۲۹ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۱:۵۶
کد خبر: ۶۵۵۵۶۰
سرپرست وزارت صمت:

ممنوعیت واردات، رونق بخش تولید / به دنبال قطع وابستگی به نفت هستیم

ممنوعیت واردات، رونق بخش تولید / به دنبال قطع وابستگی به نفت هستیم
مدرس خیابانی با اشاره به تلاش وزارت صمت برای قطع وابستگی کشور به نفت، گفت: رونق تولید در عرصه‌های مختلف می‌تواند وابستگی کشور به نفت را قطع کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حسین مدرس خیابانی سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت، عصر امروز به منظور بهره برداری از چندین طرح صنعتی در شرکت فولاد مبارکه اصفهان، به اصفهان سفر کرد، وی با حضور در جمع اصحاب رسانه، گفت: شرکت فولاد مبارکه با تولیدات خود و صادرات آن به 40 کشور دنیا موجب افتخار آفرینی برای کشور شده است.

وی تحریم‌ها را بی اثر در صادرات صنایع فولاد ارزیابی کرد و افزود: علی‌رغم همه تحریم‌ها صادرات فولاد مبارکه اصفهان به دو برابر رسیده است و قطعا شاهد استمرار و رشد این روند نیز خواهیم بود.

سرپرست وزارت صمت با اشاره به کیفیت بالای محصولات فولاد مبارکه اصفهان، خاطرنشان کرد: زمانی که بخش نورد گرم دو در کارخانه فولاد مبارکه افتتاح شود صنایع مختلف نظیر خودروسازی و لوازم خانگی نیازمند واردات ورق گرم نخواهند بود، این واحد با اعتباری بالغ بر 250 میلیون یورو تکمیل خواهد شد.

مدرس خیابانی از آغاز پویش «تولید؛ تداوم امید» با فرمان رییس جمهور خبر داد و اظهار کرد: 200 طرح مهم صنعتی و معدنی کشور به ارزش 170 هزار میلیارد تومان در این پویش که از هفته گذشته آغاز شده است به بهره برداری خواهد رسید، طرح‌هایی که بیش از 80 درصد پیشرفت فیزیکی داشته باشد تا شهریور ماه سال آینده در قالب این پویش به بهره برداری خواهند رسید.

وی تحریم‌ها را ناکارآمد در متوقف ساختن قطار توسعه و پیشرفت کشور دانست و تصریح کرد: بیش از 12 هزار و 500 طرح در کشور بالای 60 درصد پیشرفت داشته است ضمن اینکه 3 هزار و 800 طرح صنعتی و معدنی نیز با پیشرفت بالای 80 درصد در کشور وجود دارد و این نشان دهنده توان ما در رشد و توسعه است.

مدرس خیابانی به ظرفیت‌های بالای استان اصفهان در عرصه صنعت و معدن اشاره کرد و گفت: طرح نورد گرم دو در فولاد مبارکه اصفهان نیاز واحدهای هدف به حدود چهار و نیم میلیون تن نورد گرم را برطرف خواهد کرد، امیدوار هستیم با اجرای طرح‌های نظیر این بتوانیم وابستگی کشور به نفت را از بین ببریم.

وی با اشاره به تصمیم دولت برای استفاده از درآمدهای نفتی در زمینه اداره امور کشور، اظهار کرد: افتتحاح و راه اندازی طرح‌های ملی باعث رونق اشتغال خواهد شد. با توجه به اینکه به دنبال قطع وابستگی اقتصاد کشور به نفت و حمایت از تولید هستیم توجه ویژه‌ای به مسأله محدودیت و ممنوعیت واردات در وزارت صمت داریم؛ بر همین اساس واردات بیش از 2 هزار و 500 ردیف تعرفه‌ای را ممنوع کرده‌ایم.

سرپرست وزارت صمت ممنوعیت واردات را در عرصه رونق تولید مؤثر عنوان کرد و گفت: ممنوعیت واردات ماسک در ایام شیوع ویروس کرونا موجب شد روزانه 6 میلیون ماسک در کشور تولید شود، در حالی که پیش از این تولید ماسک کشور در حدود 190 هزار در روز بوده است./1304/پ210/ف

متین فیروزآبادی
ارسال نظرات