزام مربیان انجمن دانش‌آموزی همچنین شرکت در طرح‌هایی چون طرح شهید بهنام از عمده فعالیت‌های مدرسه علمیه حضرت باقرالعلوم(ع) در مدارس شهرستان به شمار می‌رود.

مدیر مدرسه علمیه حضرت باقرالعلوم(ع)  به فعالیت‌های فرهنگی تبلیغی بانوان طلبه در سطح شهرستان اشاره کرد و ادامه داد: حضور طلاب در ارکان و اجرای طرح صالحین بسیج محلات ازجمله فعالیت‌های فرهنگی تبلیغی طلاب مدرسه علمیه حضرت باقرالعلوم(ع) محسوب می‌شود؛ گفتنی است کانون فرهنگی_هنری مصلی و مهد قرآن آدینه شهرستان قدس زیر نظر مدرسه علمیه حضرت باقرالعلوم(ع) و با مشارکت و همکاری طلاب و دانش‌آموختگان این مدرسه اداره می شود.

وی افزود: در مهد قرآن آدینه و کانون فرهنگی و هنری مصلی شهرستان قدس انواع کلاس‌های فرهنگی، مذهبی، هنری، مشاوره، کودکان، تقویتی دروس تحصیلی از ابتدایی تا دانشگاهی، کلاس چرتکه و ... توسط طلاب و اساتید برگزار می‌شود.

گفتنی است، طلاب علاقه‌مند به نام‌نویسی در مدرسه علمیه حضرت باقرالعلوم(ع) می‌توانند با مراجعه به سایت www.paziresh.whc.ir  اقدام به ثبت‌نام کنند و یا برای کسب اطلاعات بیشتر به آدرس شهر قدس، بلوار مصلی، خیابان شهید مدنی، روبه روی پارک مدرسه علمیه حضرت باقرالعلوم(ع) مراجعه و یا با شماره‌های 46811686_46826520 تماس بگیرند./813/ت302/ب1

مدرسه علمیه حضرت باقرالعلوم در مقطع عمومی طلبه می پذیرد//

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
جک
Iran, Islamic Republic of
۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۵
سلام ببخشید مدرسه ابتدایی نداره حوزه علمیه
0
0