۰۱ تير ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۳
کد خبر: ۶۵۵۷۴۵
آیت الله اراکی:

تنها راه شکست تحریم‌ها مقاومت است/ تسلیم دشمن را جری‌تر می‌کند

تنها راه شکست تحریم‌ها مقاومت است/ تسلیم دشمن را جری‌تر می‌کند
عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه گفت: متأسفانه در حالی که مردم در آمریکا در حال مبارزه با سرمایه داری هستند، عده‌ای در داخل کشور به دنبال آمریکا و اسرائیل راه افتاده اند.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، آیت الله محسن اراکی در كنگره گام دوم تبليغ که همزمان با سالروز تأسيس سازمان تبليغات اسلامي پیش از ظهر امروز در مجتمع فرهنگی نور برگزار شد، با بیان اینکه هیچ حرکتی بدون انرژی محرک تحقق پیدا نمی کند، گفت: مکتب تشیع دارای گنجینه عظیم تبلیغی در عرصه محتوا، قالب ها و روش هاست.

وی با اشاره به انرژی پایان ناپذیر عشق به خاندان پیامبر(ص)، عنوان کرد: بخشی از این انرژی پایان ناپذیر در جریان عاشورا و اربعین جلوه گر شده است.

آیت الله اراکی با اشاره به اهمیت استفاده از انرژی محبت به اهل بیت(ع) در تبلیغ، اظهار داشت: این انرژی عاطفی و سازنده می تواند بنیان ظلم را از بیخ و بن برکند.

عضو هیأت رئیسه جامعه مدرسین سوء استفاده دشمن از محبت نسبت به اهل بیت(ع) را یکی از تهدیدها در عرصه تبلیغ دانست و افزود: در استراژی جنگ نرم، رخنه کردن در شعائر حسینی جزء مهم ترین نکات است.

آیت الله اراکی با بیان اینکه هیچ ملتی به اندازه ملت ایران از سرچشمه حکمت و معارف برخوردار نیست، ابراز کرد: اهل بیت(ع) علاوه بر انرژی عاطفی فراوان، محتوای فکری بی نظیری را در اختیار پیروان خود قرار داده اند.

وی جایگاه ویژه مردم در عرصه تبلیغ را یادآور شد و ادامه داد: اگر بر فرض، عالمان دینی به وظیفه خودشان عمل نکند، تکلیف از شانه مردم برداشته نمی شود و وظیفه امر به معروف و نهی از منکر به قوت خود باقی می ماند.

آیت الله اراکی با بیان اینکه انسان ها علاوه بر مسؤولیت چشم، گوش و زبان نسبت به آنچه در دل می پذیرند نیز مسؤول هستند، عنوان کرد: در مواجه تبلیغی با مردم باید عمق وجدان آن ها را مورد خطاب قرار گیرد.

وی با اشاره به بیداری ملت آمریکا در برابر سیستم نابرابری حاکم بر این کشور، گفت: توده حاضران در اعتراضات آمریکا فراتر از مرگ جورج فلوید، به سیستم حاکم بر غرب اعتراض دارند.

عضو هیأت رئیسه جامعه مدرسین افزود: متأسفانه در حالی مردم در آمریکا در حال مبارزه با سیستم سرمایه داری هستند، عده ای در داخل کشور به دنبال آمریکا و اسرائیل راه افتاده اند.

آیت الله اراکی راه جلوگیری از آسیب پذیری در مقابل تحریم ها را مقاومت عنوان کرد و ابراز داشت: تسلیم برخی از مسؤولان در مقابل دشمن موجب جری شدن آن ها نسبت به مردم شده است.

وی بخش مهمی از مردم سازی تبلیغ را توجه دادن مردم نسبت به وظایف تبلیغی دانست و اظهار داشت: باید برای تمامی اقشار جامعه بسته محتوایی-تبلیغی با تعیین روش ها و ابزارهای لازم فراهم شود.

آیت الله اراکی با پیشنهاد تشکیل بسیج جهاد تبلیغ با حضور تمامی اقشار جامعه، عنوان کرد: اعتقاد و ایمان جوانان امروز به مراتب بیشتر از جوانان در اوایل انقلاب و دوران دفاع مقدس است./1350/پ202/ق

ارسال نظرات