۰۱ تير ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۹
کد خبر: ۶۵۵۷۳۱
امام جمعه همدان:

مجتمع بزرگ تربیت کودک همدان در «دهه کرامت» افتتاح می شود

مجتمع بزرگ تربیت کودک همدان در «دهه کرامت» افتتاح می شود
نماینده ولی فقیه در همدان گفت: امیدواریم در دهه کرامت شاهد افتتاح مجتمع بزرگ تربیت کودک به صورت رسمی در همدان باشیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان، حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله شعبانی ظهر امروز در شورای فرهنگ عمومی استان همدان گفت: انجام کارهای زیرساختی در حوزه دین از ضروریات جامعه اسلامی است.

نماینده ولی فقیه در استان همدان بیان کرد: ان شاء الله در دهه کرامت شاهد افتتاح مجتمع بزرگ تربیت کودک به صورت رسمی در همدان باشیم.

امام جمعه همدان در بخش دیگری از سخنان خود به فرا رسیدن دهه مبارک کرامت و هفته عفاف و حجاب اشاره کرد و افزود: متولیان امر در این زمینه باید توجه زیادی داشته باشند چرا که امروز عفاف و حجاب نیازمند توجه‌های فرهنگی است و به جای رفتارهای سلبی که باید به ندرت اتفاق بیفتد به سمت اقدامات ایجابی باشیم.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی عنوان کرد: در حال حاضر مشکلاتی در کشور داریم که برای مردم و جامعه سختی هایی به دنبال داشته است، لذا باید این مشکلات که بخشی از آن مربوط به اسراف است شناسایی شود و در این میان نیازمند همکاری مردم هستیم.

نماینده ولی فقیه در استان همدان ادامه داد: برای نهادینه سازی فرهنگ صرفه جوی می توانیم از ظرفیت صدا و سیما، شهرداری، ائمه جمعه و ... استفاده کرده و با در اختیار قرار دادن محتوای مناسب و توضیح آن توسط این افراد، فرهنگ استفاده صحیح را در جامعه تبیین کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی بیان داشت: متاسفانه امروز فرهنگ مصرف بسیار تغییر کرده است و جامعه به سمت مصرف گرایی در حرکت است که این رویه با اصول و دستورات اسلامی کاملا منافات دارد، لذا همه به عنوان یک مسلمان باید به این مسئله توجه زیادی داشته باشیم.

امام جمعه همدان تاکید کرد:  اگر در جلسات شورا تنها گزارش ارائه شود فرصت از دست خواهد رفت و لذا بهتر است که هر نهادی که به جلسه دعوت می‌شود با مطالعه مشکلات موجود بر ارائه راهکارها متمرکز شوند و جلسه به سمت فرهنگی حرکت کند./1403/پ310/ب1

ارسال نظرات