۰۴ تير ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۱
کد خبر: ۶۵۵۸۰۱
حجت الاسلام والمسلمین سلیمانی:

توهمات القا شده از سوی دشمنان برخی مسؤولان را استحاله کرد

توهمات القا شده از سوی دشمنان برخی مسؤولان را استحاله کرد
عضو هیأت رییسه مجمع عمومی جامعه مدرسین علت استحاله برخی از مسؤولان را توهم کاذبی دانست که دشمنان ایجاد کردند و می‌گفتند که انقلاب ۴۰ سالگی خود را جشن نخواهد گرفت.

حجت الاسلام والمسلمین مهدی سلیمانی عضو هیأت رییسه مجمع عمومی جامعه مدرسین در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، اظهار داشت: این که چرا برخی شخصیت های نظام که انقلابی هم نبودند و در فتنه 88 استحاله شدند یا عقب نشینی و یا سکوت کردند، می تواند علت های مختلف داشته باشد که مادر این علت ها، عدم شناخت از دکترینی بود که امام نظام را بر آن بنا کرد.

وی از دیگر علت هایی که سبب استحاله می شود را ریاست طلبی، دنیا طلبی، اسیر شایعات دوست و دشمن شدن و عدم آگاهی عنوان کرد.

شناخت نظریه ولایت فقیه در فقه امامیه لازمه عدم عقب نشینی در فتنه‌ها

وی با بیان این که اگر کسی نظریه ولایت فقیه را در فقه امامیه بشناسد، در فتنه ها عقب نشینی نخواهد کرد، گفت: اگر کسی ریشه عمیق دکترین مترقی و نظریه مترقی ولایت فقیه که امام راحل نظام جمهوری اسلامی را بر آن برپا کرد، با عمق وجودش در فقه امامیه بشناسد و مثل امام راحل ولایت را استمرار حاکمیت انبیاء(ع) و رسول خدا(ص) و اهل بیت(ع) دانسته و ولی را نائب امام عصر(عج) بداند و با تمام عمق وجودش التزام علمی و عملی داشته باشد، نباید در فتنه ها عقب نشینی داشته باشد.

عضو هیأت رییسه مجمع عمومی جامعه مدرسین تصریح کرد: چراکه میزان و معیار مشخص است و کسی که همراه امام باشد و خود را مطیع بداند، فتنه به وجود نمی آید.

وی با اشاره به این که حضور در صحنه مردم فتنه ها را نابود خواهد کرد، گفت: مردم با آنچه که امام راحل گفت همراه شدند و 98 درصد به نظام رأی دادند؛ اگر با این دیدگاه باشند، نباید فتنه ای پیش بیاید.

دشمنان هدف از فتنه 88 را براندازی نظام دانستند

وی به فرمایشی از رهبر معظم انقلاب پرداخت و افزود: به تعبیر مقام معظم رهبری، فتنه 88 دست پخت بیگانگان بود و آن ها شاید ابتدائاً خود را پنهان می کردند، اما سپس گفتند که با این اغتشاشات هدف براندازی نظام اسلامی را داریم و این مطلب را بدون رودربایستی اعلام کردند.

حجت الاسلام والمسلمین سلیمانی بر تسریع در خروج از فتنه ها تأکید کرد و اظهار داشت: هر چند که شاید دشمنان براندازی نظام را بخواهند، اما اگر ما در غبار و دود این فتنه ها گرفتار شدیم، نباید طولانی شود تا خود را پیدا کنیم، بلکه باید لشکر معاویه و علی(ع) را ببینیم و به سرعت موضع گیری کنیم.

وی با اشاره به این که برخی فتنه 88 را واقعه می دانند، گفت: برخی از اصحاب فتنه نه تنها عقب نشینی و برائت خود را از حمایت از فتنه اعلام نکردند، بلکه به دنبال آن بودند تا دیگران را با خود همراه کنند و دشمن قسم خورده ما اعلام این طراحی را مطرح می کند اما برخی هنوز نمی گویند که این فتنه بودند و آن را واقعه 88 می دانند.

مسائل مهم در عقبگرد از نظام

استاد درس خارج حوزه علمیه قم با بیان این که امام راحل لحظه ای نسبت به تنفر از آمریکا عقب نشینی نکردند، تصریح کرد: اولاً عدم شناخت ولایت فقیه و ثانیاً بی بصیرتی و عدم شناخت دشمنان از مسائل مهم سبب عقبگرد از نظام است. امام راحل از ابتدا آمریکا و اسرائیل را به عنوان استکبار جهانی در مقابل این نظام عنوان کردند؛ کفر ستیزی و استکبار ستیزی در دستور کار امام راحل بود و لحظه ای هم نسبت به تنفر از آمریکا عقب نشینی نکردند.

وی افزود: به کسانی که استحاله شدند و شعارشان این بود که ما همراه با امام هستیم، باید گفت که اگر امام راحل الگوی شما است، ایشان چه زمانی در مقابل دشمنی و دسیسه دشمنان ساکت بود و استحاله شد؟ امام(ره) تا آخرین لحظه فعالیت خود بر مواضع اصولی نظام، لحظه ای و ذره ای عقب نشینی نکردند و در ایشان تردیدی ایجاد نشد.

حجت الاسلام والمسلمین سلیمانی اظهار داشت: چنین افردی یا امام راحل و اسلام را به خوبی نشناختند و یا شناختند و بعداً خود را به تفکرات دشمنان خارجی وادادند و علتش آن بود که این ها در نظام دارای منافعی شدند و این منافع هم با مسؤولیت های بالای مملکت پیچش پیدا کرد و این مسؤولیت ها بعضاً به خارج از مملکت گره خورد و با کشورهایی همچون آمریکا، انگلیس، فرانسه رفت و آمد و ارتباط پیدا کردند و هماهنگ با خواسته دشمنان پیش رفتند.

تلاش دشمنان در راستای جذب نخبگان کشور

وی با بیان این که دشمنان به دنبال جذب نخبگان کشور و خانواده های آنها هستند، گفت: دشمنان برای 50 سال آینده برنامه ریزی کرده و سپس شخصیت ها و نخبگان مملکت را شناسایی می کنند و آن ها را به خارج از کشور دعوت کرده و اگر نتوانستند، فرزندان آنها را دعوت می کنند، در صورتی که این خلط و ترکیب ایجاد شد، دیدگاه فرد انقلابی به تدریج تغییر خواهد کرد و اگر جاسوسی در کار باشد و تأمین مالی شوند این تغییر سریع تر اتفاق می افتد و منافع آنها اقتضا می کند که با احتیاط باشند و خیلی به دنبال راه و افکار امام راحل نباشند.

عضو مجمع نمایندگان طلاب قم به نقش توهم کاذب نسبت به انقلاب در استحاله برخی از مسؤولان پرداخت و تصریح کرد: علت بعدی در استحاله برخی از مسؤولان نظام، توهم کاذبی بود که دشمنان ایجاد کردند که عمر نظام رو به پایان است و می گفتند که انقلاب اسلامی ایران 40 سالگی خود را جشن نخواهد گرفت؛ دشمنان نظام این حرف را هر روز تقویت کرده اند و عده ای هم توهم زدند که پایه های نظام سست شده و پایگاه مردمی و اجتماعی انقلاب از دست رفته است.

ایده ضعیف شدن انقلاب در اتاق فکر غربی‌ها شکل گرفت

وی افزود: متأسفانه از زبان برخی از بزرگان دین هم بعداً شنیده شد که پایگاه روحانیت، مرجعیت و رهبری ضعیف شده و بهترین رهبر هم که امیرالمؤمنین(ع) باشد و مردم نباشند، نمی شود کاری کرد؛ تولید این حرف شاید در کاخ سفید و اتاق های فکر غربی ها، اروپایی ها و آمریکایی ها بود.

حجت الاسلام والمسلمین سلیمانی اظهار داشت: برخی می گفتند بی پایگاهی و عدم تأثیر کافی رهبری و مرجعیت و روحانیت سبب سقوط نظام شده است؛ این حرف ها از زبان دوستان و کسانی که روزی مطیع محض و سینه چاک امام راحل بودند هم شنیده شد.

وی گفت: وقتی که به این صورت توهم زدند، برای پساانقلاب فکرهایی می کردند و مرتب هم پیدا و پنهان رسانه های دشمن این را القا می کرد و فضای مجازی هم در سال های اخیر به کمک آمد و این فکر را به جامعه ایرانی پمپاژ کرد.

عضو هیأت رییسه مجمع عمومی جامعه مدرسین تصریح کرد: مردم دیدند که نظام بسیار مستحکم است و خلفی صالح و و حکیم پس از امام راحل سکانداری این نظام را بر عهده گرفت که این هدیه ای الهی به این ملت بود. نظام جمهوری اسلامی ایران بسیار عمیق تر از گذشته است؛ دشمنان به این امر اعتراف می کنند اما این توهم و تخیل کمی کارساز بود و در میان دوستان هم واگویه شد و در اغتشاشات سال 98 شاید به فکر پسا انقلاب بودند.

فتنه 88 با مدیریت رهبر معظم انقلاب مهار شد

وی با بیان این که فتنه 88 با مدیریت رهبر معظم انقلاب مهار شد، افزود: حق امام و ولی فقیه این است که همه به راهبردها و دستورات ایشان نگاه کنند که اگر به ایشان نگاه می کردیم، همین اغتشاشات را هم نداشتیم و مهار آن به مدیریت رهبر معظم انقلاب بر می گردد.

حجت الاسلام والمسلمین سلیمانی به موفقیت ایران در ورود کشتی های ایران به ونزوئلا اشاره کرد و اظهار داشت: اقتدارمان را به دنیا نشان دادیم و کشتی های‌مان به ونزوئلا رفت و در حیاط خلوت آمریکا قرار گرفت و آمریکا نتوانستند هیچ غلطی کند.

سردار سلیمانی شهید راه نابودی اسرائیل بود

وی گفت: هدف قرار دادن عین الاسد پس از شهادت سردار سلیمانی به عنوان مرد خدوم و زحمت کش مقاومت و بنیانگذار و شهید راه نابودی اسرائیل، کار عظیمی بود؛ اگر کشتی های ما را در کارائیب نزدند، به این خاطر بود که یقین پیدا کردند که مورد هدف قرار خواهند گرفت و این اقتدار ما است و باطل کننده تخیل کاذبی بود که دشمنان از سستی نظام به وجود آورده بودند./822/ت302/ف

مهدی فلاحی
ارسال نظرات