۰۱ تير ۱۳۹۹ - ۲۰:۳۶
کد خبر: ۶۵۵۷۸۵
امام جمعه همدان خطاب به مسؤولان:

اگر نمی‌توانید مشکلات را حل کنید حداقل با مردم صادق باشید

اگر نمی‌توانید مشکلات را حل کنید حداقل با مردم صادق باشید
امام جمعه همدان با انتقاد از کاغذبازی در برخی از ادارات، گفت: اگر نمی‌توانیم مشکلات را به‌صورت یکجا حل کرد، حداقل سعی کنیم با مردم صادق باشیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان، حجت الاسلام و المسلمین حبیب الله شعبانی امروز در جلسه درس اخلاق مدیران و مسؤولان استان همدان عنوان داشت: سخن گفتن درباره عدالت برای همه ما راحت است ولی وقتی به معنای واقعی وارد میدان عدالت می شویم عمل به آن به کاری بس مشکل برای ما تبدیل می شود.

نماینده ولی فقیه در استان همدان بیان کرد: یکی از حقوق در جامعه اسلامی، حق مردم بر مسؤولان و بالعکس حق مسؤولان بر مردم است که این امری دوطرفه هست.

وی در ادامه سخنان خود تاکید کرد: خداوند به ما فرصت داده است که توشه آخرت خود را مهیا کنیم، لذا باید بتوانیم و سعی کنیم که حقی از کسی تضییع ننماییم.

حجت الاسلام و المسلمین شعبانی بیان داشت: کلام حق در کتاب بزرگ نهج البلاغه به روشنی بیان شده است، لذا مسؤولان باید برای عدالت بیشتر این گنجینه دینی را خوب مطالعه و بدان عمل کنند.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان ادامه داد: لذا زمانی که حق را خوب بشناسیم و نیز بدان عمل کنیم، دیگر شاهد پرونده های حاشیه دار در جامعه اسلامی نخواهیم بود و به نوعی جامعه اسلامی مصونیت خواهد یافت.

امام جمعه همدان افزود: بی گمان جامعه‌ای می‌تواند به سعادت دست پیدا کند که دنباله رو راهکارهایی باشد که علی(ع) در نهج البلاغه مطرح کرده است و آن راهکارها و پیوستگی در جامعه و عزت دین در جامعه تنظیم رابطه مردم با مسؤولان است.

حجت الاسلام و المسلمین شعبانی بیان کرد: اگر می خواهیم که مردم و جامعه به معنای واقعی اصلاح شود، این امر هرگز محقق نخواهد شد، مگر اینکه خود مسؤولان اصلاح گردند. مسؤولی که زندگی خود را وقت مردم و جامعه اسلامی کرده است، حق بزرگی بر مردم دارد و مردم باید قدردان چنین مسؤولی باشد.

وی با انتقاد از کاغذبازی در برخی از ادارات، اضافه کرد: اگر نمی توانیم مشکلات را به صورت یکجا حل کرد، حداقل سعی کنیم با مردم صادق باشیم.

امام جمعه همدان در ادامه سخنان خود بیان داشت: امروز ولایت فقیه شعبه ای از اهل بیت علیهم السلام در جامعه اسلامی اسلامی است، لذا مردم خود را مخاطب کلام ولایت فقیه بدانند./1403/پ310/ف

ارسال نظرات