۳۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۳
کد خبر: ۶۵۵۵۵۴
عضو شورای حوزه علمیه خوزستان:

نخبه‌پروری و تغییر کتب درسی مدنظر شورای عالی حوزه باشد

نخبه‌پروری و تغییر کتب درسی مدنظر شورای عالی حوزه باشد
حجت الاسلام امام با بیان اینکه نگاه‌ها و توجهات داخلی و خارجی به حوزه علمیه بیش از بیش است، گفت: نخبه پروری و تغییر کتب درسی مدنظر شورای عالی حوزه در دوره هشتم باشد.
حجت الاسلام سید محمد امام، امام جمعه شوش و عضو شورای حوزه علمیه خوزستان، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با تقدیر و تشکر از شورای عالی حوزه در دوره هفتم اظهارداشت: دوره هشتم شورای عالی حوزه، طرح تحولی که رهبر انقلاب سال‌های گذشته برای حوزه‌های علمیه مطرح کرده بود را به منصه ظهور برسانند.

امام جمعه شوش با اشاره به اینکه نگاه‌ها و توجهات داخلی و خارجی به حوزه علمیه بیش از بیش است، عنوان داشت: حوزه‌ها در مقابله با بحران‌هایی از قبیل سیل و کرونا خوش درخشیدند؛ از این رو تحقق طرح تحول امری ارزشمند است تا اندکی از مشکلات فراروی حوزه و حوزویان را بزداید.

عضو شورای حوزه علمیه خوزستان با بیان اینکه کتاب‌های موجود در حوزه‌ها از مطالب، الفاظ و عبارات سنگین برخوردار هستند، خاطرنشان کرد: شورای عالی حوزه در دوره هشتم به چنین امری توجه ویژه داشته باشد تا حداقل عبارت ها، سهل‌تر شوند با کتاب‌هایی تهیه گردند که مطالب مدنظر را با عبارات روان بیان کنند.

حجت الاسلام امام ادامه داد: طلاب و اساتید در مواجهه با مطالب و عبارات سنگین نمی‌دانند به فهم مطلب بپردازند یا حواس شان به سنگینی مطالب معطوف شود.

وی با تأکید بر ضرورت به روز بودن حوزه‌ها گفت: در این باره باید مراکز تخصصی در حوزه‌ها تقویت شوند، به قرآن در حوزه‌ها اهمیت بیشتری داده شود، تفسیر قرآن، آیات الحکام، فقه الدوله، مباحث بانک‌ها مطرح گردند.

امام جمعه شوش با تأکید بر اینکه باید به طلاب نخبه اهمیت بیشتری داده شود، تصریح کرد: آینده حوزه به طلاب نخبه بستگی دارد، به طلاب از لحاظ مسائل مادی به ویژه طلاب درس خارج به گونه‌ای رسیدگی شود که برای تأمین نیاز مادی به کار‌های جانبی روی نیاورند.

عضو شورای حوزه علمیه خوزستان بیان داشت: بسیاری از طلاب به هنگام آمادگی برای تحصیل در درس خارج به علت فشار‌های اقتصادی و تأمین کتاب‌های بیشتر، با مشکل مواجه می‌شوند تا آینده روشنی برای حوزه علمیه و طلاب نخبه ترسیم شود./۹۴۵۶/ت310/ف
حاتم شرفی
ارسال نظرات