۰۲ تير ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۱
کد خبر: ۶۵۵۸۵۶
آیت الله قبلان:

گفت‌وگوی ملّی راهکار خروج کشور از بحران است

گفت‌وگوی ملّی راهکار خروج کشور از بحران است
رییس مجلس اعلای شیعیان لبنان با تاکید بر لزوم ترجیح منافع ملی بر منافع شخصی، گفت‌وگوی ملی میان همه گروه‌ها و جریانات سیاسی را راهکار پایان مشکلات در لبنان دانست.

به گزارش بین‌الملل خبرگزاری رسا، آیت الله عبدالامیر قبلان رییس مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان درپیامی مطبوعاتی نسبت به ادامه مشکلات معیشتی، تشدید بحران اقتصادی، کاهش ارزش پول ملی و افزایش نارضایتی عمومی هشدار داد.

آیت الله قبلان مسؤولان را به پذیرش مسؤولیت بحران‌‌های داخلی فراخوانده و تاکید کرد که مقامات دولتی باید وخامت شرایط در کشور و منطقه را به درستی درک کرده و با تشکیل جلسات فشرده و مشورت از صاحب‌نظران هرچه سریعتر راهکاری برای خروج از بحران بیابند.

وی با بیان اهمیت تبدیل گفت‌وگوی ملی به فرصت و ظرفیتی برای حل تمامی مشکلات خاطر نشان کرد: مسؤولان دولتی و مقامات لبنانی در شرایط بحرانی کشور با خویشتن‌داری، از تسویه‌حساب شخصی پرهیز نموده و اختلافات سیاسی و منافع شخصی را با روح ملی‌گرایی خویش پیشت سربگذارند.

رییس مجلس اعلای شیعیان لبنان افزود: مسؤولان باید ضمن پرهیز از تحریک احساسات مذهبی و قومیتی، دست از نزاع‌ها و اختلافات برداشته و منفعت کشور و مردم را بر هر امر دیگری ترجیح دهند. همگان در برابر نجات کشور وظیفه دارند.

آیت الله قبلان در پایان اظهار داشت: مطالبه جدی از همه مردم لبنان، گفت‌وگو و همفکری برای تشکیل شبکه مطمئن و امنِ سیاسی و اقتصادی است تا امنیت و ثبات اجتماعی را به ارمغان آورده و اختلافاتی را که دستاویز دشمنان برای نابودی کشور است، برای همیشه کنار بگذارند.

محمد رایجی
ارسال نظرات