۲۹ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۲
کد خبر: ۶۵۵۵۳۰
میرسلیم:

موظفیم در راستای «تغییر اصلاحی» شانه زیر بار مسؤولیت بدهیم

موظفیم در راستای «تغییر اصلاحی» شانه زیر بار مسؤولیت بدهیم
میرسلیم با بیان اینکه امروز آرمان‌های امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب بر کشور حاکم نیست، گفت: ما از لحاظ فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی در شرایط مطلوبی به سر نمی‌بریم.
به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، سید مصطفی میرسلیم، رییس شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی، در مراسم سالگرد شهدای مؤتلفه گفت: در اقدام شهدای مؤتلفه به چهار شاخص دست یافتم. شاخص اول اراده تغییر است. زمانی می‌رسد که مؤمن در شرایطی قرار می‌گیرد که هیچ سازگاری با اعتقاداتش ندارد و خفقان است و مشکلات متعددی وجود دارد یا در جوّی قرار می‌گیرد که اجازه اقدام اصلاحی و بهبوددهنده ندارد. آنچه در شهدای مؤتلفه تشخیص دادم این بود که آنها به‌طور جدی برای تغییر فضای حاکم بر جامعه تصمیم گرفتند و اراده کردند.

نماینده مردم تهران در  مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: برای تغییر نیاز به سازماندهی در عمل است. این سازماندهی امکانات می‌خواهد و شهدای مؤتلفه برای این امر امکانات و ابزار بسیار محدودی در اختیار داشتند که قابل مقایسه با شرایطی کنونی نیست.

کسب اطلاعات، تقسیم وظایف و دقت در اجرا سه شاخص دیگر اقدام شهدای مؤتلفه بود

رییس شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی سه شاخص دیگر را این‌گونه برشمرد: با وجودی که امکانات در انحصار عده دیگری بود شهدای مؤتلفه ملتزم شدند کار را با کسب اطلاعات، تقسیم و تحلیل وظایف و دقت در اجرا سازماندهی کنند.  
وی تصریح کرد: شهدای مؤتلفه با پیش‌بینی عواقب امر مستحکم و در حالی که خداوند تمام وجودشان را در بر گرفته بود بدون هیچ‌گونه ابهام و تزلزلی وارد صحنه عمل شدند.

نماینده دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی به استحکام اعتقادی شهدای مؤتلفه و امید آنها به خدا در مراحل دستگیری و محاکمه در بیدادگاه شاهنشاهی و نهایتاً شهادت آنها اشاره کرد و گفت: با وجود تمامی سختی‌هایی که متحمل شدند ابداً کوچک‌ترین شکی در این شهدا به وجود نیامد، چون این اقدام اصولی شروع شد و برای خدا بود.

وی با نظر به شرایط کنونی جامعه ما اظهار کرد: امروز آرمان‌های امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری بر کشور حاکم نیست. ما از لحاظ فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی در شرایط مطلوبی به سر نمی‌بریم. 

برای اجرای بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی وارد صحنه شویم

میرسلیم با بیان اینکه جامعه فعلی ما نیاز به اراده تغییر دارد، گفت: در این شرایط نباید بی‌تفاوت بود، چون وضعیت کنونی جامعه مطلوب ما نیست. باید برای اجرای بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی وارد صحنه شویم و کارهایی انجام دهیم و تغییری اتفاق بیفتد.

وی تصریح کرد: نمی‌توانیم بدون اراده تغییر برای خودمان سرنوشتی را ترسیم کنیم. ما نیاز به سازماندهی و اقدام داریم و حزب برای همین امر ایجاد شده است.      

این عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی در ادامه خاطرنشان ساخت: حزب مؤتلفه اسلامی از شهدای مؤتلفه روحیه گرفته است و در حالی در صحنه حضور دارد که شرایط دشوار است. 

وی تأکید کرد: حزب مؤتلفه اسلامی برای سازماندهی مناسب به‌منظور انجام فعالیت‌هایی که منجر به تغییر اصلاحی می‌شود ایجاد شده است.

ما موظفیم در راستای تغییر اصلاحی شانه زیر بار مسئولیت بدهیم

رییس شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی اظهار کرد: ما موظفیم در این راستا تقسیم وظیفه کنیم و شانه زیر بار مسئولیت بدهیم و کوتاه نیاییم.

وی افزود: حزب مؤتلفه اسلامی باید مدام در حال تمرین کردن برای انجام اقداماتی باشد که می‌بایست انجام بگیرد.

میرسلیم با تأکید بر دقت در اجرا مطرح کرد: کار لرزان، مردد و متزلزل با اسیر در دنیا و مقام و پست‌های متعدد شدن پیش نمی‌رود. 

وی تأکید کرد: خدا توفیق تغییر را می‌رساند، اما این ما هستیم که باید تغییر را در خودمان به وجود بیاوریم و در این زمینه تمرین کنیم و دقت در عمل، صبر و استقامت در راه حق، امید به خدا و توکل بر خدا داشته باشیم و مستحکم جلو برویم. 

میرسلیم در پایان گفت: باید یقین داشته باشیم به پیروزی می‌رسیم، اما نباید تاریخش را تعیین کنیم. ما باید به فکر انجام تکلیف و وظیفه باشیم. خدا خودش می‌داند چه زمانی حق را پیروز کند.  /998/د102/ق

میثم صدیقیان
ارسال نظرات