۰۱ تير ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۴
کد خبر: ۶۵۵۷۶۱
نماینده ولی فقیه در استان فارس:

قوام جبهه فرهنگی منوط به دشمن‌شناسی است

قوام جبهه فرهنگی منوط به دشمن‌شناسی است
حجت الاسلام والمسلمین دژکام گفت: باید بدانیم که دشمن وجود دارد و جبهه فرهنگی در ذهنیت کسانی که تصور می‌کنند دشمن وجود ندارد، شکل نمی‌گیرد.

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین لطف‌اله دژکام در دیدار با رئیس اداره‌کل تبلیغات اسلامی فارس و فعالان عرصه تبلیغات دینی اظهار داشت: اگر چه جریان‌های منافقانه در صدد این هستند که بیان کنند که توهم دشمنی دارید و دشمنی وجود ندارد اما کار دین و تبلیغ دینی، دشمن دارد و خداوند در قرآن کریم، نکات متعددی که در مقابل دشمن هستیم را بیان کرده است بنابراین باید به این نکته هم خودمان و هم کسانی که ذیل مجموعه کار می کنند توجه داشته باشیم.

وی ادامه داد: اگر به وجود دشمن باور نداشته باشیم نمی‌توانیم کار تبلیغی کنیم.

امام جمعه شیراز گفت: هنگامی که می‌خواهیم به فرموده مقام معظم رهبری در حیطه جبهه فرهنگی عمل کنیم و آن را شکل دهیم باید بدانیم که دشمن وجود دارد و جبهه فرهنگی در ذهنیت کسانی که تصور می‌کنند دشمن وجود ندارد، شکل نمی‌گیرد.

 حجت الاسلام والمسلمین دژکام بابیان اینکه دشمن مسیرهای مختلفی را برای مقابله با ما طی می کند و اینکه بدانیم دشمنان ما از چه راه هایی وارد می شوند مهم است، افزود: تحریف، یکی از مسیرهایی بوده که از سوی دشمنان طی می شود و قرآن کریم نیز در این رابطه می‌فرماید دشمن کاری می کند که معنا یا لفظ سخنان شما را تغییر دهد.

نماینده ولی فقیه در فارس ادامه داد: البته دشمنان در رابطه با تحریف لفظی قرآن کریم ناامید شده اند چراکه معجزه است اما سعی می کنند معنای قرآن را طور دیگری بیان کنند از این رو ممکن است هنگامی که ما صحبت می کنیم نیز دست به تحریف سخنان بزنند.

وی ضمن تاکید بر مقابله با تحریف‌ها به عنوان یکی از شاخص‌ترین فعالیت‌های تبلیغ دینی، بیان کرد: یکی از مباحثی که اکنون در دوره اطلاع‌رسانی وجود دارد این است که باید بدانیم مخاطبان شبکه‌های دشمن چقدر بوده و مخاطبان شبکه‌هایی که ما در مقابل آنان داریم چقدر است که اگر آنان تحریف کردند ما اطلاع رسانی را به درستی انجام دهیم.

حجت الاسلام والمسلمین دژکام اظهار داشت: اگر بنا است فعالیتی در این زمینه صورت گیرد باید قوی عمل کنیم و در واقع باید فعالیت‌هایی را انجام دهیم که اذهان عمومی را فتح کند و اینکه قدرتی برای انتقال پیام خود داشته باشیم، جزو واجبات است.

امام جمعه شیراز تاکید کرد: باید هنر تبلیغ و رسانه‌ای کردن مطالب را برای انتقال مفاهیم و سخنان یاد بگیریم.

وی ادامه داد: در این ایام کرونایی باید فکری برای هیئت‌های مجازی کرد همچنین هیئت‌های ریشه‌دار مردمی نیز باید در عرصه فضای مجازی فعالیت‌های گسترده‌ای انجام دهند و ساماندهی هیئتی که مخاطبان زیادی در فضای مجازی داشته باشد، می تواند در ماه محرم نیز مفید واقع شود.

حجت الاسلام والمسلمین دژکام خاطرنشان کرد: برای تبیین سخنان امام حسین(ع)، هیئات باید هم اکنون فعالیت‌های خود را آغاز کنند که در این راستا باید چهره‌های رسانه‌ای عضو هیئت‌ها شوند.

وی افزود: اگر فعالیت‌های خود را به صورت رسانه‌ای آغاز کنیم کار های بزرگی در این زمینه صورت خواهد گرفت.

نماینده ولی فقیه در فارس تصریح کرد: از دیگر مسائل مهمی که در زمینه تبلیغ وجود دارد، اقتصاد تبلیغ است که نمی توان از آن غافل شد چراکه ما در بافت سنتی اقتصاد کلان در سطح استان آماری داریم مبنی بر اینکه از نظر اشتغال 60 درصد آن در بخش خدمات است که این روند مناسبی نیست اما هنگامی که به سوی تولید می آییم آمار بخش کوچکی را در بر می گیرد که باید این مشکل حل شود.

وی اضافه کرد: یکی از فعالیت‌های تبلیغی، برطرف کردن همین موضوع از طریق فرهنگ‌سازی برای توسعه تولید است.

امام جمعه شیراز تاکید کرد: نباید نگاه خدماتی به تبلیغ صورت گیرد و نگاه ما به دستگاه تبلیغی مبتنی بر اشتغالزایی باشد در حالی که تبلیغ یک کار جهادی است و چنین نگاهی به حوزه تبلیغ، ضربه می‌زند.

وی گفت: باید بر روی گروه‌های جهادی و نقش آنان در تبلیغ دین حساب ویژه ای باز کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین دژکام اظهار داشت: در رابطه با آموزش فقه نیز این موضوع مطرح است و هنگامی که از سبک زندگی اسلامی سخن می‌گوییم، یک مدل رفتارهایی وجود دارد که می خواهد جلوه کند، رفتار در علم فقه تبیین می شود و اگر صد بار اصول عقاید را مطرح کنیم رفتار درست نمی شود، از این رو باید فقه را تبیین کرد.

نماینده ولی فقیه در فارس با اشاره به اینکه متاسفانه در زمینه آموزش فقه در 40 سال گذشته، نیاز جامعه برآورده نشده است، افزود: بحث فقهی را می توان به صورت انیمیشن و فیلم توضیح داد و امیدواریم بتوانیم در رابطه با این موضوع نیز در طول سالی که پیش رو است کار مناسبی انجام دهیم چراکه تا فقه بیان نشود نمی توانیم سبک زندگی را تغییر دهیم.

وی بیان کرد: از آسیب‌های دیگری که وجود دارد وجود نهادهای فرهنگی موازی است که این موازی کاری یک بیماری است که با آن مواجه هستیم.

حجت الاسلام والمسلمین دژکام اضافه کرد: راه‌حل آن از نظر ساختاری این است که از بالا تصمیم‌گیری کنند اما درست شدن آن با این راه‌حل به طول می انجامد از این رو باید در کارهای موازی در پایین هرم سازمانی و میانی با یکدیگر سازگار باشیم که با هم‌افزایی و اخلاق می توان به آن دست یافت.

نماینده ولی فقیه در فارس بابیان اینکه در برخی موارد کوتاه آمدن و شریک کردن دیگران در انجام یک پروژه بسیاری از کارهای فرهنگی را پیش می برد، اظهار داشت: اخلاق‌گرایی می تواند بسیاری از مشکلات را حل کند و کارآمدی اخلاق در حل مشکلات مدیریتی بسیار مطلوب است.

منبع: فارس

علی اصغر خواجه الدین
ارسال نظرات